Strajk Kobiet - wsparcie, którego zabrakło

Strajk Kobiet - wsparcie, którego zabrakło

W dyskusji na temat zaangażowania marek w temacie Strajku Kobiet pojawił się wątek milczenia tych bradów, które w warstwie komunikacyjnej zawsze mocno podkreślały, jak bliskie są im kwestie kobiet.

- Dla mnie największym zawodem marketingowym jest milczenie marek, które przez wiele lat starały się budować swoją pozycje poprzez mówienie o wspieraniu kobiet w różnej formie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Kuczma, managing director agencji Pure Play. - Hasła z reklam od "jesteś tego warta", przez "wspieranie kobiet z całego świata", po wzruszające reklamy o matkach, zdobywały serca i umysły konsumentów i powodowały zachwyt ekspertów w magazynach branżowych. Dzisiaj, w chwili kiedy kobiety potrzebują realnego wsparcia - często w bardzo konkretnej formie - np. rozmowy z prawnikiem, jedyne na co mogą liczyć, to cisza. Kompletna cisza od marek, które jeszcze wczoraj motywowały owe kobiety do działania. I to wszystko w chwili, kiedy kobiety tę obecną w reklamach siłę pokazały. Żadna z dużych globalnych marek nie zrobiła nic konkretnego dla swoich konsumentek (grafiki w mediach społecznościowych nie są wystarczające). Marki, które podkreślały siłę kobiet, ich sprawczość, udowodniły, że to wszystko były po prostu czcze hasła reklamowe oparte na dobrym insightcie - podsumowuje ekspert.

Zdaniem Pawła Kuczmy część marketerów może kierować się biznesowym pragmatyzmem, ale ucierpi na tym wiarygodność przyszłych kampanii opartych na hasłach "siły kobiet", "wsparciu kobiet". - Jeśli marka chce budować swoją pozycje na sile kobiet, nie może ich porzucać w momencie, w którym tego najbardziej potrzebują. Nie chodzi o deklaracje polityczne czy światopoglądowe. Można to zrobić tak, jak powiedział mBank: "Nie mówimy, jak decydować. Mówimy: kobieta powinna mieć wybór" - uważa Kuczma.

źródło: Wirtualne Media, "Część marek w sprawie Strajku Kobiet wybrała milczenie"
# Cytat tygodnia
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi