Covid 19: marki powinny przede wszystkim zatroszczyć się o swoich pracowników

Covid 19: marki powinny przede wszystkim zatroszczyć się o swoich pracowników

Barometr COVID-19 zrealizowany przez Kantar to badanie, które pokazuje, jakie są postawy i oczekiwania konsumentów wobec strategii marek podczas pandemii koronawirusa.

Zdaniem konsumentów, marki powinny opiekować się pracownikami i w miarę możliwości pomagać na poziomie krajowym lub globalnym. 78 proc. konsumentów na całym świecie spodziewa się, że firmy będą dbały o zdrowie swoich pracowników, a 62 proc. uważa, że powinny zapewnić im elastyczne warunki pracy. Zdecydowanie mniej konsumentów oczekuje od firm wspierania szpitali (41 proc.) i bycia pomocnym dla rządu (35 proc.).

Konsumenci chcą, aby marki im pomagały w czasie pandemii. Badani wskazują na trzy najważniejsze strategie komunikacyjne.

Pierwsza to mówienie o tym, jak marka może pomóc w nowej codzienności - wskazało na to 77 proc. respondentów. Z kolei 75 proc. oczekuje informowania ich o reakcji marki na nową sytuację, a 70 proc. chce otrzymywać uspokajające przekazy.

Promocja na koronawirusa to kiepski pomysł

Jest coś, czego marka stanowczo nie powinna robić. 75 proc. respondentów zgadza się, że firmy nie powinny wykorzystywać koronawirusa do promowania swojej marki, a 40 proc. uważa, że w czasie kryzysu powinny też unikać żartów w swoich reklamach.

Przykładem pozytywnego przekazu marki w czasie pandemii był Dior, który zamiast perfum zaczął produkować żel antyseptyczny do dezynfekcji rąk,a potem bezpłatnie przekazał go szpitalom we Francji.

Koronawirus sprzyja internetowi i telewizji

Im kraj przechodzi bardziej zaawansowany etap pandemii koronawirusa i coraz więcej osób zostaje w domach, tym bardziej rośnie korzystanie z mediów. Przeglądanie internetu wzrosło o 70 proc., oglądanie telewizji o 63 proc, a korzystanie z mediów społecznościowych o 61 proc. W czasie kryzysu konsumenci mają małe zaufanie do typowych źródeł informacji. Nieco ponad połowa ludzi na całym świecie (52 proc.) uważa krajowe media za źródło „godne zaufania”. Tylko 48 proc. ma takie zdanie o witrynach rządowych. Zaufanie do lekarzy ma 34 proc. badanych, a zaledwie 11 proc. do mediów społecznościowych.

Raport firmy Kantar powstał na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród 25 tys. osób w 30 krajach między 14 a 23 marca.
źródło: Wirtualne Media
# Badania rynkowe
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi