Covid 19: marki powinny przede wszystkim zatroszczyć się o swoich pracowników

Covid 19: marki powinny przede wszystkim zatroszczyć się o swoich pracowników

Barometr COVID-19 zrealizowany przez Kantar to badanie, które pokazuje, jakie są postawy i oczekiwania konsumentów wobec strategii marek podczas pandemii koronawirusa.

Zdaniem konsumentów, marki powinny opiekować się pracownikami i w miarę możliwości pomagać na poziomie krajowym lub globalnym. 78 proc. konsumentów na całym świecie spodziewa się, że firmy będą dbały o zdrowie swoich pracowników, a 62 proc. uważa, że powinny zapewnić im elastyczne warunki pracy. Zdecydowanie mniej konsumentów oczekuje od firm wspierania szpitali (41 proc.) i bycia pomocnym dla rządu (35 proc.).

Konsumenci chcą, aby marki im pomagały w czasie pandemii. Badani wskazują na trzy najważniejsze strategie komunikacyjne.

Pierwsza to mówienie o tym, jak marka może pomóc w nowej codzienności - wskazało na to 77 proc. respondentów. Z kolei 75 proc. oczekuje informowania ich o reakcji marki na nową sytuację, a 70 proc. chce otrzymywać uspokajające przekazy.

Promocja na koronawirusa to kiepski pomysł

Jest coś, czego marka stanowczo nie powinna robić. 75 proc. respondentów zgadza się, że firmy nie powinny wykorzystywać koronawirusa do promowania swojej marki, a 40 proc. uważa, że w czasie kryzysu powinny też unikać żartów w swoich reklamach.

Przykładem pozytywnego przekazu marki w czasie pandemii był Dior, który zamiast perfum zaczął produkować żel antyseptyczny do dezynfekcji rąk,a potem bezpłatnie przekazał go szpitalom we Francji.

Koronawirus sprzyja internetowi i telewizji

Im kraj przechodzi bardziej zaawansowany etap pandemii koronawirusa i coraz więcej osób zostaje w domach, tym bardziej rośnie korzystanie z mediów. Przeglądanie internetu wzrosło o 70 proc., oglądanie telewizji o 63 proc, a korzystanie z mediów społecznościowych o 61 proc. W czasie kryzysu konsumenci mają małe zaufanie do typowych źródeł informacji. Nieco ponad połowa ludzi na całym świecie (52 proc.) uważa krajowe media za źródło „godne zaufania”. Tylko 48 proc. ma takie zdanie o witrynach rządowych. Zaufanie do lekarzy ma 34 proc. badanych, a zaledwie 11 proc. do mediów społecznościowych.

Raport firmy Kantar powstał na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród 25 tys. osób w 30 krajach między 14 a 23 marca.
źródło: Wirtualne Media
# Badania rynkowe
 reklama