Konsumenci chcą, by marki zajmowały stanowisko w kwestiach społecznych
Konsumenci chcą, by marki zajmowały stanowisko w kwestiach społecznych

Zaufanie jest siłą napędową zakupów. 60 proc. konsumentów wybiera marki, którym ufa, a 86 proc. ankietowanych oczekuje od marek, że te będą zajmować stanowisko w kwestiach społecznych, jednocześnie rozwiązując osobiste problemy konsumentów - wynika z raportu Edelman Trust Barometer – „Brands Amidst Crisis".

W raporcie wskazano, że obecny okres może być najbardziej skomplikowanym czasem w historii marek. Przeżywamy trzy powiązane ze sobą kryzysy: globalną pandemię, spowolnienie gospodarcze i systemowy rasizm. Rezultatem tych jednoczesnych wstrząsów jest gwałtowna eskalacja lęków i zmiana hierarchii wartości, która wyżej stawia relacje z innymi i wzajemną solidarność. To sprawia, że zaufanie stało się podstawową siłą napędową zakupów. 60 proc. konsumentów kupuje produkty marek, którym ufa. W zamian konsumenci oczekują, że marki będą zajmować stanowisko w istotnych dla opinii publicznej kwestiach społecznych. Do tego muszą tworzyć przekaz, który nie jest oderwany od rzeczywistości. To nie czas na abstrahowanie...  "Marki muszą zdawać sobie sprawę z tego, że konsumenci żyją teraz w świecie, który zaczyna się i kończy w domu, a najważniejszymi troskami są teraz o troska o zdrowie osobiste i rodzinę, a nie o wizerunek lub status" - czytamy w raporcie Edelmana.

Marka po właściwej stronie

Konsumenci oczekują, że marki będą odpowiadać na problemy społeczne i konsumentów (86 proc. wskazań). Obejmuje to, m. in.  odpowiednie traktowanie pracowników i wytwarzanie produktów na rynku krajowym. Konsumenci twierdzą, ze marki muszą wspierać konsumentów (68 proc.) oraz lokalne społeczności (63 proc.). 55 proc. respondentów uważa, że ​​marki mogą zrobić więcej dla rozwiązania niektórych problemów społecznych niż rząd. Taki sam procent respondentów uważa, że marki są bardziej odpowiedzialne niż rząd i szybciej podejmują działania, aby zmienić sytuację na lepsze.

Warto podkreślić, że zaufanie do marki jest trzecim kryterium zakupu - tuż po cenie i jakości. Poza tym marki o wysokim zaufaniu cieszą się większą lojalnością zakupową (tak deklaruje 75 proc. ankietowanych).

"Widzimy, że marki mogą nie tylko przedefiniować swoją rolę, a także wspierać społeczeństwo w bezprecedensowy sposób. To jest moment wielkich oczekiwań. Marki są obecnie postrzegane jako potężni orędownicy i skuteczni partnerzy zmiany. Nie można uchylać się od tej odpowiedzialności. Konsumenci pociągają marki do odpowiedzialności i chcą nagradzać śmiałych, a karać małodusznych. Najwyższy czas, by wiodące marki, odpowiadały na lęki - faktami, na traumę - prawdą, na niepokój - działaniem" - czytamy w raporcie.

Raport powstał na podstawie ankiet przeprowadzonych pod koniec października w ośmiu krajach, wśród 8 tys. respondentów (w tym m.in. we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych).
 
# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager