Paweł Kosowicz, Yope, o tym, że konsumenci mają realny wpływ na rynek
Paweł Kosowicz, Yope, o tym, że konsumenci mają realny wpływ na rynek

Paweł Kosowicz, prezes zarządu Profile Group, współwłaściciel marki Yope

Po latach kreowania naszej koncepcji marki Yope, mieliśmy pierwsze produkty w ręku. Byliśmy bardzo szczęśliwi. Dumni z tego, jak produkty się prezentują. Naprawdę zadowoleni z tego, jak nam to wszystko wyszło.

Początkowo nasz produkt trafił do niewielu miejsc sprzedaży. Jednak sukcesywnie wokół marki zaczął narastać taki pozytywny buzz. Okazało się, że Yope podoba się dziennikarzom, blogerom, influencerom. Pojawiały się pierwsze pozytywne wpisy, publikacje… Osoby, które poznały nasze produkty, życzyły nam powodzenia w biznesie. To dodawało nam wiary w nasz projekt.

Ktoś o nas pisał, ktoś inny to przeczytał i chciał kupić mydło Yope… Marketing szeptany wokół marki naprawdę ciekawie się rozkręcał.

Byliśmy z żoną szczęśliwi, że stworzyliśmy produkt, z którego możemy być dumni, ale przy tym stworzyliśmy coś, co podoba się innym.

Poznaliśmy też zasady obowiązujące w handlu. Okazało się, że to nie my mamy przekonać kupca do produktu, ale przekonać musi go rynek.

Poszliśmy do sieci handlowych od razu, kiedy stworzyliśmy produkt. Na spotkaniach usłyszeliśmy jednak, że produkt sam w sobie jest interesujący, ale oni na półce mają już określoną pulę innych marek w danej kategorii. Przy czym są to marki mydeł mocno wspierane reklamą i innymi działaniami marketingowymi.

Jeden z kupców zapytał nas ironicznie, które produkty ma z półki zdjąć, by postawić nasze mydła Yope…?

Ciekawiej jednak zrobiło się odrobinę później. Relacje z kupcami mieliśmy już nawiązane, choć do sprzedaży oczywiście wtedy jeszcze nie trafiliśmy. Kiedy nasz produkt stawał się coraz bardziej rozpoznawalny wśród konsumentów, nastawienie kupców zaczęło się zmieniać.  Wiedzieliśmy też, że marka zyskuje sympatię odbiorców i nie jest to tylko efekt świeżości: ci, którzy kupili raz nasz produkt, często wracali do nas po kolejny zakup. Cała otoczka zresztą wokół naszej marki była tak prawdziwie pozytywna – dużo wzmianek o nas pojawiało się w social mediach, w Internecie. Wtedy też rozmowy z kupcami zaczęły wyglądać kompletnie inaczej.

Sieci, czując narastający popyt na markę Yope, chcieli nas mieć na swoich półkach.

Dziś to rzeczywiście konsument w znacznej mierze ma wpływ na to, co pojawi się i przetrwa okres próby na półkach sieci detalicznych.

źródło: "Puls Biznesu", "Naturalnie Made in Poland", Justyna Smolińska

# Cytat tygodnia
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager