Michał Wasielewski, GM Perrigo Polska: Dodanie trzech cenionych marek dermokosmetycznych stanowi kolejny krok w planach rozwoju firmy Perrigo, mających na celu przekształcenie firmy w lidera samoopieki konsumenckiej. W 2019 roku zarząd Perrigo wdrożył trzyletnią strategię mającą na celu dalsze wzmocnienie oferty produktów self-care, a głównie segmentu Perrigo CSCI (red. Consumer Self_Care International), która jest 5. firmą OTC pod względem wartości obrotów w Europie.
Kierując się nowymi wytycznymi, Perrigo zaczęło skupiać się na produktach profilaktycznych i wellness, rozwijając lub kupując marki self-care.
I tak, na przykład, weszliśmy w kategorię stomatologiczną poprzez przejecie wiodącego producenta private label Ranir Global Holding LLC, z obszernym portfolio ponad 300 wysoce wyspecjalizowanych produktów do higieny jamy ustnej. W naszej ofercie mamy już marki kosmetyczne, m.in. do pielęgnacji niemowląt czy wybrane dermokosmetyki, więc rozszerzenie portfolio w tym kierunku było uzasadnione i podparte wiedzą i doświadczeniem, jak dalej je rozwijać.
MW: Jest wiele powodów, dla których te marki są tak cenne. Roczna sprzedaż w wysokości ok. 21 mln euro wynika z zaufania konsumentów do wysokiej jakości i walorów użytkowych tych marek. Na pewno mamy innowacyjne pomysły i zamierzamy doinwestować każdą z nich, wprowadzając kolejne nowości, jednocześnie pozostawiając wszystko to, za co cenią je konsumenci.
MW: W naszym dotychczasowym zespole powitamy nowych pracowników, którzy dołączą wraz z brandami. Oni doskonale znają produkty, które mają od lat pod swoją opieką i jestem pewien, że docenią szansę na rozwój swoich marek. Perrigo to dobre miejsce i wspaniały zespół, cieszymy się, że się rozrasta. Z pewnością uda nam się razem stworzyć doskonały team realizujący wspólne cele.
MW: Wierzymy w tym przypadku w przewagę apteki nad drogerią. Dobór formulacji, produkcja, testowanie czy nawet pakowanie i przechowywanie naszych produktów odbywa się według standardów farmaceutycznych, dlatego chcemy pozostać w aptekach i ściśle współpracować z farmaceutami. W Polsce od lat doceniamy ich specjalistyczną wiedzę, która w przypadku produktów self-care jest niezwykle użyteczna. Dzięki farmaceutom pacjenci aptek zawsze mogą liczyć na profesjonalną poradę przy zakupie.
MW: W ostatnich latach mamy wysyp firm oferujących kosmetyki, często są to marki bez historii i zaplecza badawczego. Oczywiście na półce w aptece jest pod tym względem dużo lepiej. Obecne w naszych aptekach marki to dobra jakość na światowym poziomie. Z tego powodu zdecydowaliśmy się na zakup tych trzech pozycji. Pytanie, jak obecna sytuacja gospodarcza wpłynie na konkurencyjność dostępnych obecnie marek? Warto mieć silne zaplecze, aby móc się rozwijać niezależnie od tymczasowych, niesprzyjających warunków.
MW: Globalna grupa Perrigo, notowana na największych giełdach świata, została założona ponad 130 lat temu w USA i obecnie działa na 6 kontynentach. Wizją Perrigo jest poprawa komfortu życia poprzez dostarczanie wysokiej jakości, przystępnych cenowo produktów self-care, które zdobyły zaufanie konsumentów wszędzie gdzie tam, gdzie są sprzedawane. Perrigo to 27 fabryk i ponad 11 tys. współpracowników. Jesteśmy liderem sprzedaży w kategoriach takich, jak leki na przeziębienie, przeciwbólowe i nasenne, środki regulujące trawienie, ułatwiające rzucenie palenia, a także odżywki i suplementy diety. W ofercie mamy również produkty do higieny osobistej, pielęgnacji niemowląt i samodzielnej pielęgnacji stomatologicznej. Dział Perrigo RX produkuje i sprzedaje leki na receptę. We własnych ośrodkach badawczych zajmujemy się tworzeniem nowych formuł i testami klinicznymi. Rozwijamy się, aby każdy mógł jak najlepiej sam zadbać o własne zdrowie.
MW: Sprawna integracja nowego biznesu z firmą Perrigo, wprowadzenie nowości, które będą pożądane przez konsumentów oraz uruchomienie skutecznej komunikacji marketingowej, w celu pokazania nowych marek na rynku od najlepszej strony. Dystrybucja – wzmocnienie obecności w aptekach z bogatą ofertą każdej z marek i stałe szkolenie farmaceutów, co nie ukrywam, ale na ten moment jest ogromnym wyzwaniem.
MW: Wszystkie obecne procesy korporacyjne mają na celu rozwój produktów segmentu self-care. Z pewnością będziemy poszukiwać kolejnych, cennych marek związanych z samoopieką.
MW: Pierwsze nowości zobaczycie Państwo już w nadchodzącym roku.