Max Factor zmienia strategię komunikacyjną i celuje w konsumentki 35+
Max Factor zmienia strategię komunikacyjną i celuje w konsumentki 35+

Marka kosmetyczna Max Factor, należąca do Coty, zmienia strategię komunikacji i stawia na nową grupę docelową - kobiety po 35. roku życia. Zmianom towarzyszy nowa platforma komunikacyjna „You X Max Factor”, która będzie sukcesywnie wdrażana od początku przyszłego roku. Wg danych GUS w Polsce to  to ponad 5 mln kobiet, a 75%  z nich robi makijaż codziennie! (Badanie U&A 2016).

Repozycjonowanie marki Max Factor ma na celu zmianę charakteru relacji marka-konsument i postawienie na nowo konsumentki w centrum. Grupą docelową marki będą kobiety, które ukończyły 35. rok życia. Tworzeniu nowej strategii towarzyszyła przewodnia myśl „celebrowania i uwalniania różnorodności piękna”. Max Factor według nowej strategii będzie marką dla kobiety niezależnej, pewnej siebie, ambitnej i ceniącej rozwój. Z badań focusowych, przeprowadzonych przez Kantar Millward Brown wynika, że zaletą tego wieku i etapu w życiu jest doświadczenie i życiowa mądrość, które przekładają się na większą pewność siebie i satysfakcję. Kobiety 35+ dostrzegają wyraźną, pozytywną zmianę jaka w nich zaszła z wiekiem, co sprawia, że czują się lepiej teraz niż jako dwudziestoparoletnie dziewczyny, którymi były dekadę temu. W projekt zaangażowano Lidię Popiel (fotografkę), Erykę Sokólską (makijażystkę) oraz Annę Białek (badaczkę).
Cała inicjatywa repozycjonowania jest globalna, ale w jej ramach staraliśmy się dopasować przekaz i komunikację do specyfiki naszego rynku. To właśnie dlatego wspólnie z agencją Millward Brown i badaczką panią Anną Białek przeprowadziliśmy badania fokusowe dotyczące kobiet 35+. Nasz przekaz nie byłby wiarygodny, gdybyśmy nie mówili o Polkach i o tym jakie są ich potrzeby jako kobiet ale i jako konsumentek. Dzięki repozycjonowaniu marki Max Factor wychodzimy naprzeciw potrzebom starszej grupy konsumenckiej
- mówi  Aleksandra Kujawska, senior director corporate affairs, Eastern Europe and Russia w Coty.

Zmianom towarzyszyć będzie nowa platforma „You X Max Factor”, której wdrożenie i wielokanałowa komunikacja zaplanowano na początek przyszłego roku - Korzystamy z wielu kanałów komunikacji. \
 
Wiemy, że nasze konsumentki intensywnie korzystają np. z Internetu, ale to nie ich jedyne ulubione medium – jest jeszcze prasa kobieca, bardzo ważna pozostaje telewizja. W ramach tego projektu ruszymy z szeroką, wielokanałową komunikacją
- podkreśla Elżbieta Olszewska, brand manager Eastern Europe Max Factor.

 

# Badania rynkowe
reklama