Euromonitor International: definicja piękna zmienia się
Euromonitor International: definicja piękna zmienia się

Definicja piękna ewoluuje, ponieważ konsumenci coraz częściej wychodzą z założenia, że nie ma tu jednego wzorca, któremu trzeba się podporządkować.

Marki kosmetyczne muszą więc dbać o to, aby ich produkty były odpowiednie dla różnych grup użytkowników.

Według tegorocznego badania Euromonitor International globalni konsumenci postrzegają piękno przede wszystkim jako zdrowy wygląd - ponad 50% wskazań, a niewiele mniej odpowiedzi wygenerował wygląd higieniczny i zadbany. Poczucie komfortu we własnej skórze ważne jest dla 44% konsumentów, wzmocnienie pewności siebie dla 42%, a samoakceptacja dla 32%. 35% jest zdania, że najlepiej jest być po prostu najlepszą wersją samego siebie. 28% stawia znak równości między prostotą a pięknem. 22% utożsamia piękno z glamour, 21% uważa, że warto stawiać czoła starzeniu się i niwelować skutki upływu czasu. Dla 15% osób znaczenie w definiowaniu piękna ma akceptacja społeczna. Znacznie mniej osób - 10% konotuje piękno z podążaniem za trendami, a poniżej 10% ze statusem społecznym czy eksperymentowaniem z wizerunkiem.

Rośnie odsetek konsumentów, którzy wybierając kosmetyki, zwracają uwagę na składniki, formulacje, korzyści z użytkowania bardziej niż mody na pewne produkty. W pandemii nastąpił zwrot w stronę holistycznego podejścia: dbałości o zdrowy styl życia i stawianie na pielęgnację, która jest dobra zarówno dla skóry, jak też przyjemna dla zmysłów.

E-commerce i apki

36% konsumentów można określić jako "cyfrowych", co oznacza, że kupują kosmetyki w internecie, ale też ich wybory często indukowane są informacjami znalezionymi w sieci lub generowanymi przez innych użytkowników. Wzrasta także liczba użytkowników aplikacji urodowych. Konsumenci chętnie czerpią z nich wiedzę o produktach, ich stosowaniu, korzystają z wirtualnych testów, ale także w łatwy sposób sprawdzają składniki, czytają recenzje i sortują produkty według wybranego klucza.

Kluczowe wnioski z najnowszego badania wskazują na wzrost zainteresowania uproszczonymi produktami/markami i niezbyt skomplikowaną rutyną pielęgnacyjną. Następuje pewne rozmycie kategorii – coraz więcej kosmetyków jest wielozadaniowych, co uchodzi za ich atut funkcjonalny, ale też pod względem zrównoważonej konsumpcji. Ważne jest także bezpieczeństwo produktów i ich skuteczność, poparte rzeczywistymi i wiarygodnymi badaniami. Marki powinny również stawiać na dostarczanie konsumentów praktycznych informacji i rozwiązań w postaci tutoriali i pomocnych wskazówek wykorzystując do tego narzędzia online i offline.

Badanie " Euromonitor’s Voice of the Consumer: Beauty Survey" przeprowadzono na zróżnicowanej grupie użytkowników z 20 krajów (w tym Polsce) w czerwcu 2021.
fot. unsplash.com
# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Grupa Inco SA - Technolog R&D Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Pelion SA - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. zakupów i logistyki Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager