Beata Piotrowska, Uroda Polska: kobiety są świetnymi strategami, wspaniałymi pracownikami i partnerami biznesowymi
Beata Piotrowska, Uroda Polska: kobiety są świetnymi strategami, wspaniałymi pracownikami i partnerami biznesowymi

>> Świadomość to dziś największy kapitał każdej kobiety << 
Margot Robbie

Z czego Pani zdaniem wynika silny udział kobiet na stanowiskach właścicielskich i menadżerskich w sektorze kosmetycznym? 

Beata Piotrowska, współwłaścicielka firmy Uroda Polska: Powiem w oparciu o własne doświadczenie: wydaje się, że kobiety są dużo bardziej odporne na stres oraz zdecydowanie bardziej zorganizowane. Potrafią myśleć w sposób bardzo „abstrakcyjny” - w dobrym tego słowa znaczeniu oraz są bardziej kreatywne. Do pracy podchodzą bardzo holistycznie, czyli dbają o każdy aspekt danego projektu. 

Dlaczego to właśnie biznes kosmetyczny Panią przyciągnął? 

Powiem szczerze, to był impuls. Zdecydowaliśmy się zainwestować w biznes kosmetyczny - a bliżej określając perfumeryjny - i założyć 25 lat temu markę BI-ES. Tak, w tym roku mija 25 od momentu gdy wprowadziliśmy pomyśl stworzenia polskiej marki perfumeryjnej w życie. Biznes kosmetyczny przyciągnął mnie i rozkochał w sobie; kosmetyki, perfumy to świat który mnie absolutnie pasjonuje.

Z jakimi stereotypami w biznesie kobiety wciąż muszą się mierzyć? 

Myślę, że powoli tych stereotypów jest coraz mniej. Uważam, że kobiety pokazują od dawna swoją siłę, umiejętności, to że są świetnymi strategami, wspaniałymi i oddanymi pracownikami i partnerami biznesowymi. Ja na swojej drodze miałam bardzo mało sytuacji, w których ktoś potraktował mnie stereotypowo, dlatego nie przykładałam do tego wielkiej wagi. Szybko udowadniałam, że „szufladkowanie" mnie w taki sposób było błędne i wszystko co osiągnęłam, zawdzięczam ciężkiej pracy. Zatrudniając pracowników do mojej firmy, także nigdy nie opieram się na schematach. Wspólne działania mogą mieć pożądany efekt. 

Trzy najważniejsze cechy, jakie przydają się w zarządzaniu firmą?

Systematyczność, umiejętność organizacji pracy swojej i innych oraz przede wszystkim intuicja. Może Państwa zaskoczę, ale przez tyle lat prowadzenia własnego biznesu to właśnie intuicja nigdy mnie nie zawiodła i pomagała w prawidłowej ocenie sytuacji. Ważnym aspektem jest też umiejętność słuchania, o której wiele osób zapomina. 

Jakie są Pani zdaniem współczesne konsumentki? Co je inspiruje? Jak traktują urodę? czym kierują się w swoich wyborach? O czym firmy kosmetyczne powinny pamiętać, kierując do nich swoją ofertę?

Myślę, że najbardziej trafnym słowem opisującym współczesne konsumentki, jest świadomość. W dobie szerokiego dostępu do wiedzy, klientki naprawdę świetnie poruszają się w zagadnieniach kosmetycznych. Doskonale wiedzą jakiego produktu bądź usługi poszukują, a co absolutnie jest przez nie nieakceptowalne. Myślę, że taka złota rada, o której w sumie wspomniałam powyżej jest prosta. Słuchajmy naszych konsumentów, bo to oni powinni inspirować nas najbardziej.

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager