Zdecydowanie trudny. Sytuacja geopolityczna jest bardzo skomplikowana i ma ogromny wpływ na każdy sektor gospodarki - nie tylko polskiej, ale i zagranicznej. Eksportujemy produkty do krajów na całym świecie, dlatego bacznie przyglądamy się aktualnym wydarzeniom, starając się przewidywać ewentualne zagrożenia.
W tym wszystkim staramy się jednak zachować spokój i równowagę. Oczywiście pracowaliśmy intensywnie nad strategią produktową i jej rozwojem we wszystkich kategoriach. Z sukcesem zdobyliśmy kolejne rynki eksportowe, a tam gdzie już byliśmy ugruntowaliśmy naszą pozycję, poszerzyliśmy listingi w sieciach handlowych w Polsce. To cieszy i mocno motywuje nasz zespół do dalszych działań.
Poza aktywnością produktową prowadziliśmy szeroko zakrojone działania wspierające. Doskonale wiemy, że ludzie w tak wyjątkowym i trudnym okresie potrzebują wsparcia i pozytywów, na których będą mogli skupić swoją uwagę. Dlatego w 2022 roku rozpoczęliśmy bardzo FAJNY projekt; -). Słowo „FAJNY” użyte nieprzypadkowo, ponieważ nawiązuje bezpośrednio do naszej największej Deliowej akcji 2022 roku - #FajneBabkiDelii. Wśród wielu działań znalazły się dwa ogromne konkursy - dzięki którym doświadczyliśmy wielu niesamowitych historii, poznaliśmy, a przede wszystkim zaprosiliśmy do naszego świata, wiele wyjątkowych kobiet, które dały nam ogromny zastrzyk inspiracji! Dlaczego? Ponieważ głównymi bohaterkami były nasze KLIENTKI! Cały rok robiliśmy wszystko, by wydobyć z każdej kobiety jej #autenTYcznePiękno.
Zgodnie z naszą strategią podkreślamy naturalność kobiet, nie ukrywamy jej. Co więcej, pobudziliśmy do życia cudowną społeczność na facebookowej grupie: #FajneBabki – na której dyskutujemy na KAŻDY temat. Ten projekt to hołd dla autentyczności, naturalności i akceptacji – którymi kierujemy się w codziennej działalności.
Zmiana, Ekspansja, Koszty.
Stabilizacja biznesowa w wyjątkowych czasach. Zapewnienie płynności produkcji, problemy z łańcuchem dostaw, dostępność komponentów, ogromne podwyżki cen i wreszcie inflacja - te wszystkie czynniki miały potężny wpływ na naszą organizację i całą branżę kosmetyczną. Jednak dzięki równoważonej strategii i elastyczności działania – możemy na koniec roku powiedzieć - udało się!
Kolejnym dużym osiągnięciem jest ekspansja na kolejne rynki zagraniczne, charakteryzujące się wielkim potencjałem do współpracy. Kooperujemy obecnie z ponad 60 krajami na całym świecie, mamy ogromne doświadczenie w eksporcie, a nowe obszary w portfolio obsługiwanych krajów tylko nas dodatkowo motywują.
Równie mocno dbamy o rozwój rodzimej dystrybucji, finalizując listingi do nowych ogólnopolskich drogerii i sieciach oraz znacząco poszerzając współpracę z obecnymi kontrahentami. Generalnie – będzie się działo!
2022 rok to dla nas również rok nagród. Z dumą przyznajemy, że zdobyliśmy wyjątkowe wyróżnienia.
Krem na dzień VITAMIN D3 z naszej topowej linii do pielęgnacji twarzy został wyróżniony przez jury prestiżowego konkursu Love Cosmetics Awards oraz zdobył wyjątkowy certyfikat jakościowy: Naturalne Polskie (kierunekkosmetyki.pl). Wśród nagród możemy pochwalić się również: Perłami Rynku Kosmetycznego – dla nowej serii kosmetyków do pielęgnacji ciała – Dairy Fun oraz dla mydełka do brwi Eyebrow Expert– które było jednym z głównych trendów mijającego roku. Bestsellerowe produkty do pielęgnacji włosów zdobyły pierwsze miejsce w plebiscycie Hit Kosmetyczny, magazynu Dobre Rady, w którym głosowali klienci – co jest dla nas ogromną formą uznania. Wisienką na torcie było grudniowe zwycięstwo wegańskiej bazy wygładzająco-liftingującej SO RICH COCO w konkursie Influencers Choice Poland. Dziękujemy za docenienie naszej jakości i całej włożonej pracy!
W tym punkcie nie możemy nie wspomnieć o naszej wyjątkowej, nieszablonowej i ODWAŻNEJ kampanii Cameleo - #herChange. Ambasadorką projektu została Monika Leder, która jak sama o sobie mówi - jest bohaterką swojego życia. Kilka lat temu dotknęła ją choroba Leśniowskiego Crohna, która totalnie zmieniła jej życie. Przede wszystkim, wbrew pozorom, choroba okazała się furtką do zmian, których wcześniej sobie nie wyobrażała. Marka utożsamia się z siłą, energią, przebojowością i odwagą w walce o swoje, dlatego Monika jest dla nas idealnym uosobieniem ambasadorstwa kampanii #herChange. Ta niezwykła kampania ma na celu nie tylko budowanie świadomości marki, ale przede wszystkim jest ideą, której celem jest inspiracja do zmian - wizerunkowych, jak i życiowych. Projekt połączyliśmy z zasięgowym konkursem, w którym zachęcamy kobiety do pokazania światu swojej metamorfozy.
W kwestii strategii komunikacji z pewnością rządzi trend pro-naturalności, autentyczności i realizmu. Konsumenci są zmęczeni wyidealizowanymi postaciami Instagrama i pragną prawdy, a nie wszechobecnej „ściemy”. Cieszymy się, że to właśnie ten trend wytycza nowe szlaki marketingu, ponieważ są to wartości, którymi kierujemy się niemalże od samego początku naszej działalności. Pragniemy podkreślać naturalne piękno kobiet, zamiast je ukrywać. Autentyczność jest priorytetem.
Eko-filozofia, zrównoważony rozwój oraz wszelkie rozwiązania proekologiczne to już nie trend rynkowy a konieczność. W Delii realizujemy szereg działań w tym obszarze zgodnie z wcześniej przygotowaną strategią.
Kontynuując wątek komunikacji, ciekawym zjawiskiem jest również snack content, który ma za zadanie dostarczyć ciekawej, zabawnej i „szybkiej” rozrywki. Oczywiście największą rolę w tym trendzie odgrywa Tik Tok. Platforma w Polsce liczy już ponad 12 milionów aktywnych użytkowników, podczas gdy na świecie dosięga ona już prawie miliarda. Tik Tok całkowicie odmienił komunikację video w kanałach online. Przede wszystkim zglobalizował jej tematykę, a także zmienił formaty – tym samym odsuwając na bok standardowe filmy np. na Youtubie. Krótki, ciekawy i dynamiczny content video zdecydowanie zawładnął 2022 rokiem.
Wyzwaniem jest szybkość reakcji na dynamicznie zmieniające się potrzeby klientów. Naszym celem jest, by zawsze być krok przed nimi – co do tej pory skutecznie realizujemy. Oczywiście należy pamiętać o wszelkich ograniczeniach, regulacjach i przepisach, które stoją przed całą branżą kosmetyczną. Ale to tylko jedna strona. Optymalizacja kosztów i cen produktów dyktowana bezpośrednio przez rynek jest również nie lada wyzwaniem. Musimy być na to przygotowani i będziemy, bo jest to jeden z priorytetów na 2023 rok.
Mimo wszystkich wyzwań z jakimi będziemy się wszyscy mierzyć w najbliższym czasie – całym sercem pragniemy cieszyć się z obchodów 25-lecia istnienia naszej firmy, które są dla nas powodem do wzruszeń, ale przede wszystkim do dumy. Przygotowujemy w związku z tym wiele aktywności, o których z pewnością będziemy informować na bieżąco, na naszych kanałach social media.
Zawsze zadowolonych klientów; -)
A naszym sąsiadom z Ukrainy upragnionego spokoju.