Kosmetyki do kąpieli w top 3 niechcianych prezentów

Kosmetyki do kąpieli w top 3 niechcianych prezentów

To kolejne już badanie konsumenckie na temat tego, co Polacy co chcą, a czego nie chcą, dostać pod choinkę. Uzupełnione o to, co jednak dostaną. I pogłębione o inne dane, na przykład: z prezentem dla kogo mamy największe problemy decyzyjne;-)

Wśród osób obchodzących Święta w tym roku prezenty kupi 78%. Rok temu było bardzo podobnie - 79%, a 2 lata temu - 74%. 53% badanych kupuje prezenty samodzielnie, a w co ósmym domu zadanie to przydzielane jest temu, kto zrobi to najlepiej.

Co by tu w tym roku...

Zakupy prezentów świątecznych, podobnie jak każde zakupy, zaczynają̨ się̨ od inspiracji. Co ósmy badany szuka inspiracji w mediach społecznościowych. Kupowanie prezentów to jednak głównie dobre emocje - zadowolenie (30% wskazań), radość (28%) i ekscytacja (24%). Jeśli podczas zakupów czujemy stres, to przeważnie dlatego, że denerwujemy się, czy zakupione podarki spodobają się naszym bliskim.

Internet zwyżkuje

Prezenty, podobnie jak w 2018 roku, najczęściej Polacy kupują̨ na Allegro (31% badanych). Ogólnie w internecie podarunki świąteczne ma zamiar kupić́ 66% osób kupujących prezenty – to o 3 pkt. proc. więcej niż̇ rok temu. Przynajmniej jeden prezent na Allegro zamierza jeszcze kupić 44% kupujących podarki. Wszystkie prezenty na Allegro ma zamiar kupić 15% badanych.

Zakupy prezentów w sieci to zdaniem Polaków znacznie mniejsza czasochłonność procesu zakupowego (21%), możliwość łatwego porównania produktów (20%) oraz bardziej atrakcyjne ceny (19%).

Doceniamy też szeroki wybór w sieci, a także dużą liczbę promocji i ofert świątecznych. Konsumenci kupujący online doceniają inicjatywy typu Dzień Darmowej Dostawy (16%), jak również̇ inspiracje zakupowe przesyłane przez marki (19%) oraz informacje o ostatnim dniu zakupu gwarantującym dostawę przed świętami (19%).

Kolęda zachęca do zakupów

Najlepiej świąteczną atmosferę podczas zakupów budują według Polaków kolejno: specjalne promocje i oferty, świąteczny wystrój sklepów i muzyka - kolędy w sklepach. To pierwszy raz, kiedy badani postawili na tak materialny element jak okazje zakupowe.

Świąteczne zestawy i prezenty składkowe

W tym roku jeszcze bardziej popularne są dedykowane zestawy prezentowe. Kupi je 37% osób kupujących prezenty, podczas gdy rok temu było to 25%. W tym roku na prezenty został zarezerwowany znacznie wyższy budżet - 482 zł. To o 31 zł więcej niż rok temu. Na pojedynczy prezent Polacy wydadzą̨ w tym roku najczęściej 100-150 zł, czyli mniej niż̇ rok temu, ale za to planują kupić więcej prezentów, bo ok. 5. W tym roku Polacy postawili na prezenty składkowe. Kupuje je 39% badanych, podczas gdy w 2018 roku było to 27%.
 

Kłopot z żoną i teściową

Kupujemy przede wszystkim takie prezenty, które są dopasowane do osoby obdarowywanej (24%) i przemyślane (23%). To podejście nie zmienia się od 4 lat, kiedy realizowane jest badanie. Wolimy też prezenty symboliczne niż̇ drogie. W co czwartym domu prezenty otrzymują wszyscy bliscy, z którymi spędzamy święta. Znajomym prezenty sprawi co ósmy badany, a 7% obdaruje współpracowników.

Polacy wolą dostawać prezenty-niespodzianki, a nie zamawiane. Niespodzianki preferuje 62% badanych. Dokładnie tak samo było rok temu. Zaskoczenie pod choinką szczególnie lubią kobiety.

Najtrudniej według badanych jest kupić prezent żonie lub teściowej, a także dziewczynie. Dokładnie tak samo było rok temu.

Perfumy corocznym hitem świętego Mikołaja

W tym roku prezentami Polacy zamierzają obdarować ok. 4-5 osób. To więcej niż rok temu, gdzie najczęściej obdarowywaliśmy 3 osoby. Polacy najczęściej obdarują swoich bliskich perfumami (33% badanych), a także słodyczami i produktami modowymi. Co siódmy badany zainwestuje w zakup elektroniki. Pod choinką znajdą się także pieniądze, alkohol i książki. Pod choinką najbardziej znaleźć chcielibyśmy elektronikę oraz prezenty związane z hobby. Chętnie przyjmiemy także perfumy, czyli tu oczekiwania zgadzają się z deklaracjami prezentowymi. Nieco inaczej jest ze słodyczami, które kupić zamierza 33% badanych, a otrzymać chce niemal dwukrotnie mniej. W tym roku w porównaniu do poprzedniego znacznie rzadziej wymarzonym prezentem są̨ dodatki modowe i książki.

Skarpetkom i kosmetykom do kąpieli dziękujemy

Najlepiej wspominane prezenty w 2019 roku to, podobnie jak rok wcześniej, konsola do gier, smartfon, laptop oraz tablet. Pojawiają się też wskazania na mniej materialne prezenty, takie jak wyjazdy w góry czy do SPA.  W 2019 roku na liście niechcianych prezentów królują skarpetki. Nie lubimy też otrzymywać drobnych przedmiotów wyposażenia wnętrz oraz kosmetyków do kąpieli.

Krzepiące: bliskość i dobroczynność

Dla co piątego Polaka obdarowywanie to zakup prezentów świątecznych (21%), ale i także pomoc potrzebującym (19%) oraz pomoc w przygotowaniach świątecznych (21%). W 2019 roku stawiamy też na spotkania okołoświąteczne z bliskimi i znajomymi, bliskość i rozmowy.

Badanie, na potrzeby raportu Allegro "Ulubione Prezenty Polaków 2019", zrealizował instytut badawczy Mobile Institute na podstawie zebranych opinii 1330 internautów.
# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi