Hagi Cosmetics: nasze plany zrealizowaliśmy w stopniu bardzo zadowalającym

Hagi Cosmetics: nasze plany zrealizowaliśmy w stopniu bardzo zadowalającym

Sonda "Było, Jest, Będzie" 2020-2021

Hanna Kurcińska, właścicielka Hagi Cosmetics

Trzy kluczowe, Pani zdaniem, słowa dla biznesu w roku 2020…

Elastyczność, Odwaga, Wytrwałość - na pierwszym miejscu postawiłam elastyczność jako cechę niezwykle potrzebną w sytuacji niespodziewanej i nieprzewidywalnej. Od pierwszego momentu ogłoszenia pandemii zarządzanie naszą firmą zaczęło być szeregiem dostosowania się do aktualnej sytuacji: zapewnienie ochrony pracowników przez podział godzin pracy, podejmowanie się nowych obowiązków w sytuacji czyjejś kwarantanny, czy też zmiany w produkcji (nowy produkt antybakteryjny). Odwaga i wytrwałość to już cechy samych pracowników i zarządu. Jesteśmy dumni z nas wszystkich, bo wykazaliśmy te cechy jako zespół - załoga na jednym okręcie: -)

Plany a rzeczywistość – na ile w 2020 udało się Państwu zrealizować wcześniejsze założenia?

Zrealizowaliśmy je w stopniu bardzo zadowalającym. W niektórych obszarach przekroczyliśmy plany, w innych musieliśmy się dostosować, a np. w dziedzinie prowadzonych warsztatów - zrozumiałym jest brak takowych z przyczyn pandemicznych.

Co okazało się istotnym czynnikiem dla Państwa firmy, by przetrwać pandemiczny kryzys?

Tu najbardziej sprawdzili się ludzie, zarządzanie firmą oraz oparcie w państwie. Skorzystaliśmy z tarczy, mieliśmy też świadomość, że oprócz najważniejszego czynnika, czyli ludzkiego życia, ważny jest czynnik ekonomiczny, by przetrwać nie tracąc firmy i miejsc do pracy. Ponadto postawa personelu medycznego była dla nas wzorem, jak ważne jest ludzkie życie i nasza solidarność jako narodu w obliczu zagrożenia.

W naszej krótkookresowej strategii dla firmy najistotniejsze jest…

Powrót do swoich obowiązków, do spotkań na żywo. Poza tym przygotowanie nowych planów produkcyjnych, budżetowych, szkoleniowych, czyli powrót do normalności.

W strategii długofalowej stawiamy na...

Rozwijanie działalności w sieci, ponieważ, jak pokazała pandemia, tam przeniósł się rynek.

Jakie zmiany widać w zachowaniu konsumentów? Na ile wydają się one Pani trwałe?

W czasie pandemii nastąpiło duże zacieśnienie relacji z klientami. Sporo osób się otworzyło na bliższy kontakt z nami często mówiąc o własnych problemach. Doświadczyliśmy dużo życzliwości  dla naszych działań. Klienci czasami byli przytłoczeni i zmęczeni sytuacją pandemiczną, ale znacznie bardziej mili i wyrozumiali. Byłoby wspaniale dalej pozostawić te relacje, które stały się bardziej ludzkie.

Przewiduję, że w 2021 najsilniejszym trendem na rynku kosmetycznym będzie…

Dbanie o zdrowie, czyli wzrost na kosmetyki naturalne, które wzmacniają naturalne mechanizmy ochronne skóry.

Najważniejsze wyzwanie stojące przed branżą u progu 2021 to...

Dostosowanie się do tego, co nam ten rok przyniesie. To będzie rok szczepionek, rekonwalescecji i nabierania sił witalnych. Wobec tego niech branża ma na uwadze przede wszystkim zdrowie, ochronę i wspomaganie organizmu całościowo. Dbamy o człowieka, a nie tylko o jego skórę!

Sobie i konkurencji życzymy…

Szybkiego powrotu wszystkich do zdrowia i rozwoju firm. Do zobaczenia na targach na żywo!

# Wywiady i opinie
 reklama