Floslek: rok jakiego nie było, reagowaliśmy na bieżąco na zmieniające się warunki

Floslek: rok jakiego nie było, reagowaliśmy na bieżąco na zmieniające się warunki

Sonda "Było, Jest, Będzie" 2020-2021

Katarzyna Furmanek, prezes zarządu:

Trzy kluczowe, Pani zdaniem, słowa dla biznesu w roku 2020…

Chyba nie będę oryginalna: COVID-19, lockdown, zdalna (praca).

Plany a rzeczywistość – na ile w 2020 udało się Państwu zrealizować wcześniejsze założenia?

Niestety nie udało nam się zrealizować wszystkich celów zaplanowanych na rok 2020, mimo tego, że włożyliśmy w to wiele wysiłku. Staraliśmy się reagować na bieżąco na zmieniające się warunki, korygować nasze działania tak, by mogły nam zapewnić skuteczność, dać w tym trudnym czasie poczucie bezpieczeństwa i choć namiastkę normalności. Dotyczyło to każdego aspektu działania firmy. Szczęśliwie ten pracowity, trudny, nieprzewidywalny rok jest już za nami. Jeszcze takiego nie było.

W które obszary rynku i kategorie produktowe najmocniej uderzyła pandemia?

Skutki pandemii dotknęły chyba wszystkich. Najbardziej jednak ucierpiały branże powiązane z naszymi aktywnościami: lotnicza, hotelarska, gastronomiczna, a także kultura i sztuka.

Co okazało się istotnym czynnikiem dla Państwa firmy, by przetrwać pandemiczny kryzys?

Przede wszystkim udało nam się bardzo szybko, bo jeszcze w marcu zaoferować rynkowi środki do dezynfekcji i higieny rąk. W tamtym okresie były to z pewnością najbardziej pożądane produkty. Dużym zainteresowaniem klientów cieszyły się również nasze preparaty do pielęgnacji i ochrony skóry rąk, podrażnionej częstym stosowaniem środków na bazie alkoholu. W tej kategorii zaproponowaliśmy wiele nowości. Istotny wpływ na sytuację firmy w czasie pandemii miał też znaczący wzrost eksportu oraz współpraca kontraktowa.

W naszej krótkookresowej strategii dla firmy najistotniejsze jest…

Zapewnienie jej stabilnego funkcjonowania.

W strategii długofalowej stawiamy na…

Rozwój e-commerce. Ostatnie miesiące pokazały, że ten kanał sprzedaży przeżywa prawdziwy boom, a konkurencja jest ogromna.

Jakie zmiany widać w zachowaniu konsumentów? Na ile wydają się one Pani trwałe?

Coraz większa grupa konsumentów kupuje kosmetyki przez Internet. Myślę, że ten trend będzie się umacniał w kolejnych latach, jako wygodna forma zakupów, zapewniająca konsumentowi dostęp do bardzo szerokiej oferty, możliwość dokonania wyboru i realizacji zamówienia w komfortowych warunkach.

Przewiduję, że w 2021 najsilniejszym trendem na rynku kosmetycznym będzie… 

Naturalność.

Najważniejsze wyzwanie stojące przed branżą u progu 2021 to…

Stawienie czoła zbliżającej się recesji oraz rozwój oferty w trendzie ekologicznym, w ramach zrównoważonego rozwoju, z myślą o środowisku i przyszłości następnych pokoleń.

Sobie i konkurencji życzymy…

Przede wszystkim zdrowia, optymizmu i wiary w przyszłość. Mam nadzieję, że ten kryzys może naszych konsumentów i nas wzmocnić. Nie ekonomicznie lecz mentalnie. Wierzę, że będziemy bardziej wrażliwi, lojalni, wytrwali. Będzie inaczej, może wcale nie gorzej. Pokochajmy zmianę!

# Wywiady i opinie
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi