Anna Rolf-Smuniewska, marketing manager ds. Rynku Tradycyjnego i Innowacji Produktowych OCEANIC: Coraz częściej to konsument samodzielnie znajduje w produkcie te cechy, które uważa w nim za innowacyjne

Anna Rolf-Smuniewska, marketing manager ds. Rynku Tradycyjnego i Innowacji Produktowych OCEANIC: Coraz częściej to konsument samodzielnie znajduje w produkcie te cechy, które uważa w nim za innowacyjne

Polki uważają, że innowacyjny kosmetyk to taki, którego do tej pory nie było. Poszukują nowości kosmetycznych, bo wierzą, że dzięki nim pielęgnacja stanie się łatwiejsza, a przede wszystkim przyniesie szybki i trwały efekt w postaci poprawy stanu skóry zarówno twarzy, jak i ciała.

Dla klientek najbardziej liczy się bowiem skuteczność działania produktu, więc innowacyjność najczęściej postrzegają w kontekście zawartych w nim składników aktywnych, choć coraz częściej widzą ją także jako nowy sposób aplikacji kosmetyku lub zmianę samego opakowania.

Producenci komunikują więc innowacyjność preparatu najczęściej poprzez wskazanie np. na składnik aktywny, który do tej pory nie pojawił się na rynku.

Co ciekawe jednak: coraz częściej to konsument samodzielnie znajduje w produkcie te cechy, które uważa w nim za innowacyjne i taką informację przekazuje poprzez media społecznościowe dalej. W efekcie to on decyduje – czy i z jakiego powodu dany produkt zostanie ewentualnie uznany za innowacyjny.

Nasza firma dużą wagę przykłada do rozwoju innowacyjnych produktów, które mają mieć zauważalne działanie na skórę lub ciało. To skuteczność jest dla nas wyznacznikiem tego, czy dany produkt uznamy za innowacyjny.

Z drugiej strony – wiemy, że takie poszukiwanie innowacyjności wymaga zaangażowania znacznych zasobów – pieniężnych, czasowych (czas pochłaniają i badania rynku, i testy, i wdrożenia) oraz ludzkich (specjaliści, badacze).

Więcej: zaangażowanie to wiąże się z ryzykiem, ponieważ samo podjęcie działań zmierzających do stworzenia innowacyjnego produktu nie gwarantuje sukcesu. Wydaje nam się jednak, że to ryzyko warto podjąć, bowiem innowacja pozwala skorzystać później z tzw. efektu pierwszeństwa, który pozytywnie wpływa na wyniki sprzedaży.

Dążenie do innowacyjności ma też wpływ na intensyfikację prac poszczególnych zespołów, co sprzyja wyszukiwaniu szans, reagowaniu na zmieniające się otoczenie oraz wzmacnianiu procesów rozwoju.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, a więc nie tylko konsumentów, ale i np. dystrybutorów, firma zwiększa swoją przewagę konkurencyjną. Są to więc pożądane efekty wprowadzania rozwiązań innowacyjnych.

opr. Inga Kazana, Wirtualne Kosmetyki

Jak do kwestii innowacji podchodzą te firmy kosmetyczne? Kliknij i przeczytaj!

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris, Ziaja, Bielenda, Eveline Cosmetics, Janda, Naturativ, Phenomé, Chic Chiq, Annabelle Minerals

# Wywiady i opinie
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi