Dermokosmetyki - ta kategoria produktów ma w sobie spory potencjał

Dermokosmetyki - ta kategoria produktów ma w sobie spory potencjał

Dermokosmetyki, jak wskazują badania NeedforBeauty, stanowią jedynie 5% okazji zakupowych wszystkich kosmetyków.

„Słowo-klucz służące do opisania rynku dermokosmetyków w Polsce to „potencjał”. Dziś kupujemy przede wszystkim dermo-kremy do twarzy, rzadziej inne specyfiki przeznaczone do pielęgnacji twarzy,   a jeszcze rzadziej dermokosmetyki do ciała czy włosów. Rozszerzenie świadomości dermokosmetyków może spowodować zwiększenie penetracji poszczególnych typów produktów”

– powiedział Bartosz Osiński, lider projektu badawczego NeedforBeauty w IQS.

Profil dermo – konsumentów

Po dermokosmetyki sięgają głównie osoby z wyższym wykształceniem, mieszkające w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców i dochodach wyższych niż przeciętne (dochód GD powyżej 5000 zł). Konsumenci dermokosmetyków częściej niż inni skarżą się na swoje problemy skórne: cerę naczynkową, wrażliwą,    a także z przebarwieniami. Coraz śmielej po dermokosmetyki sięgają panowie. Narzekają – w większym stopniu niż kobiety – na skórę trądzikową, z tendencją do powstawania niedoskonałości.

W kategorii HairCare odsetek osób lepiej wykształconych i zarabiających jest najwyższy. Choć w większości zakupy w tej kategorii stanowią podstawowy zestaw – szampon (64%) i odżywka do włosów (48%), to zdecydowanie mniej klientów pozwala sobie na ich zakup. Pozwala to sądzić, że kupno dermokosmetyków z tej kategorii, uważany jest za swego rodzaju „zbytek”.

Wśród konsumentów kategorii BodyCare przeważają mężczyźni, którzy zaopatrują się przeważnie w olejki do ciała i płyny do kąpieli. W porównaniu do pielęgnacji twarzy i włosów, produkty do pielęgnacji ciała zazwyczaj nabywane są z przeznaczeniem dla dzieci lub też całej rodziny.

Prawie 100 zł za zakupy dermokosmetyków

Ponad 80% klientów dermokosmetyków dokonuje zakupu offline. Średnia wartość dermo – koszyka wynosi 99,52 zł.

Jako miejsce zakupu najczęściej wskazywana jest drogeria (56%). W dalszej kolejności znajdują się sklepy wielkopowierzchniowe (14%) oraz apteki (8%). Te ostatnie cenione są za podejście do klienta, możliwość konsultacji (niemal połowa zakupów dermokosmetyków poprzedzona jest konsultacją z farmaceutą) oraz zaangażowanie obsługi.

Marka ma znaczenie

Konsumenci dermokosmetyków to bardzo lojalna grupa klientów. Mają dokładnie sprecyzowane plany zakupowe. Spośród 92% osób, które planowały zakup dermokosmetyków, aż 65% planowało zakup konkretnej marki.

We wszystkich kategoriach produktowych HairCare, FaceCare i BodyCare najważniejszym driverem zakupowym jest postrzeganie marki jako dobrej i zaufanej. Ważnymi aspektami produktu są także dopasowanie do rodzaju skóry czy włosów oraz postrzegana wysoka jakość, naturalne składniki oraz medyczny charakter. Istotne znaczenie ma również polecenie kogoś z rodziny lub znajomego. To, obok wypróbowania próbki kosmetyku i internetowych rekomendacji, szczególnie dobrze działający driver pre-store. W sklepie o zakupie może zdecydować wyróżniająca produkt ekspozycja oraz promocja cenowa.

W porównaniu do ogółu kosmetyków, w dermokosmetykach szczególną uwagę przywiązuje się do składu produktu. Najważniejsze by był on naturalny (ale brak konkretnych składników). W kategorii BodyCare motywy wyboru produktu są zależne od płci: kobiety kierują się głównie kwestiami produktowymi, a mężczyźni wybierają kosmetyki z polecenia lub z reklamy w prasie i POSie.

# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi