Aleksandra Lemmle, Elżbieta Karwik, Be The Sky Girl: organizacje potrzebują kobiecej wrażliwości i empatii
Aleksandra Lemmle, Elżbieta Karwik, Be The Sky Girl: organizacje potrzebują kobiecej wrażliwości i empatii

>> Nigdy nie jest za późno – za późno by zmienić swoje życie, za późno by być szczęśliwym <<
Jane Fonda

Z czego Waszym zdaniem wynika silny udział kobiet na stanowiskach właścicielskich i menadżerskich w sektorze kosmetycznym?

Elżbieta Karwik i Aleksandra Lemmle, właścicielki Be The Sky Girl: To, co na pewno warto podkreślić, to fakt, że sektor kosmetyczny jest jednym z nielicznych, w którym na stanowiskach właścicielskich i menadżerskich dominują kobiety. Zapewne wynika on z tego, że znając własne oczekiwania i styl życia, dobrze wiemy, czego potrzebują inne kobiety...

Dlaczego to właśnie biznes kosmetyczny Was przyciągnął?

Potrzebowałyśmy czegoś, co będzie nośnikiem idei, którą chcemy podzielić się z innymi kobietami, dlatego właśnie zdecydowałyśmy się na kosmetyki, chociaż nasze wcześniejsze doświadczenia biznesowe pochodziły z innych branż… Kosmetyki to coś, z czym większość z nas zaczyna i kończy swój dzień, więc trudno o lepszy i częściej używany nośnik tego, co chcemy przekazywać. A marzy nam się towarzyszenie naszym klientkom w ich drodze do odkrywania i odważnego realizowania tego, co im gra w duszach. Do życia na własnych zasadach. To dla nas jest kwintesencja Be The Sky Girl.

Z jakimi stereotypami w biznesie kobiety wciąż muszą się mierzyć?

Stereotypy, z jakimi kobiety ciągle muszą się mierzyć, to m.in. podział na “męskie” i “damskie” zawody. Pokutujące przekonanie, że mężczyźni są lepszymi liderami niż kobiety, również nie pomaga w rozwijaniu skrzydeł, szczególnie kobietom, które pracują w dużych organizacjach. Często spotykamy się również z generalizowaniem, że kobiety są bardziej emocjonalne niż mężczyźni, słabsze czy gorzej radzą sobie ze stresem. Nauka pokazuje tymczasem, że organizacje potrzebują kobiecej wrażliwości, empatii i umiejętności budowania zespołów w oparciu o współpracę a nie tylko rywalizację. Im bardziej zróżnicowane są zespoły, im bardziej w równowadze jest pierwiastek kobiecy i męski – tym większe sukcesy osiąga organizacja. Na szczęście w wielu sektorach biznesu kobiecy pierwiastek zaczyna być coraz bardziej doceniany.

Trzy najważniejsze cechy, jakie przydają się w zarządzaniu firmą?

Wspomniana już umiejętność budowania relacji, uczciwość, umiejętność motywowania i inspirowania zespołu.

Jakie są Waszym zdaniem współczesne konsumentki? Co je inspiruje? Jak traktują kwestię urody? Czym kierują się często w swoich wyborach? O czym firmy kosmetyczne powinny pamiętać, kierując do nich swoją ofertę?

Współczesne konsumentki są bardzo świadome i wiedzą czego chcą. Coraz częściej ich decyzje zakupowe są podyktowane troską o środowisko. Wiele z nich inspirują inne kobiety, ale one same poszukują swojej drogi, sposobu wyrazu, chcą mówić własnym głosem, bez względu na to co się dzieje. Coraz więcej z nich urodę traktuje jako dodatek do tego co mają w głowie i w sercu. Są coraz bardziej świadome – życiowo, zdrowotnie, zawodowo. To kobiety, które w swoich wyborach kierują się przede wszystkim tym, czy firma, której kosmetyk biorą do ręki, jest z nimi spójna na poziomie wartości. W związku z tym autentyczność i spójność marki na wszystkich poziomach (jakości produktu, komunikacji, sieci sprzedaży) to must have!

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager