BodyBoom: naturalność okazała się silnym trendem, który jednak wciąż ewoluuje

BodyBoom: naturalność okazała się silnym trendem, który jednak wciąż ewoluuje

Iwona Czopek, Head of Marketing & Communication, Xrocket

Każda marka kosmetyczna musi przewidywać, że oczekiwania i potrzeby klientów zmieniają się, a to oznacza wyczulenie na nowe trendy. Zawsze jednak trzeba pamiętać o wartościach, które przyświecają naszej marce, i szukać nowych możliwości bez tracenia z oczu charakteru brandu. 

Rynek kosmetyczny jest dziś bardzo dynamiczny, a cykl życia nowości dużo krótszy niż jeszcze kilka lat temu. Jednak niektóre trendy w pielęgnacji utrzymują się na topie zadziwiająco długo, a z czasem wręcz umacniają swoją pozycję.

Należy do nich niewątpliwie naturalność, co nas osobiście, jako markę bazującą na tej wartości, bardzo cieszy. Przez lata składniki formuł kosmetycznych były dla polskich użytkowniczek kwestią drugorzędną, bowiem konsumentkom wydawało się, że skuteczne działanie produktu jest zdeterminowane obecnością sztucznych składników.

Na szczęście coraz więcej osób uważnie czyta etykiety i z pełną świadomością rezygnuje z produktów, których skład naszpikowany jest chemią, wybierając kosmetyki z formułami stworzonymi z wysokiej jakości składników naturalnych. Gwarantują one bezpieczną pielęgnację skóry, bez zakłócania jej naturalnego rytmu i procesów odnowy, a proste formuły zmniejszają ryzyko podrażnień i alergii skórnych.

O tym, że skład stał się ważny może świadczyć również rosnąca popularność aplikacji sprawdzających skład kosmetyków.

W Polsce popularna jest aplikacja Cosmetics Scan – po zeskanowaniu kodu kosmetyku pokazuje skład, z wyszczególnieniem potencjalnie uczulających elementów. Co więcej dla części konsumentów wiedza o składzie to już za mało. Chcą wiedzieć również skąd dane składniki pochodzą, czy są uzyskiwane w etyczny sposób. Dla producentów kosmetyków naturalnych oznacza to konieczność wzmocnienia „naturalności” o nowe wartości.

Według mnie zwrot w kierunku natury leży u podstaw popularności trendu J-Beauty. O ile koreańskie podejście do pielęgnacji jest bardziej nastawione na nowinki technologiczne, to J-Beauty czerpie z tradycji i bazuje na wysokiej jakości naturalnych składnikach, łącząc to z wysokim zaawansowaniem technologicznym.

Warto jednak pamiętać, że Polki chcą pięknie wyglądać i czuć się atrakcyjnie, jednak z reguły nie mogą sobie pozwolić na spędzanie długich godzin w łazience. Łatwiej im dodać do codziennej pielęgnacji aplikację maseczek w płachcie niż zaadoptować do domowej rutyny wieloetapowe rytuały dalekowschodniej pielęgnacji.

Popularność kosmetyków naturalnych będzie nadal rosła. A my jako marka oparta na naturalnych składnikach, świadomie skupiliśmy się na rozwoju asortymentu inspirowanego naturą, tak by nie zatracić swojego charakteru.

Wzrastająca ilość osób z alergiami, zanieczyszczenie powietrza, w tym smog, to tylko niektóre ze zmian cywilizacyjnych, z którymi borykamy się na co dzień, a które będą miały wpływ na dalszy rozwój naszej branży. Musimy szukać jeszcze lepszych sposobów wzmocnienia naturalnej, ochronnej funkcji skóry, poszukiwać formuł, które usprawnia oczyszczanie ciała czy wspomogą naturalny proces odbudowy naskórka. Przed nami odkrywanie nowych zastosowań znanych już składników naturalnych i wyodrębnianie nowych substancji aktywnych.

Każda marka kosmetyczna musi przewidywać, że oczekiwania i potrzeby klientów zmieniają się, a to oznacza wyczulenie na nowe trendy.

Zawsze jednak trzeba pamiętać o wartościach, które przyświecają naszej marce, i szukać nowych możliwości bez tracenia z oczu charakteru brandu.

# Wywiady i opinie
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi