Justyna Żerańska na temat deklaracji marketingowych typu free-from
Justyna Żerańska na temat deklaracji marketingowych typu "free-from"

Dr inż. Justyna Żerańska, Regulatory Affairs Manager, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego:

Czy zakaz ten ma swoje odzwierciedlenie w rynku? Czy zniknęły wszystkie deklaracje „free from”? Otóż nie, deklaracje tego typu nadal będą pojawiać się na półkach sklepowych – z dwóch powodów.

Przede wszystkim od wejścia w życie zakazu upłynęło niespełna 3 miesiące i produkty, które przed 1 lipca znajdowały się w łańcuchu dostaw, zgodnie z interpretacją Komisji Europejskiej mogą zostać wyprzedane.

Dlatego też nie bądźmy zaskoczeni, jeśli jeszcze gdzieś się z nimi spotkamy. Na pewno wszelkie nowości rynkowe, wprowadzone po 1 lipca, już nie powinny być tak reklamowane. Po drugie, niektóre deklaracje „free from” mogą być pod pewnymi warunkami nadal stosowane. Chodzi np. o sformułowania „nie zwiera składników pochodzenia zwierzęcego” lub „nie zawiera barwników”.

Czy firmom łatwo jest odnaleźć się w nowej rzeczywistości? Sądzę, że szczególnie trudno jest tym, które budowały na „free from-ach” całą swoją komunikację marketingową.

Firmy należące do Związku przygotowywały się do tych zmian znacznie wcześniej i zdecydowanie łatwiej przyjęły nowe wytyczne. Związek odbiera bardzo dużą ilość zapytań w sprawie deklaracji, co dowodzi odpowiedzialnej postawy branży. Zdecydowanie okres buntu mamy już za sobą. Przedsiębiorcy zaakceptowali nowe otoczenie regulacyjne i dzisiaj już chyba cała branża widzi, że deklaracje deprecjonujące składniki przynoszą więcej szkody niż pożytku. Konsumenta lepiej zjednać sobie pozytywnym przekazem, mówiąc co produkt zawiera, a nie negatywnym, bazującym na strachu.

źródło: wirtualnekosmetyki.pl

# Cytat tygodnia
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager