Szacunki mówią, że na działania marketingowe prowadzone przez i z udziałem influencerów firmy wydadzą do 2020 roku globalnie 10 mld USD.
Według DMI aż 70% nastolatków ufa influencerom bardziej niż celebrytom, ale co jeszcze ciekawsze rekomendacje własnych znajomych są wiarygodne dla 74% konsumentów (co zwiastuje dobre prognozy dla mikroinfluencerów).
Przede wszystkim pieniądze. Motywacja finansowa ważna jest dla 27% tych, którzy podejmują współpracę z markami luksusowymi, kosmetycznymi oraz modowymi. Co ciekawe aż 20% internautów gotowych na współpracę komercyjną uważa, że zwiększy to ich własną rozpoznawalność w sieci. Powszechnie znaną zachętą ze strony marek jest otrzymywanie od firm prezentów i darmowych produktów. Na ten czynnik zwraca uwagę od 6 do 18% ankietowanych. Przy czym ma to znaczenie w przypadku osób, które nie mają jeszcze zbyt silnej pozycji w sieci.
Top liga influencerów nie pracuje na zasadach barterowych, przedkładając twardy pieniądz nad gadżety, nawet kosztowne.
15,7% influencerów uważa, że współpraca z marką wzbogaca ich media i dostarcza użytkownikom wartościowego contentu. 10,3% jest przekonanych, że najważniejsze, co wynika z tego typu działań, to zdobywanie nowych doświadczeń zawodowych. 8,3% influencerów deklaruje, że współpraca z marką zwiększa możliwości zacieśniania relacji z rówieśnikami.