BrandIndex odzwierciedla nastroje konsumenckie w reakcji na kampanie reklamowe i inne doniesienia w mediach oraz wydarzenia sezonowe. Pokazuje, jak przekładają się one na zakupy, poziom satysfakcji i ogólną opinię o markach.
Według danych BrandIndex, 75% dorosłych Polaków robi zakupy w Biedronce. Jednak to Lidl, w którym kupuje już 59% rodaków, jest najchętniej polecanym sklepem spożywczym (wskaźnik rekomendacji wynosi 49% ogółem, a wśród klientów sieci – 70%). Na rynku drogerii bezkonkurencyjny pod względem popularności jest Rossmann. W tej sieci kupuje 57% respondentów, a wskaźnik rekomendacji wynosi 54% ogółem i 73% wśród klientów. Warto przy tym zauważyć, że sieć Hebe, choć ustępuje Rossmannowi pod względem liczby klientów, w ciągu ostatnich 2 miesięcy znacząco poprawiła wizerunek, a wskaźnik rekomendacji wśród jej klientów jest w ostatnich dniach równie wysoki, co dla Rossmanna.
YouGov BrandIndex to jedyne syndykatowe badanie kondycji marek dostępne na całym świecie. Jest realizowane od 10 lat, według tej samej metodologii dla wszystkich krajów, na panelu badawczym liczącym ponad 6 mln respondentów z 43 państw (w tym USA, kraje Europy Zachodniej, Rosji, Azji i Bliskiego Wschodu). W 2019 roku – dzięki współpracy nawiązanej przez YouGov z Inquiry – do tego grona dołączyła również Polska. YouGov BrandIndex monitoruje marki pod kątem 15 wskaźników z zakresu komunikacji, wizerunku i relacji. Wywiady są realizowane codziennie na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków.
- YouGov BrandIndex to zaawansowane narzędzie do monitorowania pozycji marek i optymalizowania działań marketingowych. Pozwala na bieżąco śledzić rynek i nastroje konsumenckie. A te podlegają dziś bardzo dużej dynamice. Marki, które chcą być w czołówce, muszą mieć to stale na uwadze. Budowanie silnego brandu, cieszącego się zaufaniem i popularnością wśród klientów, w obliczu transformacji technologicznej, wymaga dziś od strategów czy marketerów znacznie więcej niż tylko umiejętności analitycznych. Muszą oni umieć spojrzeć z perspektywy kupującego, być wrażliwi na jego emocje, elastycznie reagować na jego potrzeby, otwarcie i na bieżąco się komunikować, słuchać, umiejętnie przewidywać oczekiwania i wyprzedzać je. Dialog na linii klient-marka jest obecnie znacznie trudniejszy i bardziej wymagający, ale - skutecznie prowadzony - wzmacnia lojalność i relację z konsumentem, przynosząc znacznie trwalsze efekty – mówi Agnieszka Górnicka, prezes zarządu w Inquiry.