Dorota Soszyńska o konkurencyjnym rynku, który wciąż przyspiesza i sile zaufania konsumentów

Dorota Soszyńska o konkurencyjnym rynku, który wciąż przyspiesza i sile zaufania konsumentów

Ciekawy wywiad z współwłaścicielką firmy Oceanic opublikował "Harper's Bazaar" - polecamy przeczytać rozmowę w całości!

Dorota Soszyńska wspomina pewne fakty z przeszłości firmy, dzieli się spostrzeżeniami o kosmetycznym tu i teraz, mocno podkreśla kwestię jakości, która mimo całej marketingowej otoczki charakterystycznej dla branży, pozostaje kluczowym czynnikiem warunkującym zaufanie konsumentów. Pojawia się kilka cennych wskazówek dla startupów i odrobina prywatności z pięknym elementem Prowansji. Warto!

Wysoka jakość jest kluczem do sukcesu w Europie?

Dorota Soszyńska: Zdecydowanie tak. I nie będę ukrywała – cena. Europa nie jest już tak zamożna, jak była. Konsument europejski szuka bardzo dobrych produktów po przystępnej cenie, a to otwiera ogromne możliwości dla polskich producentów.

Oceanic odniósł sukces na rynku niemieckim, który jest niezwykle wymagający, również na rynkach brytyjskim i włoskim.

Ale mamy też ogromne sukcesy w Japonii, Wietnamie i na Bliskim Wschodzie, w Jordanii czy Arabii Saudyjskiej. Nasza odżywka do rzęs Long4Lashes jest liderem w swojej kategorii na świecie.

Konkurencja na rynku kosmetyków jest niezwykle silna.

To prawda. Trzy czy cztery lata temu w Polsce było 400 firm kosmetycznych, dzisiaj jest ich ponad 1000. Powstało bardzo wiele start-upów. Ale gdy jestem pytana, czy nie boję się konkurencji, odpowiadam, że nie, konkurencja mobilizuje, a Oceanic konsekwentnie od 37 lat realizuje swoją filozofię.

W ostatnim czasie obserwujemy silny trend na kosmetyki naturalne. Na tej bazie powstało wiele firm, które się  w tej kategorii produktów specjalizuje. Oceanic również w swoim portfolio oferuje kosmetyki naturalne, wegańskie, ale dodatkowo także antyalergiczne.

I to jest naszą siłą i przewagą. Zdobyliśmy ogromne zaufanie konsumentów, a na to można zasłużyć tylko wysoką jakością.

Wejście Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku było ważne dla Oceanic?

Zdecydowanie tak. Zyskaliśmy łatwiejszy dostęp do surowców, otworzyły się zachodnie rynki, należymy do europejskich organizacji branżowych. Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego zbudował sobie silną pozycję w Polsce i na świecie. W Polsce 15 branż zostało przez rząd docenione jako kluczowe, reprezentujące nasz kraj, i bardzo mnie cieszy, że jest wśród nich branża kosmetyczna. Firmy biorą udział w międzynarodowych targach, m.in, w Bolonii, Dubaju, Los Angeles czy w Hongkongu.

Naszych przedsiębiorców wyróżnia ogromne zaangażowanie i to, że im się ciągle chce: lepiej, więcej i nowocześniej.

Oceanic w ubiegłym roku wprowadził na polski rynek 325 referencji. Niemal każdego dnia jedna! Polski rynek kosmetyczny jest dziś jednym z najbardziej dynamicznych i konkurencyjnych na świecie, obok koreańskiego. Jeśli firmie uda się zbudować sukces w kraju, to może go przenieść na inne rynki. Ale wejść na szczyt to jedno, pozostać na nim przez lata – to dopiero wyzwanie dla mnie i dla moich współpracowników. Nie możemy się zatrzymać nawet na chwilę. To nie jest TGV, to pędząca rakieta. I ta rakieta nieustająco przyśpiesza.

Co jest tajemnicą pani sukcesu zawodowego?

Kiedy kochasz to, co robisz nigdy nie jesteś w pracy. Gdy wchodzimy w proces kreacji i pracuję ze swoim zespołem, to sprawia mi to prawdziwą przyjemność. To ciekawa branża, a nasza firma jest w niezwykle interesującym momencie. Wdrażamy nowy system zarządzania, rośnie eksport, budujemy strategię międzynarodową. Wspaniale jest jeździć po świecie i widzieć nasze produkty na półkach.

Czego nauczyłam się przez te lata, to na pewno pokory. Mam wielką pokorę wobec życia i wszystkiego, co robię.

A to jest także ważne w biznesie. Młodzi ludzie często tego nie mają. Chcą szybko, już, natychmiast. Z tym borykają się start-upy. Łatwo jest coś zbudować, ale co potem?

źródło: "Harper's Bazaar"; wywiad przeprowadziła red. naczelna Anna Zaleska

# Cytat tygodnia
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi