Pielęgnacyjne zwyczaje Polek - ciekawe wyniki wspólnego badania Bandi i Hebe
Pielęgnacyjne zwyczaje Polek - ciekawe wyniki wspólnego badania Bandi i Hebe

Co Polki wiedzą o pielęgnacji? Jakie kosmetyki lubią najbardziej i co wpływa na ich decyzje zakupowe?

Nad tym wspólnie zastanawiali się przedstawiciele firm Hebe i Bandi Cosmetics na konferencji online zorganizowanej 17.06.2020, podczas której zaprezentowano wyniki ogólnopolskiego badania nt. zwyczajów pielęgnacyjnych Polek.

Badanie, które powstało na zlecenie obu firm, zostało przeprowadzone w lutym 2020 roku przez ABR Sesta, na reprezentatywnej grupie 1000 Polek w różnym wieku. Jak wynika z przedstawionego na konferencji raportu, dla 97% Polek ulubionym kosmetykiem pozostaje krem do twarzy, a 52% stosuje różne kremy na dzień i na noc. Większość pań sama diagnozuje stan swojej skóry, a wybierając krem kieruje się jego skutecznością (68%), ceną (48%) i składem (45%).

Jak wskazała Magdalena Mularuk, dyrektor marketingu sieci Hebe, aż 35% Polek oczekuje efektów działania kremu już po kilku dniach jego stosowania. W takim czasie spektakularne zmiany nie są jednak możliwe, zwłaszcza, że część pań może stosować kosmetyki nieprawidłowo dobrane do potrzeb swojej cery.

Około 30% respondentek oczekuje zobaczenia efektów działania kremu do twarzy już po pierwszych dniach stosowania a kolejne ok. 40% spodziewa się efektów po 1-2 tygodniach.

Jednocześnie około 55% respondentek deklaruje zmianę kosmetyku raz w miesiącu przy równoczesnych wynikach deklaracji (50% respondentek), że zmiana kosmetyku jest podyktowana brakiem zauważalnych efektów.

Internet źródłem informacji

Jak wynika z badania jedynie 3%-20% spośród kobiet udzielających odpowiedzi wskazały, że nie sprawdzają informacji o kosmetyku w internecie.

To oznacza, że zdecydowana większość respondentek kiedykolwiek poszukiwała opinii o produkcie w internecie, z czego około 40% w wieku 18-34 lata robi to regularnie

W tej grupie wiekowej respondentki deklarują także, że ważnym źródłem informacji są ich ulubione vlogerki (tak wskazało około 40% nich). Blisko 80% osób poszukujących opinii w internecie sprawdza opinie innych użytkowników.

Wśród informacji na opakowaniu kosmetyków największą uwagę zwracają takie informacje jak: wskazania do stosowania danego produktu (blisko 40%), efekty jakich możemy się spodziewać po użyciu kosmetyku (26%), a także ważna jest informacja o wieku osób dla których produkt jest przeznaczony (21%). Jednocześnie ponad 60% respondentek uważa, że deklaracje są „naciągane”.

Polki lubią promocje

Głównym powodem do zakupu nowego kosmetyku jest zużycie dotychczasowego opakowania i jest to najczęstszy powód zakupu zwłaszcza wśród kobiet po 45 roku życia. Niezależnie od wieku chętnie kupujemy pod wpływem zachęcającej promocji. Wśród młodych osób w wieku 18-24 lata aż 16% wskazuje, że powodem zakupu są m.in. polecenia ulubionych vlogerek.

Wybierając się po zakupy do drogerii blisko połowa z respondentek w wieku 18-54 lata przyznaje, że „na ogół” lub „często” kupuje więcej niż planowała. Dlaczego tak się dzieje? Powodem mogą być budzące w nas emocje – kuszące okazje.

Z badań wynika, że najchętniej korzystamy z promocji, które oferują nam otrzymanie kosmetyku gratis. Wyraźnie mniejszą skłonność do nieplanowanych zakupów mają kobiety po 65. roku życia, wyraźnie wskazują, że sięgają po kosmetyki wcześniej zaplanowane.

Ponad połowa respondentek zadeklarowała, że posiada odpowiednią do potrzeb ilość kosmetyków. Nieco więcej niż 20% kobiet wskazało, że posiada kosmetyków zbyt wiele. Co ciekawe jest to w większości ta sama grupa wiekowa, które wydają się być podatne na opinie swoich ulubionych vlogerek. Z badania wynika także, że Polki przywiązują się do kosmetyków „sprawdzonych” wcześniej. Ponad 70% respondentek ponownie sięga po „ulubione” kosmetyki.

Konsumentki interesują się urodą, ale wiedza przeplata się z mitami

Większość, bo ponad 60% respondentek wskazała, że przeznacza na pielęgnację skóry twarzy do pół godziny dziennie. Kobiety w wieku między 18. a 45. rokiem życia wskazują, że dziennie przeznaczają na pielęgnację skóry twarzy więcej czasu, bo od 0,5 do 1 godziny.

Około połowa z respondentek wskazała, że stosuje innym krem na noc, inny na dzień. Wśród odpowiadających widać jednak wyraźną różnicę w podejściu do rozgraniczenia potrzeb skóry nocą i za dnia – wraz z wiekiem respondentki przykładają większą wagę do stosowania różnych kosmetyków zależnie od pory dnia.

Ciekawe, że tzw. kosmetyki specjalistyczne o właściwościach np. złuszczających i ochronnych, stosują głównie respondentki w grupie wiekowej 25-34 lata, czyli w okresie kiedy najczęściej zaczynamy po raz pierwszy dostrzegać pierwsze oznaki procesu starzenia się skóry.

Ponad 60% badanych wskazało, że niezależnie od pory roku stosuje taki sam kosmetyk.

Częścią badania był również test wiedzy, który przyniósł wiele zaskakujących odpowiedzi. Warto, aby zapoznali się z nim wszyscy, których publikacje są źródłem wiedzy konsumentek i którym zależy na propagowaniu wiedzy oraz podnoszeniu świadomości kobiet w zakresie pielęgnacji.

„Polki są bardzo mądre, edukują się, lubią dbać o siebie. Myślę, że w długofalowych relacjach docenią tych, którzy propagują rzetelną wiedzę.” podkreśliła Jolanta Gralewska, dyrektor sprzedaży i marketingu Bandi Cosmetics.

Więcej informacji o badaniu na stronie internetowej Bandi.

# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager