Strajk Kobiet - wsparcie, którego zabrakło

Strajk Kobiet - wsparcie, którego zabrakło

W dyskusji na temat zaangażowania marek w temacie Strajku Kobiet pojawił się wątek milczenia tych bradów, które w warstwie komunikacyjnej zawsze mocno podkreślały, jak bliskie są im kwestie kobiet.

- Dla mnie największym zawodem marketingowym jest milczenie marek, które przez wiele lat starały się budować swoją pozycje poprzez mówienie o wspieraniu kobiet w różnej formie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Kuczma, managing director agencji Pure Play. - Hasła z reklam od "jesteś tego warta", przez "wspieranie kobiet z całego świata", po wzruszające reklamy o matkach, zdobywały serca i umysły konsumentów i powodowały zachwyt ekspertów w magazynach branżowych. Dzisiaj, w chwili kiedy kobiety potrzebują realnego wsparcia - często w bardzo konkretnej formie - np. rozmowy z prawnikiem, jedyne na co mogą liczyć, to cisza. Kompletna cisza od marek, które jeszcze wczoraj motywowały owe kobiety do działania. I to wszystko w chwili, kiedy kobiety tę obecną w reklamach siłę pokazały. Żadna z dużych globalnych marek nie zrobiła nic konkretnego dla swoich konsumentek (grafiki w mediach społecznościowych nie są wystarczające). Marki, które podkreślały siłę kobiet, ich sprawczość, udowodniły, że to wszystko były po prostu czcze hasła reklamowe oparte na dobrym insightcie - podsumowuje ekspert.

Zdaniem Pawła Kuczmy część marketerów może kierować się biznesowym pragmatyzmem, ale ucierpi na tym wiarygodność przyszłych kampanii opartych na hasłach "siły kobiet", "wsparciu kobiet". - Jeśli marka chce budować swoją pozycje na sile kobiet, nie może ich porzucać w momencie, w którym tego najbardziej potrzebują. Nie chodzi o deklaracje polityczne czy światopoglądowe. Można to zrobić tak, jak powiedział mBank: "Nie mówimy, jak decydować. Mówimy: kobieta powinna mieć wybór" - uważa Kuczma.

źródło: Wirtualne Media, "Część marek w sprawie Strajku Kobiet wybrała milczenie"
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Dramers - Export Key Account Manager Oferta pracy: Resibo - Przedstawiciel handlowy/Przedstawicielka handlowa ds. eksportu Oferta pracy: Cosibella - Specjalista/ka ds. Hurtu Zagranicznego Marek Własnych Oferta pracy: Veoli Botanica - Key Account Manager Oferta pracy: Eurus - Specjalista ds. promocji w dziale Trade Marketingu Oferta pracy: Silcare - Export Manager - rynki DACH Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Venita - Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Croda - Country Marketing Associate Oferta pracy: BasicLab - Specjalista ds. rozwoju nowych produktów (NPD Specialist) Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: Wibo - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm - Młodszy Specjalista ds. Treści Produktowych Oferta pracy: Silcare - Business Development Manager Oferta pracy: Hebe - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Oferta pracy: Marion - Key Account Manager Oferta pracy: Baltic Company - Specjalista ds. CRM i Marketing Automation Oferta pracy: Trichopartner - Export Manager Oferta pracy: Specjalista ds. eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Nivea Polska - Key Account Manager Oferta pracy: Project manager - Paese Oferta pracy: Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Super-Pharm - Head of Skin and Beauty and Lux Categories Oferta pracy: MG Evolution - Kierownik Produkcji Oferta pracy: Forte Sweden - Junior Key Account Manager / Junior Product Manager w Dziale Marek Prywatnych Oferta pracy: Menedżer ds. Eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Mokosh - Specjalista/Specjalistka ds. sprzedaży eksportowej Oferta pracy: 4Mass - Key Account Manager