Marcin Mróz o interesujących rynkach zagranicznych z perspektywy kosmetyków męskich

Marcin Mróz o interesujących rynkach zagranicznych z perspektywy kosmetyków męskich

Marcin Mróz, dyrektor sprzedaży Zew for Men: Chcielibyśmy wprowadzić w niedalekiej przyszłości nowe produkty, również z serii pielęgnacyjnej. Między innymi z kategorii stylizacji włosów, ponieważ otrzymujemy bardzo dużo zapytań od naszych klientów i jest na to zapotrzebowanie, a także antyperspirant w sztyfcie bez aluminium i innych niepożądanych składników. Chcemy pokazać, że Polak potrafi i chcemy rozszerzyć ekspansję na inne rynki zagraniczne. Na dzień dzisiejszy nasze kosmetyki dystrybuowane są do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Francji, Czech, Wielkiej Brytanii oraz na Cypr. Badamy teraz możliwość wejścia na rynek rosyjski. Mój subiektywny cel to Niemcy i Stany Zjednoczone.

Z rynków zagranicznych, który jest najbardziej wymagający dla Was? Albo rynek, który przynosi Wam największe zyski i jest dla Was najbardziej dochodowy?

Marcin Mróz: Najlepszy i najgorszy rynek jest ten sam: to Wielka Brytania. Najlepszy jest ze względu na ilość zamówień czy też zainteresowanie marką, ale jest on bardzo trudny, ponieważ klient z Wielkiej Brytanii jest o krok dalej. Mężczyźni w Wielkiej Brytanii już nie tylko stosują kosmetyki naturalne czy do pielęgnacji zarostu, ale również wkraczają w sferę make-up’u czy też malowania paznokci. Nasz dystrybutor wywiera na nas presję próbowania wejścia w ichniejsze novum, którego my jeszcze będąc tutaj w Polsce nie znamy, dlatego jest to dla nas dość duże wyzwanie.

A Zjednoczone Emiraty Arabskie? To jest rynek, który dla nas w Polsce wydaje się dość specyficzny...

Kontakt w Zjednoczonych Emiratach Arabskich zawdzięczamy dzięki targom, w których wzięliśmy udział w zeszłym roku - Beauty World Middle East. Znaleźliśmy dystrybutora, który prężnie działa. Tamtejsza klientela odnajduje się w naszych kosmetykach przede wszystkim dlatego, że są w porządku z ich religią, a dwa, że 90 procent mężczyzn nosi brodę

źródło: Puls Biznesu, wrzesień 2018, "Polskie kosmetyki dla meżczyzn podbijają Wielką Brytanię i Emiraty Arabskie", rozm. Justyna Smolińska

# Cytat tygodnia
 reklama