Elfa Pharm Polska: rozwinięty eksport i płynność finansowa pozwoliły nam przetrwać trudniejszy, pandemiczny czas

Elfa Pharm Polska: rozwinięty eksport i płynność finansowa pozwoliły nam przetrwać trudniejszy, pandemiczny czas

Sonda "Było, Jest, Będzie" 2020-2021

Tomasz Topolski, dyrektor handlowy, członek zarządu Elfa Pharm Polska:
Joanna Myszka, PR & marketing manager Elfa Pharm Polska

Trzy kluczowe, Waszym zdaniem, słowa dla biznesu w roku 2020…

Nie ma żadnej wątpliwości, że kluczowymi słowami dla biznesu w tym roku są: koronawirus, pandemia, lockdown.  

Plany a rzeczywistość – na ile w 2020 udało się Państwu zrealizować wcześniejsze założenia?

Początek roku okazał się być sporym zaskoczeniem - nie tylko dla nas, a dla całego świata. Z kolei kolejne miesiące były (i nadal są) nauką wyciąganą z „nowej rzeczywistości”. Dzięki szybkiej reakcji, zgraniu całego zespołu oraz ogromnej motywacji, udało nam się zrealizować ok. 90% założonych planów. Oczywiście, zawsze wiemy, że mogło być lepiej, natomiast biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności, jesteśmy zadowoleni.

W które obszary rynku i kategorie produktowe najmocniej uderzyła pandemia?

Szczęśliwie dla nas, branża kosmetyczna skupiająca się na pielęgnacji ucierpiała zdecydowanie mniej niż inne, np. kosmetyki kolorowe czy luksusowe. Zwłaszcza w okresie pierwszego lockdownu widzieliśmy wzrosty sprzedaży mydeł w płynie i w kostce oraz kremów do wysuszonych od dezynfekcji rąk. W drugiej kolejności zaczęła wzrastać sprzedaż produktów pielęgnacji do włosów, ciała i twarzy, a my mamy nadzieję, ze trend wzrostowy utrzyma się oczywiście jak najdłużej.

Co okazało się istotnym czynnikiem dla Państwa firmy, by przetrwać pandemiczny kryzys?

Dobra płynność finansowa, rozwinięty eksport. Przede wszystkim, jesteśmy dumni z tego, że nasz dział eksportu bardzo mocno się rozwinął i rozszerzył swoje działania o kolejne kraje oraz dystrybutorów, dzięki czemu nie tylko wzmocniliśmy naszą pozycję na rynku międzynarodowym, ale też przetrwaliśmy ten (miejmy nadzieję) najgorszy czas.

W naszej krótkookresowej strategii dla firmy najistotniejsze jest…

Dalszy mocny rozwój naszych działań eksportowych, ale także wzmocnienie pozycji dwóch najważniejszych dla nas marek, czyli Vis Plantis oraz Gift of Nature by Vis Plantis na rynku krajowym oraz zagranicznym, a także wzmocnienie działań e-commerce.

W strategii długofalowej stawiamy na…

Podążanie za globalnymi trendami, a więc intensywny rozwój marek naturalnych w naszym portfolio, innowacyjne składy produktów, ale także zmniejszenie ilości generowanych odpadów.

Jakie zmiany widać w zachowaniu konsumentów? Na ile wydają się one Wam trwałe?

Rozwój sprzedaży internetowej, który od lat zauważalnie i systematycznie wzrastał, w tym roku dosadnie przyspieszył i pokazał nam, jak ważna dla konsumenta jest kompleksowość oferty online. Myślę, że ten trend, a nawet można powiedzieć, że pewna zmiana zachowań konsumenckich, będzie się pogłębiać, dlatego tak ważne jest odpowiednie przygotowanie i „zaplecze” działań e-commerce.

Przewidujemy, że w 2021 najsilniejszym trendem na rynku kosmetycznym będzie…

Redukcja odpadów i ilości plastiku, ale bez tzw. greenwashingu – taką mamy przynajmniej nadzieję, że marki czy koncerny, których często deklaracje na opakowaniach nie do końca zgadzają się z prawdą, zaczną to zauważać i robić pierwsze kroki ku temu, aby faktycznie zmniejszyć ślad węglowy wynikający z produkcji i wybierać rozwiązania, które realnie wpływają na poprawę środowiska. My także szukamy najlepszych rozwiązań i wierzymy, że to właśnie 2021 będzie przełomowym w tej kwestii nie tylko dla nas, ale całej branży i naszej planety.

Najważniejsze wyzwanie stojące przed branżą u progu 2021 to…

Przede wszystkim stale rosnące koszty produkcji i sprzedaży, a także niezwykle silna konkurencja w kraju. To oczywiście piękne, że Polska jest krajem, w którym jest ogromna różnorodność i producentów i samych kosmetyków, ale niestety sprawia to, że coraz częściej trudno jest spełnić wymagania odbiorców sieciowych. To z kolei wpływa na to, że musimy być niezwykle dynamiczni i na tyle innowacyjni w swoich działaniach, aby wszystkie plany i założenia zostały zrealizowane. Z jednej strony to ogromne wyzwanie, ale z drugiej niezwykła motywacja do tego, aby cały czas być lepszą firmą, lepszym producentem i jeszcze lepszym zespołem, dlatego z niecierpliwością czekamy na 2021 rok!

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi