Dla Starej Mydlarni to był rok kolejnych zmian w związku z rebrandingiem. W nowej odsłonie zaprezentowaliśmy nasze najbardziej znane serie kosmetyków Home Spa i Organic Hair. Obie przeszły spektakularne zmiany w wyglądzie, a przy okazji poprawiliśmy składy wielu produktów tak, aby były bardziej naturalne, bardziej skuteczne i przyjemniejsze w użytkowaniu. Swoich nowych wersji doczekało się również kilka mniejszych serii (For Men, oleje do masażu).
Chociaż rok był bardzo nieprzewidywalny ze względu na sytuację na Ukrainie i jej wpływ na całą gospodarkę, udało nam się zrealizować większość naszych planów.
Wojna na Ukrainie spowodowała, że musieliśmy radzić sobie z nowymi problemami, takimi jak braki surowców, rosnące ceny składników kosmetyków czy wyższe koszty wytwarzania produktów. Był więc to rok pod hasłem „adaptacja” do nowych warunków w taki sposób, aby jak najmniej odczuł to nasz klient w sklepie.
W odniesieniu do sytuacji geopolitycznej – optymalizacja kosztów, w odniesieniu do kanałów sprzedaży – rozwój sprzedaży internetowej, w odniesieniu do trendów – nacisk na naturalne składy kosmetyków i ekologiczne opakowania.
Rozwój we wszystkich kanałach sprzedaży pomimo trudnej sytuacji na rynku. Szczególnie cieszy nas wzrost zainteresowania naszym sklepem internetowym, któremu poświęcamy dużo uwagi. Cieszy nas bardzo, że nasi klienci coraz częściej zaglądają nie tylko do naszych sklepów stacjonarnych, ale korzystają także z możliwości zakupu przez internet, gdzie przecież nie mogą przetestować naszych kosmetyków.
Z naszego punktu widzenia jako producenta kosmetyków naturalnych do domowego SPA jednym z najciekawszych trendów jest na pewno rosnące cały czas zainteresowanie na domowe zabiegi. Oferujemy kosmetyki, które zgodnie z naszym wieloletnim motto, mają dać klientom możliwość zabiegu kosmetycznego połączonego z aromaterapią w zaciszu własnej łazienki. Innym ciekawym trendem jest moda na personalizowane kosmetyki w zależności od potrzeb klienta. Oczywiście nie jesteśmy w stanie komponować kosmetyków indywidualnie dla każdego klienta, ale od lat staramy się zapewnić naszym klientom możliwie duży wybór produktów, aby mogli dobierać kosmetyki w zależności od swoich potrzeb.
Wyzwaniem będzie polityka cenowa, czyli oferowanie klientom dobrych cen pomimo drastycznego wzrostu kosztów produkcji. Ponadto wyzwaniem będzie na pewno dalszy rozwój w trudnej sytuacji, w jakiej znalazł się polski (i nie tylko) biznes ze względu na wojnę w Ukrainie. Chcemy w tym roku pokazać sporo nowości, których coraz więcej oczekują klienci w branży kosmetycznej, a to wymaga sporo pracy i świeżych pomysłów.
Funkcjonowanie w rzeczywistości, gdzie nie czujemy się pewnie ani politycznie, ani finansowo jest bardzo trudne – podejmowanie właściwych decyzji będzie w tych warunkach nieraz wielkim wyzwaniem.
Cierpliwości i rozwagi, których nie powinno zabraknąć funkcjonując w obecnej sytuacji. Chcielibyśmy także, aby nie brakło nam nowych pomysłów na produkty, dzięki którym polska branża kosmetyczna jest tak dobrze postrzegana niemal na całym świecie.