Lockdown, bezpieczeństwo, e-commerce.
Miraculum od zawsze cechowały szybka i elastyczna reakcja na zmiany rynkowe oraz potrzeby klientów. Rok 2020 był rokiem trudnym i pełnym wyzwań, jesteśmy spółką o bogatej, a jednocześnie skomplikowanej historii, która wciąż boryka się z wieloma problemami z przeszłości. Mamy jednak świadomość, że potencjał biznesowy Miraculum jest bardzo duży. Krok po kroku, dzięki konsekwencji, wytrwałości i wytężonej pracy całego zespołu Miraculum, nasza spółka dość szybko zaadaptowała się do nowej sytuacji rynkowej, co zagwarantowało nam zrealizowanie w 80% zaplanowanych na 2020 celów.
W mojej ocenie pandemia oraz z związane z nią ograniczenia uderzyły w cały rynek, bez wyjątku.
Miraculum od prawie 100 lat wprowadza coraz bardziej innowacyjne, skuteczne oraz, co równie ważne przyjemne w użyciu produkty zgodne z najnowszymi trendami. Nieustannie doskonalimy receptury, bazując na nowoczesnych składnikach aktywnych pochodzenia naturalnego o udowodnionym, dobroczynnym działaniu na skórę. Dbamy o to, aby nasze produkty były przyjazne środowisku, rezygnujemy z celofanu, wybieramy opakowania, które podlegają recyklingowi, stawiamy na szkło. W 2020 roku Maja Hyży – piosenkarka, artystka, influencerka, laureatka programu X-Factor została ambasadorką całej marki MIRACULUM. Nasze wspólne działania komunikacyjne spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem ze strony klientów. Sprzedaż przeniosła się do online'u, który urósł w tym okresie, jednak nie na tyle, aby wyrównać brak przychodów po zamknięciu sklepów stacjonarnych. Staramy się rekompensować straty eksportem, przestawiliśmy także część produkcji na inne kategorie, np. kosmetyki antybakteryjne.
Zdolność analizy, mocne marki, konkurencyjność i umiejętność szybkiego reagowania na zmiany – to najważniejsza część strategii.
Jakość produktów i ich skuteczność, przy uwzględnieniu potrzeb kolejnego pokolenia naszych klientów. Pragniemy również wspierać Polki i Polaków w ich zawodowych dążeniach, aspiracjach i wyborach.
Przedłużająca się atmosfera kryzysu wymusiła konkretne zachowania po stronie zarówno przedsiębiorców jak i konsumentów. Polacy stosują różne strategie oszczędzania na zakupach – zaczęli tłumić swój popyt, stali się smart konsumentami, starają się wydawać pieniądze rozważnie, kupują w tańszych sklepach, poszukują promocji, korzystają z programów lojalnościowych. Konsumenci szukają produktów tańszych, ale cechujących się wysoką jakością. Portfolio Miraculum obfituje w marki kultowe, które posiadają bogatą historię i mimo upływu lat cieszą się niesłabnącą popularnością i zaufaniem. A konsumenci cenią efektywne i ekonomiczne kupowanie, czyli takie, gdzie wysoka jakość łączy się z korzystną ceną. Trend ten w mej ocenie pozostanie z nami, bo jeżeli można taniej i równie dobrze, to dlaczego nie?
Intensywny wzrost kategorii makijaż, dalszy wzrost zainteresowania produktami ekologicznymi i naturalnymi, postęp technologiczny. Dla konsumentów nową wartością stało się bezpieczeństwo, co przyczyniło się do rozwoju sektora e-commerce.
Ograniczenie do minimum negatywnego wpływu pandemii na branżę, a także wypracowanie modelu biznesowego zapewniającego rynkowe powodzenie w czasach kryzysu.
Spokojnych i stabilnych warunków do rozwoju biznesu. Pandemia COVID-19 zachwiała całym porządkiem świata, do którego byliśmy wszyscy przyzwyczajeni, mam nadzieję, że polska branża kosmetyczna szybko wróci do normy.