Konsumenci chcą, by marki zajmowały stanowisko w kwestiach społecznych

Konsumenci chcą, by marki zajmowały stanowisko w kwestiach społecznych

Zaufanie jest siłą napędową zakupów. 60 proc. konsumentów wybiera marki, którym ufa, a 86 proc. ankietowanych oczekuje od marek, że te będą zajmować stanowisko w kwestiach społecznych, jednocześnie rozwiązując osobiste problemy konsumentów - wynika z raportu Edelman Trust Barometer – „Brands Amidst Crisis".

W raporcie wskazano, że obecny okres może być najbardziej skomplikowanym czasem w historii marek. Przeżywamy trzy powiązane ze sobą kryzysy: globalną pandemię, spowolnienie gospodarcze i systemowy rasizm. Rezultatem tych jednoczesnych wstrząsów jest gwałtowna eskalacja lęków i zmiana hierarchii wartości, która wyżej stawia relacje z innymi i wzajemną solidarność. To sprawia, że zaufanie stało się podstawową siłą napędową zakupów. 60 proc. konsumentów kupuje produkty marek, którym ufa. W zamian konsumenci oczekują, że marki będą zajmować stanowisko w istotnych dla opinii publicznej kwestiach społecznych. Do tego muszą tworzyć przekaz, który nie jest oderwany od rzeczywistości. To nie czas na abstrahowanie...  "Marki muszą zdawać sobie sprawę z tego, że konsumenci żyją teraz w świecie, który zaczyna się i kończy w domu, a najważniejszymi troskami są teraz o troska o zdrowie osobiste i rodzinę, a nie o wizerunek lub status" - czytamy w raporcie Edelmana.

Marka po właściwej stronie

Konsumenci oczekują, że marki będą odpowiadać na problemy społeczne i konsumentów (86 proc. wskazań). Obejmuje to, m. in.  odpowiednie traktowanie pracowników i wytwarzanie produktów na rynku krajowym. Konsumenci twierdzą, ze marki muszą wspierać konsumentów (68 proc.) oraz lokalne społeczności (63 proc.). 55 proc. respondentów uważa, że ​​marki mogą zrobić więcej dla rozwiązania niektórych problemów społecznych niż rząd. Taki sam procent respondentów uważa, że marki są bardziej odpowiedzialne niż rząd i szybciej podejmują działania, aby zmienić sytuację na lepsze.

Warto podkreślić, że zaufanie do marki jest trzecim kryterium zakupu - tuż po cenie i jakości. Poza tym marki o wysokim zaufaniu cieszą się większą lojalnością zakupową (tak deklaruje 75 proc. ankietowanych).

"Widzimy, że marki mogą nie tylko przedefiniować swoją rolę, a także wspierać społeczeństwo w bezprecedensowy sposób. To jest moment wielkich oczekiwań. Marki są obecnie postrzegane jako potężni orędownicy i skuteczni partnerzy zmiany. Nie można uchylać się od tej odpowiedzialności. Konsumenci pociągają marki do odpowiedzialności i chcą nagradzać śmiałych, a karać małodusznych. Najwyższy czas, by wiodące marki, odpowiadały na lęki - faktami, na traumę - prawdą, na niepokój - działaniem" - czytamy w raporcie.

Raport powstał na podstawie ankiet przeprowadzonych pod koniec października w ośmiu krajach, wśród 8 tys. respondentów (w tym m.in. we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych).
 
# Badania rynkowe
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi