Anna Jakubowski, Avon, o roli lidera w firmie
Anna Jakubowski, Avon, o roli lidera w firmie

Kim jest według pani dobry lider?

Anna Jakubowski, dyrektor generalna Avon Polska:

Przede wszystkim powinien cały czas się rozwijać. Tkwienie w przekonaniu, że posiadło się na wyłączność całą wiedzę i rację, z zasady bywa groźne. (...) Rolą lidera jest zadbanie o utrzymanie kontaktu ze światem zewnętrznym, tak żeby w pracach nad wewnętrznymi celami nie umykały nam trendy i zdarzenia, które dzieją się wokół. Lider musi być sfokusowany zewnętrznie i dbać, żeby pozostali pracownicy też mieli szerszy horyzont niż tylko realizacja wąsko wyznaczonych zadań i celów.

Ma pani na myśli śledzenie otoczenia rynkowego?

Nie tylko. Wiedza na temat własnej branży to podstawa, ale warto być na bieżąco z tym, co dzieje się także poza obszarem, w którym działa się na co dzień. Mam tę możliwość, że chociaż od ponad ćwierćwiecza jestem związana z rynkiem dóbr szybko rotujących, to zasiadam też w radzie nadzorczej Banku Millenium. Bankowe spojrzenie na gospodarkę znakomicie poszerza wiedzę o zachowaniach i preferencjach konsumentów.

Ludzie z firmy to dla pani współpracownicy czy podwładni?

Pochodzę z polskiej rodziny, ale wychowałam się w Kanadzie. Zimą, które w moim regionie były długie i surowe, praktycznie codziennie rano przez ulice sunęły pługi śnieżne. Niezbędne wsparcie, żeby mieszkańcy mogli bezpiecznie i bez większych przeszkód dotrzeć do szkoły czy do pracy. Tak też, poza ustawicznym poszerzeniem kompetencji i sfokusowaniem zewnętrznym, widzę rolę dobrego, efektywnego lidera: osoby, która usuwa pracownikom bariery i pomaga im realizować wyznaczone wcześniej cele.

źródło: "Forbes" październik 2019 - "Raz w tygodniu pracuję zdalnie", rozmawiał Radosław Omachel.
# Cytat tygodnia
reklama