Marcin Grabara: Rossmann Go to rewolucja w płatnościach, a kolejna to przedefiniowanie pojęcia obsługa klienta

Marcin Grabara: Rossmann Go to rewolucja w płatnościach, a kolejna to przedefiniowanie pojęcia "obsługa klienta"

Marcin Grabara, wiceprezes Rossmann Polska:

Nowość, którą proponujemy to płacenie online w sklepie stacjonarnym, w rzeczywistym czasie robienia zakupów. Rossmann GO to nowy sposób robienia zakupów w drogeriach z możliwością płatności mobilnych w telefonie, bez konieczności podchodzenia do kasy.

Klient wchodzi do drogerii, zdejmuje z półki produkty, które chce kupić i skanuje ich kody kreskowe telefonem. Nie musi potem niczego przekładać z koszyka na ladę przy kasie. Na koniec płaci online: podpiętą kartą, Google Pay lub Aple Pay, blikiem czy przelewem online.

Żeby skorzystać z Rossmann GO trzeba zainstalować lub zaktualizować naszą aplikację, wyrazić zgodę na korzystanie z aparatu w naszym smartfonie, bo będzie on pełnił funkcję skanera produktów. Z Rossmann GO można skorzystać w każdej z 1500 drogerii Rossmann w Polsce, kupić dowolną liczbę produktów, wszystkie obowiązujące w tym czasie promocje naliczą się automatycznie. (...)

Polacy lubią technologiczne nowinki, nawet w porównaniu z resztą Europy, bardzo chętnie korzystamy z możliwości płacenia online. Dziś większość zakupów dokonuje się poprzez płatności elektroniczne, w naszych sklepach to 70 proc. wszystkich transakcji. (...) Pandemia jedynie przyspieszyła tego typu inwestycje. W planach i tak mieliśmy wdrożenie kas samoobsługowych oraz Rossmann GO, tylko nieco później. Przyspieszyliśmy, bo klienci oczekiwali od nas zakupów jeszcze bezpieczniejszych, szybszych i bezkontaktowych.

W naszych drogeriach zatrudnienie znalazło ponad 15 tys. pracowników, i zamierzamy utrzymać dotychczasowy poziom zatrudnienia. Przedefiniujemy jednak pojęcie "obsługa klienta”. Tu zajdzie prawdziwa rewolucja: będziemy kładli nacisk na doradztwo, budowanie relacji z klientami, dbanie o tzw. doświadczenia zakupowe, by Rossmann w jeszcze większym stopniu niż dotąd kojarzył się z komfortem, przyjemnością. Chcemy by nasi pracownicy czuli się kompetentnie w relacjach z klientami, dlatego będziemy organizować kolejne praktyki i szkolenia pod kątem nowej jakości obsługi klienta.

źródło: Business Insider, "Rusza Rossmann Go. Od jutra zakupy będą wyglądać zupełnie inaczej"
# Cytat tygodnia
loki joanna