Wart podkreślenia jest sposób, w jaki millenialsi nabywają rzeczy. Mimo że żyją w dobie wszechogarniającego internetu i zakupów online to połowa ankietowanych przyznaje, że kosmetyki nabywają w sklepach stacjonarnych. Wiąże się to ze wspomnianą wyżej świadomością z jaką pokolenie Y podchodzi do zakupów. Kluczową cechą na jaką zwracają uwagę jest jakość produktu.
Rolę decydenta w przypadku zakupów kosmetycznych pełnią w większości kobiety. Ponad połowa, bo aż 74% zakupów dokonywanych jest właśnie przez nie. Mimo, że nie są one end userami produktów, to właśnie one je selekcjonują i wybierają.
Ponad 80% ankietowanych uznała, że stojąc przed wyborem zakupu produktu kosmetycznego dla mężczyzny, nie kupi jakiegokolwiek, tylko wybierze ten typowo męski z adnotacją for men. Jest to dosyć ciekawy wniosek, ponieważ kategoria ta w Polsce jest cały czas niewielka i dominują produkty dla kobiet oraz unisex
– tłumaczy Małgorzata Traczyk, Product Manager Uxeria.
Szybki tryb życia oraz brak potrzeby posiadania stałych rzeczy wskazuje na to, że badani nie wybiegają zbyt daleko w przyszłość. Liczy się dla nich tu i teraz oraz ich aktualne potrzeby. W nawiązaniu do tego, pokolenie Y nie inwestuje w kosmetyki anti - aging (!). Nie do końca jednak jest jasne czy ze względu na to, że nie boją się starości czy są bardziej odporni na przekazy reklamowe. Ponad połowa ankietowanych przyznała, że nie korzysta z tego typu kosmetyków, a tylko 14% używa ich regularnie.
od. red. Dodałabym tu na marginesie, że to raczej kwestia czasu... Co jednak powinno skłaniać producentów specjalizujących się w oferowaniu produktów zapobiegających i niwelujących skutku upływu czasu we wchodzenie w inne grupy produktów, by pozyskiwać młodszych odbiorców dla swoich marek.
Kluczowym wnioskiem płynącym z badania jest sposób szukania informacji na temat produktów. Najważniejsze dla millenialsów są rekomendacje. Blisko 52% ankietowanych w pierwszej kolejności bierze pod uwagę opinie znajomych, natomiast w drugiej informacje odnalezione na forach internetowych. Potwierdza to 44% przebadanych. Blisko 52 proc. ankietowanych w pierwszej kolejności bierze pod uwagę opinie znajomych. 44 proc. przebadanych szuka informacji o produkcie na forach internetowych.
Badanie zostało przeprowadzone metodą zdalnych testów za pośrednictwem aplikacji Uxeria. Wzięło w nim udział 500 osób - 300 kobiet i 200 mężczyzn.
*Mint Media to agencja interaktywna, działająca od 2009 r. Firma tworzy zintegrowane strategie marketingowe w mediach społecznościowych oraz kompleksowe realizacje w sferze digital. W gronie klientów Mint Media znajdują się, m.in. PKO Bank Polski, Huawei, Perła, Freshmarket, Philips, NaTurek, Home.pl czy J.W. Construction, Maspex. Więcej informacji na www.mintmedia.pl.
*Uxeria specjalizuje się w prowadzeniu zdalnych badań użyteczności serwisów internetowych, badań marketingowych, reklam, mailingów, ulotek oraz aplikacji komputerowych. Uxeria dysponuje zestawem gotowych analiz, które wykorzystują ostatnie trendy w zakresie metodologii usability i wykorzystywane są przez czołowe firmy internetowe i laboratoria badawcze. Uxeria oferuje osiem komplementarnych metodologii, które pozwalają zbadać zróżnicowane aspekty produktu oraz tworzyć: landing page, benchmark konkurencji, e- commerce, b2b, b2c, reklamy, banery, wideo, testy, makiety.