Kosmetyki na tle całego koszyka zakupowego FMCG
Kosmetyki na tle całego koszyka zakupowego FMCG

Wartość koszyka zakupowego FMCG przeciętnego polskiego gospodarstwa domowego wynosi w skali roku niemal 11,4 tys. zł. W okresie od września 2016 roku do sierpnia 2017 roku, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, wartość zakupów produktów FMCG dokonanych przez pojedyncze gospodarstwo domowe wzrosła o 1,3 proc.

Analizowany koszyk FMCG obejmuje produkty spożywcze, kosmetyczne oraz produkty do domu (artykuły dla zwierząt, chemię gospodarczą, artykuły z kategorii dom i ogród, książki i czasopisma, etc.).

W analizowanym okresie przeciętne gospodarstwo domowe dokonało średnio 406 aktów zakupowych (o 22 akty mniej niż w analogicznym okresie rok wstecz), wydając w trakcie pojedynczej wizyty w sklepie średnio 26 zł na produkty spożywcze (o 2 zł więcej), niemal 19 zł na kosmetyki i prawie 11 zł na produkty do domu.

Wydatki pojedynczego gospodarstwa domowego na produkty spożywcze stanowiły niemal 86 proc. wszystkich wydatków na FMCG. Jednej trzeciej zakupów produktów spożywczych dokonano w sklepach handlu tradycyjnego, gdzie również kupowano najczęściej.

Udział wydatków na kosmetyki i produkty do domu w całym koszyku FMCG wyniósł odpowiednio 7,1 i 7,3 proc.

Największą część domowego budżetu na produkty kosmetyczne przeznaczono na artykuły higieny osobistej (32,1 proc.), kosmetyki dla dzieci (17,3 proc.) oraz kosmetyki pielęgnacyjne (17,2 proc.). Produkty z kategorii kosmetyków były najczęściej kupowane w drogeriach i tam również najwięcej na nie wydawano (57,7 proc. wydatków na tę kategorię).

W przypadku produktów kupowanych do domu, w analizowanym okresie przeciętne gospodarstwo domowe wydało na nie około 835 zł. Najwięcej pieniędzy przeznaczono na artykuły dla zwierząt (32,6 proc.) oraz chemię gospodarczą (30,3 proc.). 32,5 proc. wydatków na kategorię zrealizowano w dyskontach.

O badaniu
Powyższe analizy powstały na podstawie danych pochodzących z prowadzonego od ponad 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Jego próbę stanowi 8000 polskich gospodarstw domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG. Analizie zostały poddane wydatki na produkty FMCG uśrednionego gospodarstwa domowego w Polsce w okresie od września 2016 roku do sierpnia 2017 roku.

# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager