Niepewność. Elastyczność. Zmiana.
Patrząc na cały już prawie rok, mogę powiedzieć, że mimo rezygnacji z niemal wszystkich zaplanowanych aktywności, wspierających naszą działalność, takich jak uczestnictwo w targach, organizacja premier nowych produktów i warsztatów czy wizyty gości, rok zamykamy z zaskakująco dobrym wynikiem. Rynek nie lubi próżni, dlatego bardzo wiele wydarzyło się późnym latem i wczesną jesienią, co pozwoliło w sporym stopniu zniwelować efekt wiosennego lockdownu i zrównoważyć skutki tego jesiennego.
Z naszego punktu widzenia najmocniej ucierpiały punkty w galeriach handlowych i gabinety spa.
Największe znaczenie miały zaufanie i lojalność naszych klientów, którzy są przywiązani do naszych produktów. Poza tym wiele aktywności przenieśliśmy do mediów społecznościowych, starając się tam rozwijać kontakty z klientami. Organizowaliśmy zdalne spotkania, nagrywaliśmy filmy. Staraliśmy się zwiększyć ruch w naszym sklepie internetowym.
Bardzo wielu naszych klientów przeniosło zakupy do Internetu i wydaje mi się, że pozostanie w takim modelu. Ponieważ w Perfumerii Quality dajemy naszym klientom możliwość wypróbowania perfum w formie próbek, nie kupują perfum w ciemno, zastępując kontakt z konsultantką w salonie samodzielnym testowaniem zapachów. Oferujemy również konsultacje pielęgnacyjne w modelu online, w czasie których klientki rozmawiają live z naszym kosmetologiem, co pomaga im wybrać właściwe produkty pielęgnacyjne.
Cierpliwości do odgórnych decyzji, zapadających nierzadko z godziny na godzinę. Siły, która będzie kluczowa w procesie przywracania dawnego tempa działania w okresie po pandemii. Kreatywności, by połączyć dawny model działania z nowymi narzędziami, wypracowanymi w mijającym roku. I optymizmu, bez którego trudno wejść w nowy rok!