Kompleksów ubywa z wiekiem - raport Nutridome o ciałopozytywności

Kompleksów ubywa z wiekiem - raport Nutridome o ciałopozytywności

Choć większość Polaków czuje się ze sobą lepiej niż jeszcze 5 lat temu, a na popularności zyskuje ruch ciałopozytywności, nadal mamy wiele do zrobienia w zakresie akceptacji siebie – taki wniosek płynie z nowego badania marki Nutridome. Czego dowiadujemy się z raportu?

U ponad połowy Polaków pierwszą myślą po spojrzeniu na swoje ciało w lustrze jest pragnienie zmian. Panie najczęściej chciałyby schudnąć, a panowie – nabrać masy mięśniowej. Mniej z nas (29%) odczuwa za to potrzebę poprawy rysów twarzy. Być może dzieje się tak dlatego, że to właśnie oczy i usta najczęściej uznajemy za swoje największe atuty. Takie i wiele innych informacji znajdziemy w raporcie „Czy Polacy lubią swój wygląd?”, opublikowanym przez markę kosmetyczną Nutridome.

79% Polaków ma kompleksy

Porównując się z innymi, zwłaszcza niedoścignionymi ideałami z kolorowych magazynów, telewizji i Internetu, łatwo dojść do wniosku, że pod pewnymi względami zbyt mocno odbiega się od „normy”. Jak pokazują wyniki badania, z kompleksami zmaga się niemal 8 na 10 Polaków. Przewrażliwienie na jakimś aspekcie swojego wyglądu najczęściej dotyka młode osoby (18–24 lata). Wraz z upływem czasu nasza relacja z ciałem sukcesywnie się poprawia. Do tego stopnia, że kompleksy posiada tylko niespełna połowa badanych w wieku 55–64 lata.

Więcej trudności z akceptacją własnej fizyczności mają kobiety. Tylko co siódmej Polce nie doskwiera żaden aspekt jej wyglądu. Dla porównania, wolnych od kompleksów jest aż 41% polskich mężczyzn.

Co sprawia, że czujemy się lepiej?

Podejmujemy różne aktywności, dzięki którym bardziej przychylnie patrzymy na swoje odbicie w lustrze. Blisko połowa badanych dba o zdrową dietę, nieco mniej osób uprawia sport (46%) i pielęgnuje swoje ciało w świadomy sposób (44%). Panom lepsze samopoczucie najczęściej zapewnia aktywność fizyczna i zbilansowana dieta. Panie najchętniej sięgają z kolei po makijaż i przemyślaną pielęgnację skóry.

Bardzo rzadko decydujemy się za to na zabiegi medycyny estetycznej i operacje plastyczne. Choć nie brakuje nam problemów z akceptacją siebie, tylko 29% ankietowanych oddałoby się w ręce chirurga, aby zmienić swój wygląd.

Branża kosmetyczna dokłada ważną cegiełkę

W ruch ciałopozytywności coraz częściej włączają się same marki kosmetyczne. Zamiast promować nieskazitelne ciała, stawiają w swoich kampaniach na autentyczność: chętnie eksponują zmarszczki czy siwe włosy, powszechnie uznawane za niedoskonałości. Współpracując z osobami o różnych typach urody, zachęcają do afirmacji indywidualności.

- Nie boimy się rozstępów, cellulitu ani obrzęków! Wsłuchujemy się w różnorodne potrzeby klientów i wciąż poszerzamy ofertę o najbardziej upragnione rozwiązania. Z makijażem lub bez – najważniejszy jest komfort bycia sobą! – komentuje Magdalena Podgórska, nutrikonsultantka i ekspertka Nutridome.

Krótko o badaniu
Dane zebrano w ramach anonimowej ankiety, przeprowadzonej w grudniu 2020 roku. Kwestionariusz zawierał pytania otwarte oraz zamknięte jedno- i wielokrotnego wyboru. W skład badanej grupy weszło 1212 osób, których większość (76%) stanowiły kobiety.

Pełną treść raportu udostępniono na stronie internetowej marki Nutridome.

# Badania rynkowe
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi