GfK będzie mierzyć siłę marki

GfK będzie mierzyć siłę marki

Firma badawcza GfK wprowadza narzędzie Brand Architect do mierzenia siły marki.

Brand Architect ma być platformą nie tylko weryfikacja efektywności dotychczasowej strategii marketingowej, ale przede wszystkim opracowanie nowego, skutecznego planu działania, dostosowanego do „nowych czasów”.

Wskaźnik siły marki łączy w sobie predyspozycję do jej zakupu oraz skłonność do zapłaty wyższej ceny. Im wyższy wynik marka uzyskuje, tym więcej klientów może przyciągnąć i tym wyższej ceny oczekiwać. Narzędzie dostarcza wskaźnik siły marki ogółem, jak i wielkości poszczególnych składowych. Miary te mają silniejszą korelację z faktycznymi udziałami w rynku niż tradycyjne wskaźniki. - Przytoczone dane to dowód na to, że kupujemy dziś nie tylko produkty, ale przede wszystkim emocje i wartości. Siła marki staje się wskaźnikiem, który faktycznie decyduje o końcowych wynikach sprzedaży i zainteresowaniu konsumentów. Aby móc realnie ją zbadać i wyrazić w liczbach, konieczny jest jednak dobór właściwych, bardzo precyzyjnych wskaźników, które połączyliśmy ze sobą w naszym nowym narzędziu Brand Architect – tłumaczy Barbara Lewicka, senior director w GfK.

Brand Architect łączy w sobie jednocyfrowy indeks siły marki oraz cztery filary, które przedstawiają pełen obraz marki: rozpoznawalność, przywiązanie do marki, wizerunek oraz ocenę doświadczeń z nią związanych. - Marketerzy uzyskują zatem kompleksowy raport, który znacząco ułatwia zaplanowanie przyszłych działań marketingowych oraz wspomaga zarządzanie efektywnością sprzedaży. Indeks siły marki pokazuje także, czy dotychczasowe wysiłki włożone w jej budowę przynoszą wymierne efekty i czy firma nie powinna np. zmodyfikować swojej aktualnej strategii - dodaje Lewicka.

fot. unsplash.com
# Badania rynkowe
 reklama