Kosowicz, Bieluń: młode firmy ze świeżym spojrzeniem na mydła
Kosowicz, Bieluń: młode firmy ze świeżym spojrzeniem na mydła

Ten rok zdecydowanie upływa pod znakiem mydła. Dłonie myjemy częściej w ramach profilaktyki anty-Covid. Przez lata niewiele ciekawego działo się w tej kategorii, aż do odświeżenia i przemodelowania jej przez młode firmy z segmentu kosmetyków naturalnych.

- Przez lata duże firmy kosmetyczne mydłami się specjalnie nie interesowały – mówi Paweł Kosowicz, założyciel i prezes firmy Yope. To m.in. za jego sprawą ten rynek zaczął się w końcu zmieniać.  – Wprowadziliśmy na rynek mydło droższe, ale takie, które w końcu miało pewne swoje atrybuty. Wcześniej ten produkt miał myć ręce, a my naszemu dodaliśmy pewne wartości. Postawiliśmy na te naturalne, w opakowaniach z recyklingu, na bogatszą gamę zapachów i ciekawą konsystencję. Dziś cała kosmetyka idzie w stronę produktów naturalnych i ekologicznych rozwiązań – zauważa Kosowicz, którego firma co miesiąc sprzedaje około 200 tys. mydeł w płynie.

Choć Yope produkuje dzisiaj całą gamę kosmetyków, mydła, na których wyrosło, wciąż stanowią 30–40 proc. jego wartych już niemal 40 mln zł rocznych przychodów.

Naturalnie w kostce

– Pięć lat temu, na pierwszych Targach Kosmetyków Naturalnych Ekocuda, wystawiało się 30–40 rzemieślniczych marek kosmetycznych. Na ostatniej edycji targów, tuż przed pandemią, było ich już kilkaset – mówi Anna Bieluń, współwłaścicielka Ministerstwa Dobrego Mydła.

Rzemieślnicze mydło w kostce wymaga dużego zagęszczenia kluczowych substancji. Przez to jest kosztowne w produkcji. To dlatego kostka mydła z Ministerstwa kosztuje ponad 20 zł. - Wkraczając na rynek, stworzyłyśmy produkt ultra premium za cenę średniej półki. Nie zakładałyśmy, że kiedyś będziemy chciały „nakarmić” po drodze dystrybutora, hurtownika i sieci sprzedaży. Dziś z uwagi na lojalność wobec naszych klientów nie chcemy podwyższać cen, a chcąc zachować jakość, nie możemy cofnąć się z kosztów – mówi.

Jednocześnie zapewnia, że firma nie szuka inwestora, a z pewnych propozycji przejęcia udziałów, zrezygnowała. - Inwestora szuka się, gdy firma ma kłopot z płynnością albo chce się wykonać jakiś gwałtowny skok i potrzebny jest duży zapas gotówki, a my działamy organicznie – deklaruje.

Paweł Kosowicz z Yope podkreśla, że rzemieślniczych mydlarni nie traktuje jak konkurencji. – Walczymy o klienta z dużymi markami kosmetycznymi, niestawiającymi na produkty naturalne. Małe mydlarnie są raczej „po naszej stronie”, bo odbierają rynek gigantom. Jeśli propagują trend naturalności, to tylko z korzyścią dla nas.

Cała kategoria mydeł szacowana jest w Polsce na ponad 300 mln zł.
 

źródło: Magdalena Lemańska: "Czysty zysk na mydlanym biznesie. Ta branża nie musiała radzić sobie z koronawirusem", Forbes 30/07/2020
# Cytat tygodnia
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej - Senelle Cosmetics Oferta pracy - Główny Technolog - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Media Manager - rekrutacja zewnętrzna (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Specjalista ds. Private Label - Laboratorium Kosmetyczne Floslek Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Eksportu w branży kosmetycznej Oferta pracy: Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Oferta pracy: Brandclinic - Kierownik Działu Zakupów Oferta pracy: Cosibella - Specjalista ds. nowych marek Oferta pracy: Notino - Beauty Consultant Trainer Oferta pracy: Paese - Junior Product Manager Oferta pracy: Brandclinic - Specjalista ds. rozwoju produktów Oferta pracy: Estetica Group - Import Manager Oferta pracy: Młodszy Kontroler Finansowy - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Saraya Poland - Pracownik działu kontroli jakości Oferta pracy: Sarantis Polska - Specjalista (-ka) ds. marketingu (kategoria Kosmetyki) Oferta pracy: Grupa Eurocash – Kontigo - Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Marek Oferta pracy: Euphora Paese - Specjalista ds. obsługi klienta e-commerce Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Sprzedaży (surowce dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej) Oferta pracy: Dermomedica Group - Specjalista ds. obsługi Klienta sklepu internetowego Oferta pracy - Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Eagle Recruitment - Dyrektor Eksportu Oferta pracy: DOZ - Category manager (marki własne) Oferta pracy: Orientana - Specjalista ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Harper Hygienics - Junior Marketing Project Manager Oferta pracy: Nacomi - Specjalista ds. badań i rozwoju produktów kosmetycznych Oferta pracy: Młodszy Technolog - IOC Oferta pracy: Brand Manager - Kolorado Oferta pracy: Technolog - Marion Oferta pracy: E-commerce manager - Marion Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków w Organique Oferta pracy: E-commerce manager w Organique Oferta pracy: Brand Manager - Eagle Recruitment Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Zakupów - Hebe Oferta pracy: Product Manager w Dziale Marek Własnych - Make up - Drogerie Natura Oferta pracy: Technolog Kosmetyczny ds. Badań i Rozwoju - Newu Oferta pracy: Grupa Inco SA - Technolog R&D Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Pelion SA - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. zakupów i logistyki Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager