Future Market Insights: 2019 dobrym rokiem dla kosmetyków naturalnych

Future Market Insights: 2019 dobrym rokiem dla kosmetyków naturalnych

Sprzedaż kosmetyków naturalnych przekroczyła 2 miliardy sztuk w 2018 r. W 2019 r. przewidywana wartość rynkowa kosmetyków naturalnych wyniosła globalnie 36 mld USD.

Według raportu przewiduje się, że do roku 2027 rynek kosmetyków naturalnych wzrośnie o 4,9% według skumulowanego rocznego wskaźnika wzrostu (CAGR).

Kluczowe czynniki napędzające popyt na kosmetyki naturalne obejmują:

  • Rosnące obawy konsumentów dotyczące skutków ubocznych chemikaliów w kosmetykach i kosmetykach.
  • Zapotrzebowanie na naturalne składniki rozpoznane już jako superfoods w kategorii żywności - przenoszenie ich do produktów nieżywnościowych, w tym kosmetyków i higieny osobistej.
  • Rozpowszechnianie wiedzy na temat korzyści płynących z naturalnych składników i wzrost etycznego konsumpcjonizmu.

Zdaniem analityków kategoria kosmetyków naturalnych do pielęgnacji skóry wzrosła w 2019 o ponad 5% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Badanie wykazało, że dużą popularnością cieszą się w kategorii kosmetyków naturalnych produkty unisex. W 2019 r. kosmetyki dla niej i dla niego stanowiły już ponad jedną czwartą światowych przychodów rynku kosmetyków naturalnych.

2019 można również podsumować jako dobry czas sprzedaży „czystych” i naturalnych produktów do męskiej pielęgnacji.

Oprócz rosnącej popularności naturalnych produktów do pielęgnacji skóry, badanie wykazało, że coraz więcej konsumentów preferuje również naturalne produkty do pielęgnacji włosów. Moda na ekologiczne, czyste składy, mocno wpłynęła na cały rynek. Duże firmy kosmetyczne wprowadzały w ostatnich dwóch latach sporo linii, oznaczanych jako wegańskie, naturalne, ekologiczne. Presja konsumentów sprawia również, że z niektórych składników standardowo stosowanych w przemyśle kosmetycznym, firmy zaczęły masowo rezygnować.

Najwyższa konsumpcja kosmetyków naturalnych odnotowywana jest w Europie. Ameryka Północna i kraje Azji i Pacyfiku coraz mocniej również podążają za tym trendem.

Zamiłowanie Europy do naturalnych składników współgra z wysiłkami regionu na rzecz zrównoważonego rozwoju. W Europie popyt pozostaje skoncentrowany w krajach pięciu największych krajach UE, w tym w Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Produkty naturalne dostępne są tam w wielu kanałach sprzedaży, a rynek kosmetyków naturalnych przyciąga wciąż nowych konsumentów.

źródło: beautybusinessjournal.com

# Badania rynkowe
 reklama