Urszula i Anna Bieluń o tzw. negative claiming
Urszula i Anna Bieluń o tzw. "negative claiming"

Urszula i Anna Bieluń, właścicielki Ministerstwa Dobrego Mydła:

Pytają nas Państwo coraz częściej dlaczego na opakowaniach naszych wyrobów nie ma haseł "bez". Bez parafiny, bez parabenów, bez silikonów, bez SLS-ów, bez PEG-ów (...)

Jest to tak zwany negative claiming, czarny PR substancji, które są dopuszczone do obrotu, co oznacza, że zostały przebadane i uznane za bezpieczne.

My, producenci naturalnych kosmetyków, też nie jesteśmy święci. Szybko połapano się, że "bez" podnosi cenę i zwiększa sprzedaż, że zielone przynosi zielone i strasząc kosmetyką drogeryjną, możemy przytulić do siebie wielu przerażonych klientów. Na tę strategię marketingową nie ma jeszcze nazwy, ale my dobrze wiemy, o co chodzi.

Dlaczego więc "bezy" pojawiają się w komunikacji tylu marek? Czasami z niewiedzy, choć o to trudno posądzić dobrze osadzone na rynku firmy. Częściej dlatego, że lepiej zapłacić karę, ale mieć przekonujący klienta przekaz, niż pozbawić się tak mocnego, przekonującego argumentu.

PS: "Nie testowano na zwierzętach" też nie wolno. Europa nie testuje od 2013 roku. Po prostu.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Edit: Mama Ania też nie pozwala robić obciachu. Never.???? Pytają nas Państwo coraz częściej dlaczego na opakowaniach naszych wyrobów nie ma haseł „bez”. Bez parafiny, bez parabenów, bez silikonów, bez slsów, bez pegów. Spieszymy wyjaśnić. Otóż dlatego, że ojciec Wiesław zwykł mawiać łagodnie ale stanowczo żebyśmy nie robiły wstydu. Jeśli czujemy, że system jest zły to angażujemy się. Chodzimy na protesty, marsze i wybory, walczymy o zmiany w które wierzymy. Ale my Bielunie z zasady jesteśmy legalistami. Płacimy podatki (straszne!????), przyjmujemy kontrole i stoimy w kolejce jeśli należy. Staramy się przestrzegać prawa. I jeśli ktoś z Państwa dotarł do tego miejsca i zastanawia się co mają „bezy” do przestrzegania prawa to może uda nam się zaskoczyć. Nie wolno pisać o bezach. Ustawa zakazuje. Jest to tak zwany negative claiming, czarny PR substancji, które są dopuszczone do obrotu co oznacza, że zostały przebadane i uznane za bezpieczne. My, producenci zielonych kosmetyków też nie jesteśmy święci. Szybko połapano się, że „bez” podnosi cenę i zwiększa sprzedaż, że zielone przynosi zielone i strasząc kosmetyką drogeryjną możemy przytulić sobie wielu przerażonych klientów. Na tę strategię marketingową nie ma jeszcze nazwy ale my dobrze wiemy o co chodzi????. Dlaczego więc „bezy” pojawiają się w komunikacji tylu marek? Czasem z niewiedzy, choć o to trudno posądzić dobrze osadzone na rynku firmy. Częściej dlatego, że lepiej zapłacić karę ale mieć przekonujący klienta przekaz niż pozbawić się tak mocnego, pozornie przekonującego argumentu. PS: „Nie testowano na zwierzętach” też nie wolno. Europa nie testuje od 2013. Po prostu. A my lubimy Państwa więc nie będziemy na czarno Was traktować, straszyć pegiem i slesem. Bo i po co.???????????? Czy my nie powinnyśmy prowadzić bloga? Lepiej by się czytało chyba, wygodniej. Prowadzić? #ministerstwodobregomydla #stopnegativeclaiming

Post udostępniony przez Ministerstwo Dobrego Mydła (@ministerstwodobregomydla)


źródło: Instagram/Facebook
 

# Cytat tygodnia
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager