BodyBoom: naturalność okazała się silnym trendem, który jednak wciąż ewoluuje
BodyBoom: naturalność okazała się silnym trendem, który jednak wciąż ewoluuje

Iwona Czopek, Head of Marketing & Communication, Xrocket

Każda marka kosmetyczna musi przewidywać, że oczekiwania i potrzeby klientów zmieniają się, a to oznacza wyczulenie na nowe trendy. Zawsze jednak trzeba pamiętać o wartościach, które przyświecają naszej marce, i szukać nowych możliwości bez tracenia z oczu charakteru brandu. 

Rynek kosmetyczny jest dziś bardzo dynamiczny, a cykl życia nowości dużo krótszy niż jeszcze kilka lat temu. Jednak niektóre trendy w pielęgnacji utrzymują się na topie zadziwiająco długo, a z czasem wręcz umacniają swoją pozycję.

Należy do nich niewątpliwie naturalność, co nas osobiście, jako markę bazującą na tej wartości, bardzo cieszy. Przez lata składniki formuł kosmetycznych były dla polskich użytkowniczek kwestią drugorzędną, bowiem konsumentkom wydawało się, że skuteczne działanie produktu jest zdeterminowane obecnością sztucznych składników.

Na szczęście coraz więcej osób uważnie czyta etykiety i z pełną świadomością rezygnuje z produktów, których skład naszpikowany jest chemią, wybierając kosmetyki z formułami stworzonymi z wysokiej jakości składników naturalnych. Gwarantują one bezpieczną pielęgnację skóry, bez zakłócania jej naturalnego rytmu i procesów odnowy, a proste formuły zmniejszają ryzyko podrażnień i alergii skórnych.

O tym, że skład stał się ważny może świadczyć również rosnąca popularność aplikacji sprawdzających skład kosmetyków.

W Polsce popularna jest aplikacja Cosmetics Scan – po zeskanowaniu kodu kosmetyku pokazuje skład, z wyszczególnieniem potencjalnie uczulających elementów. Co więcej dla części konsumentów wiedza o składzie to już za mało. Chcą wiedzieć również skąd dane składniki pochodzą, czy są uzyskiwane w etyczny sposób. Dla producentów kosmetyków naturalnych oznacza to konieczność wzmocnienia „naturalności” o nowe wartości.

Według mnie zwrot w kierunku natury leży u podstaw popularności trendu J-Beauty. O ile koreańskie podejście do pielęgnacji jest bardziej nastawione na nowinki technologiczne, to J-Beauty czerpie z tradycji i bazuje na wysokiej jakości naturalnych składnikach, łącząc to z wysokim zaawansowaniem technologicznym.

Warto jednak pamiętać, że Polki chcą pięknie wyglądać i czuć się atrakcyjnie, jednak z reguły nie mogą sobie pozwolić na spędzanie długich godzin w łazience. Łatwiej im dodać do codziennej pielęgnacji aplikację maseczek w płachcie niż zaadoptować do domowej rutyny wieloetapowe rytuały dalekowschodniej pielęgnacji.

Popularność kosmetyków naturalnych będzie nadal rosła. A my jako marka oparta na naturalnych składnikach, świadomie skupiliśmy się na rozwoju asortymentu inspirowanego naturą, tak by nie zatracić swojego charakteru.

Wzrastająca ilość osób z alergiami, zanieczyszczenie powietrza, w tym smog, to tylko niektóre ze zmian cywilizacyjnych, z którymi borykamy się na co dzień, a które będą miały wpływ na dalszy rozwój naszej branży. Musimy szukać jeszcze lepszych sposobów wzmocnienia naturalnej, ochronnej funkcji skóry, poszukiwać formuł, które usprawnia oczyszczanie ciała czy wspomogą naturalny proces odbudowy naskórka. Przed nami odkrywanie nowych zastosowań znanych już składników naturalnych i wyodrębnianie nowych substancji aktywnych.

Każda marka kosmetyczna musi przewidywać, że oczekiwania i potrzeby klientów zmieniają się, a to oznacza wyczulenie na nowe trendy.

Zawsze jednak trzeba pamiętać o wartościach, które przyświecają naszej marce, i szukać nowych możliwości bez tracenia z oczu charakteru brandu.

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager