Oceanic: obserwujemy mniejszą impulsowość podczas zakupów, są one bardziej przemyślane
Oceanic: obserwujemy mniejszą impulsowość podczas zakupów, są one bardziej przemyślane

Sonda "Było, Jest, Będzie" 2020-2021

Leszek Kłosiński, prezes zarządu:

Trzy kluczowe, Pana zdaniem, słowa dla biznesu w roku 2020…

Nieprzewidywalny, antybakteryjny, ecommerce

Plany a rzeczywistość – na ile w 2020 udało się Państwu zrealizować wcześniejsze założenia?

Na poziomie całej firmy, zbliżamy się do ich realizacji. Jednakże założenia dotyczące kanałów dystrybucji oraz kategorii produktowych zostały gruntownie zmodyfikowane.

W które obszary rynku i kategorie produktowe najmocniej uderzyła pandemia?

Makijaż, stylizacja włosów, perfumy.

Co okazało się istotnym czynnikiem dla Państwa firmy, by przetrwać pandemiczny kryzys?

Elastyczność, skrócenie ścieżki decyzyjnej oraz natychmiastowa produkcja środków anytybakteryjnych i wirusobójczych, które na co dzień nie znajdowały się w naszym portfolio produktowym.

W naszej krótkookresowej strategii dla firmy najistotniejsze jest…

Utrzymać płynność finansową i bieżącą operacyjność biznesu, aby zapewnić dostępność naszych produktów na rynku.

W strategii długofalowej stawiamy na…

Dalsze umacnianie pozycji naszych marek na rynku krajowym oraz ekspansję międzynarodową.

Jakie zmiany widać w zachowaniu konsumentów? Na ile wydają się one Panu trwałe?

Obserwujemy mniejszą impulsywność podczas zakupów. Są one bardziej przemyślane, a co za tym idzie, zmniejszył się koszyk zakupowy. Konsumenci zaczęli też lepiej planować wyjścia na zakupy tak, aby zmniejszyć liczby wizyt w sklepach i skrócić czas spędzony na zakupach. Klienci chętniej robią zakupy online.

Przewiduję, że w 2021 najsilniejszym trendem na rynku kosmetycznym będzie…

Wciąż naturalne kosmetyki oraz świadoma konsumpcja, a co się z tym wiąże, poszukiwanie produktów wysokiej jakości, ale w niższej cenie. Mniejsze niż dotychczas zainteresowanie i kupowanie nowości (konsument nie będzie jak dotychczas kupować kilku nowości w celu przetestowania).

Najważniejsze wyzwanie stojące przed branżą u progu 2021 to…

Adaptacja do post-covidovej rzeczywistości i jej wpływu na konsumentów.

Sobie i konkurencji życzymy…

Przede wszystkim zdrowia. 

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager