Miraculum: pandemia uderzyła w cały rynek, bez wyjątku

Miraculum: pandemia uderzyła w cały rynek, bez wyjątku

Sonda "Było, Jest, Będzie" 2020-2021

Katarzyna Miodyńska, marketing manager:

Trzy kluczowe, Pani zdaniem, słowa dla biznesu w roku 2020…

Lockdown, bezpieczeństwo, e-commerce.

Plany a rzeczywistość – na ile w 2020 udało się Państwu zrealizować wcześniejsze założenia?

Miraculum od zawsze cechowały szybka i elastyczna reakcja na zmiany rynkowe oraz potrzeby klientów. Rok 2020 był rokiem trudnym i pełnym wyzwań, jesteśmy spółką o bogatej, a jednocześnie skomplikowanej historii, która wciąż boryka się z wieloma problemami z przeszłości. Mamy jednak świadomość, że potencjał biznesowy Miraculum jest bardzo duży. Krok po kroku, dzięki konsekwencji, wytrwałości i wytężonej pracy całego zespołu Miraculum, nasza spółka dość szybko zaadaptowała się do nowej sytuacji rynkowej, co zagwarantowało nam zrealizowanie w 80% zaplanowanych na 2020 celów.

W które obszary rynku i kategorie produktowe najmocniej uderzyła pandemia?

W mojej ocenie pandemia oraz z związane z nią ograniczenia uderzyły w cały rynek, bez wyjątku.

Co okazało się istotnym czynnikiem dla Państwa firmy, by przetrwać pandemiczny kryzys?

Miraculum od prawie 100 lat wprowadza coraz bardziej innowacyjne, skuteczne oraz, co równie ważne przyjemne w użyciu produkty zgodne z najnowszymi trendami. Nieustannie doskonalimy receptury, bazując na nowoczesnych składnikach aktywnych pochodzenia naturalnego o udowodnionym, dobroczynnym działaniu na skórę. Dbamy o to, aby nasze produkty były przyjazne środowisku, rezygnujemy z celofanu, wybieramy opakowania, które podlegają recyklingowi, stawiamy na szkło. W 2020 roku Maja Hyży – piosenkarka, artystka,  influencerka, laureatka programu X-Factor została ambasadorką całej marki MIRACULUM. Nasze wspólne działania komunikacyjne spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem ze strony klientów. Sprzedaż przeniosła się do online'u, który urósł w tym okresie, jednak nie na tyle, aby wyrównać brak przychodów po zamknięciu sklepów stacjonarnych. Staramy się rekompensować straty eksportem, przestawiliśmy także część produkcji na inne kategorie, np. kosmetyki antybakteryjne.

W naszej krótkookresowej strategii dla firmy najistotniejsze jest…

Zdolność analizy, mocne marki, konkurencyjność i umiejętność szybkiego reagowania na zmiany – to najważniejsza część strategii.

W strategii długofalowej stawiamy na…

Jakość produktów i ich skuteczność, przy uwzględnieniu potrzeb kolejnego pokolenia naszych klientów. Pragniemy również wspierać Polki i Polaków w ich zawodowych dążeniach, aspiracjach i wyborach.

Jakie zmiany widać w zachowaniu konsumentów? Na ile wydają się one Pani trwałe?

Przedłużająca się atmosfera kryzysu wymusiła konkretne zachowania po stronie zarówno przedsiębiorców jak i konsumentów.  Polacy stosują różne strategie oszczędzania na zakupach – zaczęli tłumić swój popyt, stali się smart konsumentami, starają się wydawać pieniądze rozważnie, kupują w tańszych sklepach, poszukują promocji, korzystają z programów lojalnościowych. Konsumenci szukają produktów tańszych, ale cechujących się wysoką jakością. Portfolio Miraculum obfituje w marki kultowe, które posiadają bogatą historię i mimo upływu lat cieszą się niesłabnącą popularnością i zaufaniem. A konsumenci cenią efektywne i ekonomiczne kupowanie, czyli takie, gdzie wysoka jakość łączy się z korzystną ceną. Trend ten w mej ocenie pozostanie z nami, bo jeżeli można taniej i równie dobrze, to dlaczego nie?

Przewiduję, że w 2021 najsilniejszym trendem na rynku kosmetycznym będzie…

Intensywny wzrost kategorii makijaż, dalszy wzrost zainteresowania produktami ekologicznymi i naturalnymi, postęp technologiczny. Dla konsumentów nową wartością stało się bezpieczeństwo, co przyczyniło się do rozwoju sektora e-commerce.

Najważniejsze wyzwanie stojące przed branżą u progu 2021 to…

Ograniczenie do minimum negatywnego wpływu pandemii na branżę, a także wypracowanie modelu biznesowego zapewniającego rynkowe powodzenie w czasach kryzysu.

Sobie i konkurencji życzymy…

Spokojnych i stabilnych warunków do rozwoju biznesu. Pandemia COVID-19 zachwiała całym porządkiem świata, do którego byliśmy wszyscy przyzwyczajeni, mam nadzieję, że polska branża kosmetyczna szybko wróci do normy.
 

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi