Magdalena Kaczanowicz, technolog kosmetyczny firmy Natural Element, właściciela marki PHENOMÉ: Innowacyjność to stworzenie ciekawego produktu

Magdalena Kaczanowicz, technolog kosmetyczny firmy Natural Element, właściciela marki PHENOMÉ: Innowacyjność to stworzenie ciekawego produktu

W innowacyjności nie chodzi o wyścig na tempo wprowadzania zmian. I dla nas, i dla naszej grupy klientów bardziej liczy się stopień przebadania i skuteczność danego produktu oraz zasady ekologii przestrzegane przy jego produkcji i dystrybucji.

Im ciekawszy jest produkt, tym bardziej wydaje się klientom wart zakupu. W ten oczywisty sposób innowacyjność łączy się z lepszą sprzedażą, co jest działaniem niewątpliwie potrzebnym dla rozwoju firmy.

W PHENOME wiemy więc, że wybory konsumencie idą zarówno w stronę poszukiwania innowacyjnych składników, zapewniających określone i zauważalne skutki stosowania, jak i innowacyjnych form ich podania i tekstur oferowanych kosmetyków.

Według nas w innowacyjności nie chodzi jednak o wyścig na szybkość wprowadzania zmian, a o stopień przebadania i udowodnioną badaniami skuteczność produktu. Oczywiście hasło „innnowacyjny” przyciąga uwagę konsumenta, jednak przy wyborze kosmetyków naturalnych znaczenie mają także inne aspekty – naturalność, ekologiczność, zasady fair trade. Dlatego zanim wprowadzimy nowy produkt na rynek musimy być pewni, że wykazuje się on skutecznością działania i spełnia nasze wewnętrzne standardy. Nawet jeśli odbywa się to kosztem czasu i świadomości, że nowego rozwiązania nie wprowadzamy jako pierwsi.

Innowacyjność to jednak ważny aspekt działania naszej firmy.

Wiemy, że w dzisiejszych czasach proces starzenia niebezpiecznie przyspiesza: konsumenci coraz częściej szukają rozwiązań anti-aging dodatkowo odpowiadających na potrzeby związane ze stanem środowiska, w którym przebywają, i które bardzo niekorzystnie wpływa na skórę (zanieczyszczenie środowiska, dym papierosowy, promieniowanie UV, smog). Biorąc pod uwagę te czynniki znaczna część budżetu naszej firm musi być przeznaczana na rozwój nowych produktów oraz badania nad ich efektywnością.

Nasz dział R&D z jednej strony poszerza wiedzę naukową oraz poszukuje nowych składników aktywnych pochodzenia naturalnego o działaniu naśladującym lub nawet przewyższającym działanie składników syntetycznych, z drugiej – pracuje nad innowacyjnością produktów pod kątem tekstur, działania składników aktywnych.

Chcemy nieustannie rozszerzać portfolio marki Phenomé o produkty, które będą odpowiadały zarówno na potrzeby klientów, jak i wpiszą się w światowe trendy. Już teraz w naszych kosmetykach znajdują się innowacyjne składniki aktywne, np. stosowany przez nas ferment z bambusa, który jest odpowiednikiem syntetycznych silikonów (dzięki niemu formuły naszych produktów tak dobrze rozprowadzają się na skórze). Ponadto w naszym flagowym produkcie – kremie przeciwzmarszczkowym Rejuvenating line minimizer – znajduje się ekstrakt ze śnieżycy letniej, który stanowi alternatywę dla toksyny botulinowej.

Innowacje wprowadzamy nie tylko w produktach – w 2018 roku w naszym sklepie on-line wprowadziliśmy zasadę „zero plastikowych wypełniaczy”.

Chroniące zawartość przesyłki przed uszkodzeniami wypełniacze – zwane „skropakami” – zrobione są z biodegradowalnego naturalnego materiału na bazie skrobi, tego samego co popularne wśród dzieci chrupki. Ulegają one całkowitej biodegradacji, rozpuszczają się też w wodzie. To też innowacja.

opr. Inga Kazana, Wirtualne Kosmetyki

Jak do kwestii innowacji podchodzą te firmy kosmetyczne? Kliknij i przeczytaj!

Oceanic, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris, Ziaja, Bielenda, Eveline Cosmetics, Janda, Naturativ, Chic Chiq, Annabelle Minerals

# Wywiady i opinie
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi