Zdaniem ekspertów Transparency Market Research Institute rośnie wartość rynku masek do twarzy. W 2015 roku wartość tego segmentu szacowana była globalnie na 160,4 mln USD, ale analitycy spodziewają się, że do 2024 r. osiągnie poziom 336,7 mln USD, co odpowiada rocznej stopie wzrostu w wysokości 8,7% w latach 2016-2024.
Głównymi tkaninami stosowanymi do wyrobu masek do twarzy są materiały hydrożelowe, celulozowe i bawełniane.
Wzrostowej dynamice sprzyja trend anti-aging. Konsumenci oczekują produktów bogatych w intensywnie działające antystarzeniowo składniki, którymi mogą regularnie uzupełniać codzienną pielęgnację.
Największy popyt na tkaninowe i hydrożelowe maski jest w regionie Azji i Pacyfiku – aż 37,9% sprzedanych w 2015 roku produktów sprzedano właśnie na Dalekim Wschodzie. Produkty te chętnie kupują również konsumenci z Ameryki Południowej. W Europie trend na tego typu produkty również coraz mocniej się rozwija.