Cherry Soap: konsumenci wiedzą, że nie każda opinia wyrażona przez influencera, jest opinią wiarygodną
Cherry Soap: konsumenci wiedzą, że nie każda opinia wyrażona przez influencera, jest opinią wiarygodną

"Plotka rośnie, rozchodząc się".
Te słowa przypisuje się Wergiliuszowi. Z nastaniem epoki internetu kłamstwa, półprawdy i nie potwierdzone niczym teorie zyskują gigantyczne zasięgi i to czasem w ekspresowym tempie. Niektóre, nie weryfikowane odpowiednio wcześnie, stają się mitami, które mocno osadzają się w świadomości wielu konsumentów. W naszym cyklu #PogromcyMitów sprawdzamy zatem, z jakimi "rewelacjami" mierzą się obecnie producenci kosmetyków...

Ewelina Niklas, współwłaścicielka firmy EGN Cosmetics:

Konsumenci zdążyli już zauważyć, że nie każda opinia wyrażona przez influencera, jest opinią wiarygodną. Zdarzają się sytuacje, że jednego dnia dany influencer krytykuje jakiś produkt, a drugiego wychwala pod niebiosa.

Taki brak konsekwencji rodzi brak zaufania do całej branży. Konsumenci mają dostęp do szeregu informacji i są w stanie zweryfikować to, czy dana opinia może być szczera. W naszej opinii współczesny konsument ufa przede wszystkim firmom, producentom, którzy są bardzo transparentni w swoich deklaracjach. Ufa tym, którzy nie ukrywają niczego, są z konsumentem szczerzy. Konsumenci ufają też osobom, które znają. Nasza marka stawia właśnie na polecenia osób, które nasze kosmetyki już wypróbowały.

Godne polecenia (i jest to z naszej strony bardzo szczera opinia) są Wirtualne Kosmetyki. Możemy polecić też Świat Przemysłu Kosmetycznego. Są to dwa portale, do których zaglądamy regularnie. Jeśli chodzi o influencerów, z przyjemnością poznamy tych, których z czystym sercem będziemy mogli polecać. Jak na razie wielką sympatią darzymy Mamę Bezpiecznego Malucha, Zuzię Kaszubę (mimo bardzo młodego wieku) czy też Karolinę z _megilounge (Instagram).

Jeśli chodzi o kosmetyczne mity, na myśl przychodzą nam między innymi:

  • mydło w kostce jest mniej higieniczne niż to w płynie;
  • mydło w kostce robi się z Kreta (takiego do udrażniania rur);
  • jeśli w składzie mydła znajduje się olej, jest tak, jakbyśmy umyli się właśnie olejem, czyli będziemy tłuści;
  • kosmetyki wyprodukowane w Polsce i badane w Polsce mogą być testowane na zwierzętach;
  • jeśli w kremie jednym ze składników jest olej, krem jest z założenia tłusty;
  • że w kremach używa się komórek z abortowanych płodów;
  • plastik z opakowań kosmetycznych może przenikać do balsamu, albo innego kosmetyku (nie może, jeśli kosmetyk jest przebadany i uzyskał porządny raport bezpieczeństwa);
  • że alergeny zawarte np. w olejkach eterycznych, które trzeba wymieniać na etykiecie, bo prawo tego wymaga, są „naturalnymi składnikami”, co sugeruje ich dobroczynne działanie;
  • że lepsze dla środowiska, bardziej ekologiczne jest oddanie zużytego opakowania po kosmetyku małemu producentowi niż dużej firmie, która specjalizuje się w recyklingu.
# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager