Nie ma wątpliwości, że za nami kolejny rok pełen zazębiających się ze sobą wyzwań, wśród których dwa najważniejsze to najwyższa od 20 lat inflacja i wojna w Ukrainie. W efekcie działamy pod presją rosnących cen komponentów produkcyjnych i usług, co wymusza nieustanne monitorowanie i zarządzanie rentownością. Przekłada się to na ceny produktów przy jednoczesnej malejącej sile nabywczej złotego.
Zakończyliśmy proces rebrendingu marek i nowe linie produktów Bobini, Apart oraz Biophen są już dostępne na półkach sklepowych. Dzięki ciężkiej pracy całego Zespołu udało się osiągnąć dwucyfrowy wzrost sprzedaży co jest silną bazą do planowania przyszłości.
W końcu, za przyczynkiem przyjętej Strategii Zrównoważonego Rozwoju w nasz proces przygotowania produktu włączyliśmy jeszcze mocniej elementy środowiskowe i społeczne, odpowiadając tym samym na oczekiwania kupców i konsumentów
Konsument coraz częściej szuka przede wszystkim produktów spełniających kryterium „value for money”. Z pewnością pomaga w tym rozwój e- commerce, który to kanał rozkwitł w czasach pandemii COVID-19 oferując dostęp do praktycznie wszystkich produktów w atrakcyjnych cenach. Co ciekawe, w poszukiwaniu tańszych a równie dobrych zamienników coraz częściej korzystamy z porównywarek internetowych także dla produktów kosmetycznych, czego do tej pory aż w takim stopniu nie było w naszej branży.
Warto też odnotować, że zgodnie z ostatnimi badaniami „Ziemianie atakują”, waga ochrony środowiska i zmian klimatu dla konsumentów nie maleje, a co za tym idzie jest szansa na utrzymanie się wzrostowej tendencji sprzedaży eko-marek.
Z punktu widzenia naszych marek będzie to czas zapewnienia jeszcze szerszej dystrybucji odświeżonych produktów i większego dialogu z konsumentem. Pełna dostępność naszych marek dla klientów jest kluczowym elementem rozwoju oraz jednocześnie wyzwaniem dla naszego Zespołu na przyszły rok.
Uchwalona w listopadzie br. w Unii Europejskiej dyrektywa CSRD stawia przed nami ogrom wyzwań związanych z raportowaniem zrównoważonego rozwoju, w tym konieczność budowania zupełnie nowych jakościowo relacji z partnerami w całym łańcuchu wartości.
Po trzech latach nieustających wyzwań związanych najpierw z pandemią, a teraz ze skutkami wojny w Ukrainie i inflacji, życzmy sobie roku bez negatywnych zaskoczeń. Dwunastu miesięcy stabilności, która pozwoli w spokoju realizować założenia strategiczne.