Raport firmy doradczo-technologicznej Future Mind „Młodzi vs mobile. Wpatrzeni w ekran, czyli o młodych Polakach i technologii mobilnej” potwierdza rosnące znaczenie mediów społecznościowych w kontekście zakupów online wśród młodych Polaków. Z badania wynika, że 80% osób do 20. roku życia w Polsce dokonuje zakupów na podstawie rekomendacji znalezionych na grupach lub forach w mediach społecznościowych.
88% badanych korzysta z grup w mediach społecznościowych. Z tego 73% ogranicza się do przeglądania treści. 20% najmłodszych respondentów (15–20 lat) deklaruje aktywność w tych społecznościach. Niemal dwie trzecie uczestników badania do 20 r.ż. zadeklarowało, że jest częścią społeczności internetowej jakiegoś brandu.
Wpływ social commerce na decyzje zakupowe:
Wykorzystanie mediów społecznościowych do zakupów:
Trend „de-influencingu” w mediach społecznościowych:
Młodzi użytkownicy coraz częściej odradzają zakupy konkretnych produktów w sieci, co zostało nazwane „de-influencingiem”. Trend ten zyskał popularność na TikToku, będąc odpowiedzią na nadmierną konsumpcję.