L’Oréal i Lirene najmocniejsze w polskiej blogosferze

L’Oréal i Lirene najmocniejsze w polskiej blogosferze

Branża beauty jest jedną z najszybciej rozwijających się rynków zaraz obok IT i biotechnologii. W 2016 rynek kosmetyków w Polsce wart był 32 mln zł. Nic dziwnego w tym, że firmy urodowe szukają nowych, lepszych form promocji.

Nie od dziś też wiadomo, że najchętniej kupujemy od osób, które znamy lub podziwiamy, dlatego w reklamach kosmetyków tak chętnie zatrudniani są celebryci. W marketingu internetowym taką rolę odgrywają influencerzy, w których rolę wchodzą coraz częściej autorzy blogów.

Tylko polska blogosfera liczona jest w tysiącach blogów, zaś wartość rynku reklamy na blogach liczona jest w milionach złotych. O sile oddziaływania blogerów w branży świadczą światowe kariery np. lubianej blogerki Maffashion.

Od lat śledzę rozwój blogosfery i jej rosnącą siłę. Zdecydowałam się na opracowanie nowej metodologii analizy wpisów blogowych, aby dowiedzieć się, jakie firmy kosmetyczne i marki należą do ulubieńców polskiej blogosfery. Stworzyliśmy obiektywny ranking blogów, ocenionych na podstawie takich samych, mierzalnych kryteriów i przeanalizowaliśmy ponad 7 tysięcy zdjęć i wpisów z ostatnich 2 lat. W efekcie ustaliliśmy, które produkty kosmetyczne są najczęściej i najchętniej kupowane, testowane i prezentowane przez blogerów

- mówi Patrycja Hrabiec-Hojda, CEO Infobrokerska.pl.

Infobrokerska.pl opublikowała raport “Promocja kosmetyków w polskiej blogosferze”. Z analizy kilkudziesięciu blogów wynika, że L’Oréal, jako firma i Lirene (marka firmy Dr Irena Eris), królują wśród blogerów.  Najczęściej opisywaną kategorią produktów kosmetycznych są produkty do makijażu (aż 41% wpisów), na drugim miejscu znajdują się kosmetyki do pielęgnacji twarzy. Recenzja oraz wpis inspirowany, to najczęściej pojawiające się rodzaje publikacji. Celem raportu było zbadanie modeli współpracy marketingowej influencerów z firmami kosmetycznymi. Należy zwrócić uwagę, że analizie poddano nie tylko tekst, ale również zdjęcia zamieszczane na blogach.

Raport “Promocja kosmetyków w Polskiej blogosferze” można pobrać bezpłatnie na stronie https://www.infobrokerska.pl/kosmetyki-w-blogosferze/

# Badania rynkowe
 reklama