Eveline Cosmetics: dwucyfrowy wzrost i duże inwestycje w dalszy rozwój spółki
Eveline Cosmetics: dwucyfrowy wzrost i duże inwestycje w dalszy rozwój spółki

Karina Kozerska, dyrektor marketingu Eveline Cosmetics, w naszej corocznej sondzie "Było, jest, będzie" - edycja  2019/2020:

1. Dla branży to był rok...

Bardzo dobry. Obecna koniunktura na polskim rynku kosmetycznym jest bardzo dobra –wzrost rok do roku o kilka procent (total rynek) pod względem wartościowym. Ten pozytywny trend dotyczy również wielu innych krajów świata. Marka Eveline Cosmetics rośnie w tempie dwucyfrowym, co jest dla nas źródłem wielkiej satysfakcji, ale też najlepszą motywacją do dalszego rozwoju.

2. Najważniejsze z perspektywy firmy w 2019 było…

Szybkie reagowanie na trendy, innowacyjność, które są motorem naszych sukcesów, pozwalającym rok do roku zwiększać udziały rynkowe i zdobywać nowe rynki w eksporcie.

Dynamika sprzedaży, rozwój eksportu mają wpływ na nasze inwestycje – w ciągu ostatnich lat zainwestowaliśmy ponad 20 mln. zł. w rozbudowę infrastruktury produkcyjnej i logistycznej oraz bazy magazynowej.

W roku 2019 kontynuowaliśmy inwestycje związane z rozbudową części biurowej i unowocześnianiem Centrum Badań i Rozwoju.

3. W 2020 nasze kluczowe cele biznesowe to…

W przyszłym roku zaproponujemy naszym konsumentom wiele nowych, innowacyjnych produktów do pielęgnacji twarzy, ciała i makijażu.

Na rok 2020 planujemy wdrożenia licznych nowości, są to produkty innowacyjne, zaawansowane technologicznie, zgodne z najnowszymi trendami, zatem wierzymy, że zostaną one bardzo dobrze przyjęte zarówno przez nasze lojalne konsumentki, jak i osoby, które dotychczas nie stosowały naszych kosmetyków.

Nieustannie stawiamy również na rozwój eksportu. Obecnie nasz eksport stanowi ok. 70% wartości sprzedaży, a liczba rynków eksportowych ciągle się poszerza.

4. Rynkowe trendy, które mocno oddziaływały na rynek kosmetyczny w 2019 to…

Współczesny konsument jest szczególnie wyczulony na nowinki rynkowe i światowe trendy. Jednym z nich jest bardzo silny trend eko. Wychodząc naprzeciw temu wyzwaniu stworzyliśmy linię do pielęgnacji twarzy Bio Vegan, opartą w 95% na składnikach aktywnych pochodzenia naturalnego, a także Krem ratunkowy Egyptian Miracle, którego absolutnie unikatowa kompozycja oparta jest na 100% naturalnej formule. Zawiera wyłącznie 7 dobroczynnych składników: oliwę z oliwek, miód, olej słonecznikowy, propolis, mleczko pszczele, pyłek pszczeli i wosk pszczeli. Ciągle bardzo modna jest tzw. koreańska pielęgnacja – w naszym portfolio produktów hitem są koreańskie maski płachtowe oraz zgodne z tym trendem linie Royal Snail i Exlclusive Snake.

5. Przewiduję, że najsilniejszym trendem w 2020 będzie…

Na pewno ciągle trend eko, dotyczący nie tylko składu kosmetyków, ale również ich opakowań. Poważnym problemem jest zanieczyszczenie środowiska, które ma wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale i wygląd.

W naszej ofercie wdrażamy coraz więcej produktów mających miwelować negatywne skutki, jakie zanieczyszczone powietrze, smog, tzw. niebieskie światło, klimatyzacja czy ogrzewanie, wywołują na naszej skórze.

Przykładem tego typu produktów jest nasza nowa linia Clean Your Skin czy Żel do mycia twarzy z czarnym węglem.

6.  Sobie i konkurencji na 2020 życzę…

Aby zapowiedzi ekonomistów dotyczące spowolnienia gospodarczego w Polsce i na świecie się nie sprawdziły.

Dla całej branży przydałyby się również rozwiązania systemowe, dotyczące ułatwień w eksporcie.

Na wielu rynkach istnieją liczne bariery wejścia, niekorzystana dla eksporterów polityka celna, generujący koszty proces certyfikacji, część z tych problemów pozwoliłyby zmniejszyć korzystne umowy dwustronne.

# Wywiady i opinie
 reklama