Rośnie segment kosmetyków luksusowych - teraz to 607 mln zł, a może być 750 mln zł w 2021
Rośnie segment kosmetyków luksusowych - teraz to 607 mln zł, a może być 750 mln zł w 2021

Wartość rynku luksusowych kosmetyków i perfum w Polsce wyniesie według szacunków Euromonitor International  607 mln zł w 2017 roku. Jest to segment stosunkowo niewielki, pod względem wartości wypada podobnie jak segment luksusowej biżuterii i zegarków.

Największa część tego rynku w Polsce należy do luksusowych perfum, które stanowią 59% jego wartości. Pozostałe kategorie wchodzące w skład segmentu luksusowych kosmetyków i perfum to między innymi kosmetyki do pielęgnacji twarzy oraz kosmetyki kolorowe.

Perspektywy rozwoju rynku luksusowych kosmetyków i perfum są bardzo optymistyczne. Według raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Edycja 2017” popyt na produkty tej kategorii ciągle rośnie, a w sprzedaży pojawiają się kolejne luksusowe marki oferujące produkty pielęgnacyjne oraz zapachy męskie i damskie.

Prognozuje się, że średnioroczne tempo wzrostu w latach 2017–2021 wyniesie 5,6%, a wartość rynku luksusowych kosmetyków i perfum może przekroczyć 750 mln zł w 2021 roku.


Joanna Łodygowska, szef działu komunikacji Dr Irena Eris
Polski rynek luksusowych perfum i kosmetyków jest stosunkowo niewielki, jednak systematycznie i - co ważne - stabilnie rośnie. Mimo tego, że Polska wciąż nie jest w pełni dojrzałym rynkiem, oferta marek luksusowych rozszerza się z roku na rok, a konsumenci coraz częściej są zainteresowani zakupem luksusowych kosmetyków i są skłonni przeznaczać na nie coraz większe kwoty. Ważna jest dla nich jakość produktu, ale również jakość obsługi i możliwość robienia zakupów w eleganckich salonach marek, które gwarantują wysoką jakość, prestiż i profesjonalne doradztwo. Marka Dr Irena Eris jesienią 2017 r. otworzyła swój pierwszy prestiżowy Concept Store w warszawskiej Galerii Mokotów. Pierwszy butik w Polsce dysponuje nie tylko szeroką gamą kosmetyków, ale również profesjonalną przestrzenią dla miłośniczek marki. Ideą tego miejsca było expérience – stworzenie miejsca, w którym klientki mogłyby doświadczyć tego, czym jest marka Dr Irena Eris. Warto przypomnieć też, że Dr Irena Eris jest niezmiennie jedyną polską marką we francuskim stowarzyszeniu marek luksusowych – Comité Colbert – obok takich marek, jak m.in. Cartier, Dior, Louis Vuitton czy Hotel Ritz.

Katarzyna Mlanovic, dyrektor generalna Parfums Christian Dior Polska
W ostatnich latach obserwujemy w Polsce zmianę w podejściu klienta do kosmetyków luksusowych. Dzisiaj kobiety ogromną wagę przywiązują do serwisu, jaki marka zapewnia. Jeszcze większą rolę zaczynają odgrywać potrzeby emocjonalne, wyjątkowe przeżycia i indywidualne podejście. Aby zaspokoić te oczekiwania w listopadzie ubiegłego roku zdecydowaliśmy się otworzyć pierwszy w tej części Europy butik kosmetyczny Dior w Galerii Mokotów. Na pierwszym planie znajdują się w nim profesjonalne i unikatowe serwisy z zakresu sztuki perfumiarskiej, makijażu oraz ekspercki dobór sposobu pielęgnacji.

Dzisiaj po roku działania, wiemy że był to słuszny krok. Nasi klienci są bardzo lojalni, wracają do nas regularnie. Oczywiście w dużej mierze decyduje jakość, ale to co równie istotne to wartości i magia marki. W butiku 20% klientów to cudzoziemcy, przyzwyczajeni do wysokich standardów obsługi, a te są u nas na najwyższym światowym poziomie.

 

źródło: Raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Edycja 2017”

 

# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager