Wartość rynku luksusowych kosmetyków i perfum w Polsce wyniesie według szacunków Euromonitor International 607 mln zł w 2017 roku. Jest to segment stosunkowo niewielki, pod względem wartości wypada podobnie jak segment luksusowej biżuterii i zegarków.
Największa część tego rynku w Polsce należy do luksusowych perfum, które stanowią 59% jego wartości. Pozostałe kategorie wchodzące w skład segmentu luksusowych kosmetyków i perfum to między innymi kosmetyki do pielęgnacji twarzy oraz kosmetyki kolorowe.
Perspektywy rozwoju rynku luksusowych kosmetyków i perfum są bardzo optymistyczne. Według raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Edycja 2017” popyt na produkty tej kategorii ciągle rośnie, a w sprzedaży pojawiają się kolejne luksusowe marki oferujące produkty pielęgnacyjne oraz zapachy męskie i damskie.
Prognozuje się, że średnioroczne tempo wzrostu w latach 2017–2021 wyniesie 5,6%, a wartość rynku luksusowych kosmetyków i perfum może przekroczyć 750 mln zł w 2021 roku.
Joanna Łodygowska, szef działu komunikacji Dr Irena Eris Polski rynek luksusowych perfum i kosmetyków jest stosunkowo niewielki, jednak systematycznie i - co ważne - stabilnie rośnie. Mimo tego, że Polska wciąż nie jest w pełni dojrzałym rynkiem, oferta marek luksusowych rozszerza się z roku na rok, a konsumenci coraz częściej są zainteresowani zakupem luksusowych kosmetyków i są skłonni przeznaczać na nie coraz większe kwoty. Ważna jest dla nich jakość produktu, ale również jakość obsługi i możliwość robienia zakupów w eleganckich salonach marek, które gwarantują wysoką jakość, prestiż i profesjonalne doradztwo. Marka Dr Irena Eris jesienią 2017 r. otworzyła swój pierwszy prestiżowy Concept Store w warszawskiej Galerii Mokotów. Pierwszy butik w Polsce dysponuje nie tylko szeroką gamą kosmetyków, ale również profesjonalną przestrzenią dla miłośniczek marki. Ideą tego miejsca było expérience – stworzenie miejsca, w którym klientki mogłyby doświadczyć tego, czym jest marka Dr Irena Eris. Warto przypomnieć też, że Dr Irena Eris jest niezmiennie jedyną polską marką we francuskim stowarzyszeniu marek luksusowych – Comité Colbert – obok takich marek, jak m.in. Cartier, Dior, Louis Vuitton czy Hotel Ritz.
Katarzyna Mlanovic, dyrektor generalna Parfums Christian Dior Polska W ostatnich latach obserwujemy w Polsce zmianę w podejściu klienta do kosmetyków luksusowych. Dzisiaj kobiety ogromną wagę przywiązują do serwisu, jaki marka zapewnia. Jeszcze większą rolę zaczynają odgrywać potrzeby emocjonalne, wyjątkowe przeżycia i indywidualne podejście. Aby zaspokoić te oczekiwania w listopadzie ubiegłego roku zdecydowaliśmy się otworzyć pierwszy w tej części Europy butik kosmetyczny Dior w Galerii Mokotów. Na pierwszym planie znajdują się w nim profesjonalne i unikatowe serwisy z zakresu sztuki perfumiarskiej, makijażu oraz ekspercki dobór sposobu pielęgnacji.
Dzisiaj po roku działania, wiemy że był to słuszny krok. Nasi klienci są bardzo lojalni, wracają do nas regularnie. Oczywiście w dużej mierze decyduje jakość, ale to co równie istotne to wartości i magia marki. W butiku 20% klientów to cudzoziemcy, przyzwyczajeni do wysokich standardów obsługi, a te są u nas na najwyższym światowym poziomie.
źródło: Raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Edycja 2017”