Sensum Mare - Było, jest, Będzie 2021/2022

Sensum Mare - Było, jest, Będzie 2021/2022

Maciej Tęsiorowski i Łukasz Kołodziejek, właściciele firmy:

To był rok…

2021 był rokiem, w który każdy z nas wszedł z nadzieją. Po pandemicznym 2020, pełnym lockdawnów i obostrzeń, pragnęliśmy powrotu do normalności. Nowe warianty wirusa, dość duży społeczny sceptycyzm do szczepionek oraz kolejne fale zachorowań jednoznacznie uświadamiają nas, że z wirusem będziemy musieli żyć przez kolejne lata mocno zmieniając nasze życie.

Biznesowo był to kolejny najlepszy rok w historii SENSUM MARE. Rok niezwykle dla nas dynamiczny. Zmieniliśmy siedzibę na większą, nasz zespół powiększył się o nowych specjalistów, a portfolio wzbogaciło się o trzy premiery. ALGODROPS to najbardziej innowacyjny kosmetyk SPF na rynku. Połączyliśmy zalety serum pielęgnacyjnego z wysoką ochroną UV oraz HEV/IR.

Kolejna premiera to wkroczenie w zupełnie nową dla nas kategorię. ALGOTONE – Multipielęgnacyjne kremy BB, których pierwsza partia sprzedała nam się w tydzień, to dowód na to, że stworzyliśmy produkty, które idealnie wpasowały się w potrzeby rynku i naszych klientek.

Mijający rok obfitował również w nagrody. Społeczność Ekotyków nagrodziła ALGOTONIC w kategorii Naturalny Hit Roku. Nasza maska nocna ALGOMASK zgarnęła aż trzy prestiżowe nagrody: Love Cosmetics Awards, Glammies od Czytelniczek Magazynu Glamour oraz nagrodę od Magazynu VOGUE Polska w kategorii Kosmetyki selektywne.

Rok 2021 to również rozwój dystrybucji, pozyskaliśmy do współpracy partnerów ze Szwajcarii oraz Skandynawii, umocniliśmy pozycję w Wielkiej Brytanii. Zagraniczne rynki doceniają nasze produkty, czego dowodem jest nominacja maski nocnej ALGOMASK w konkursie Stockholm Beauty Week Award.

Trzy kluczowe słowa dla biznesu w 2021 roku to…

  • Pandemia
  • Inflacja
  • Dynamika/elastyczność

Najciekawszy obecnie trend rynkowy to…

Clean beauty - etyczne i zrównoważone podejście do pielęgnacji poprzez czyste formuły kosmetyczne, naturalne składniki, ale również ograniczanie plastiku, opakowań, świadome i odpowiedzialne prowadzenie marki to trend obecny od kilku lat. W najbliższym roku może nabrać znaczenia głównie za sprawą Europejskiego Zielonego Ładu.

Metaverse – internet przyszłości. Przenoszenie doświadczeń życia realnego do Internetu dotyczy nie tylko rozrywki, ale również handlu, relacji, prowadzenia biznesu.

Skin kindness - to trend widoczny na rynkach zagranicznych. Polega na odejściu od agresywnych składników i stężeń i skupieniu się na pielęgnowaniu bariery ochronnej skóry, utrzymywaniu zdrowego, zróżnicowanego mikrobiomu. Nadwrażliwość skóry to powszechny problem, dlatego coraz więcej osób wybiera kosmetyki bogate w składniki naprawcze i chroniące, a nie agresywnie działające na skórę.

Ogromny rozwój e-commerce – ponad 90% gospodarstw domowych posiada dostęp do Internetu, a ponad 60% osób dokonuje zakupów on-line – jest to wzrost o prawie 20% w przeciągu ostatnich 4 lat (dane GUS za 2020 r)

Wyzwaniem na rok 2022 będzie…

Forecasting, tworzenie prognoz na podstawie danych, które są zmienne i często nieprzewidywalne ze względu na pandemię. Wyzwaniem jest zarządzanie łańcuchem dostaw, okresowe braki komponentów oraz wzrosty cen bardzo się do tego przyczyniają.

Wyzwaniem jest również spadek siły nabywczej konsumentów ze względu na wysoką inflację ich realne dochody mocno zostały uszczuplone. Z drugiej strony producenci kosmetyków odczuwają duży pressing, aby podnosić ceny kosmetyków, ponieważ koszty prowadzenia firmy, komponentów czy ceny surowców podrożały w ciągu roku nawet o 30%!

Sobie i konkurencji życzymy…

Zdrowia i niezłomności w zmieniającym się otoczeniu mikro- i makro ekonomicznym przy jednoczesnym nieporzucaniu idei i wartości, które stoją za każdą marką.

# Wywiady i opinie
 reklama