Hagi Cosmetics: nasze plany zrealizowaliśmy w stopniu bardzo zadowalającym
Hagi Cosmetics: nasze plany zrealizowaliśmy w stopniu bardzo zadowalającym

Sonda "Było, Jest, Będzie" 2020-2021

Hanna Kurcińska, właścicielka Hagi Cosmetics

Trzy kluczowe, Pani zdaniem, słowa dla biznesu w roku 2020…

Elastyczność, Odwaga, Wytrwałość - na pierwszym miejscu postawiłam elastyczność jako cechę niezwykle potrzebną w sytuacji niespodziewanej i nieprzewidywalnej. Od pierwszego momentu ogłoszenia pandemii zarządzanie naszą firmą zaczęło być szeregiem dostosowania się do aktualnej sytuacji: zapewnienie ochrony pracowników przez podział godzin pracy, podejmowanie się nowych obowiązków w sytuacji czyjejś kwarantanny, czy też zmiany w produkcji (nowy produkt antybakteryjny). Odwaga i wytrwałość to już cechy samych pracowników i zarządu. Jesteśmy dumni z nas wszystkich, bo wykazaliśmy te cechy jako zespół - załoga na jednym okręcie: -)

Plany a rzeczywistość – na ile w 2020 udało się Państwu zrealizować wcześniejsze założenia?

Zrealizowaliśmy je w stopniu bardzo zadowalającym. W niektórych obszarach przekroczyliśmy plany, w innych musieliśmy się dostosować, a np. w dziedzinie prowadzonych warsztatów - zrozumiałym jest brak takowych z przyczyn pandemicznych.

Co okazało się istotnym czynnikiem dla Państwa firmy, by przetrwać pandemiczny kryzys?

Tu najbardziej sprawdzili się ludzie, zarządzanie firmą oraz oparcie w państwie. Skorzystaliśmy z tarczy, mieliśmy też świadomość, że oprócz najważniejszego czynnika, czyli ludzkiego życia, ważny jest czynnik ekonomiczny, by przetrwać nie tracąc firmy i miejsc do pracy. Ponadto postawa personelu medycznego była dla nas wzorem, jak ważne jest ludzkie życie i nasza solidarność jako narodu w obliczu zagrożenia.

W naszej krótkookresowej strategii dla firmy najistotniejsze jest…

Powrót do swoich obowiązków, do spotkań na żywo. Poza tym przygotowanie nowych planów produkcyjnych, budżetowych, szkoleniowych, czyli powrót do normalności.

W strategii długofalowej stawiamy na...

Rozwijanie działalności w sieci, ponieważ, jak pokazała pandemia, tam przeniósł się rynek.

Jakie zmiany widać w zachowaniu konsumentów? Na ile wydają się one Pani trwałe?

W czasie pandemii nastąpiło duże zacieśnienie relacji z klientami. Sporo osób się otworzyło na bliższy kontakt z nami często mówiąc o własnych problemach. Doświadczyliśmy dużo życzliwości  dla naszych działań. Klienci czasami byli przytłoczeni i zmęczeni sytuacją pandemiczną, ale znacznie bardziej mili i wyrozumiali. Byłoby wspaniale dalej pozostawić te relacje, które stały się bardziej ludzkie.

Przewiduję, że w 2021 najsilniejszym trendem na rynku kosmetycznym będzie…

Dbanie o zdrowie, czyli wzrost na kosmetyki naturalne, które wzmacniają naturalne mechanizmy ochronne skóry.

Najważniejsze wyzwanie stojące przed branżą u progu 2021 to...

Dostosowanie się do tego, co nam ten rok przyniesie. To będzie rok szczepionek, rekonwalescecji i nabierania sił witalnych. Wobec tego niech branża ma na uwadze przede wszystkim zdrowie, ochronę i wspomaganie organizmu całościowo. Dbamy o człowieka, a nie tylko o jego skórę!

Sobie i konkurencji życzymy…

Szybkiego powrotu wszystkich do zdrowia i rozwoju firm. Do zobaczenia na targach na żywo!

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager