Anna Bieluń, Ministerstwo Dobrego Mydła o transparentności i kosztach zrównoważonego rozwoju

Anna Bieluń, Ministerstwo Dobrego Mydła o transparentności i kosztach zrównoważonego rozwoju

Anna Bieluń, współwłaścicielka firmy:

Jestem przedstawicielem młodszej części branży kosmetycznej. Wsłuchując się w to, o czym dziś mówiliśmy wiem, że termin „essensiality” przeplata się z transparentnością. I to jest dobra klamra.

Obserwuję to z poziomu niewielkiej marki rodzinnej, w której ciężko właścicielowi ukryć się za korporacją, ponieważ firmuję ten brand swoim nazwiskiem. Klienci patrzą nie tylko na to, co sprzedajemy, ale jakimi ludźmi jesteśmy. Nie zaskakuje mnie więc, że zadają nam pytania nie tylko, jak wytwarzamy nasze produkty, czy jakie mamy poglądy na samą branżę kosmetyczną... Pytają nas także o to, jak wychowujemy dzieci, jakie działania pro-ekologiczne wcielamy w nasze życie osobiste, jakie czytamy książki, jakie mamy poglądy ekonomiczne, ale też polityczne. Zresztą obecna wojna na Ukrainie i wycofywanie się biznesu z Rosji dowiodła, że nie tylko małe firmy stają w obliczu konieczności jasnych deklaracji i podejmowania określonych działań. Na tym polu zatem spotykamy się z konsumentem, który chce wiedzieć, kim jesteśmy, nim podejmie decyzję zakupową na temat naszego produktu.

Dla mnie transparentnością jest właśnie to, że dziś klient mówi: „weryfikuję cię”. Coraz ciężej będzie nam ukryć jakiekolwiek niespójności między deklarowaną ideą a sferą wykonawczą. Staram się być na to coraz bardziej wrażliwa.

To, co szczególnie dzisiaj mną poruszyło, to kilkukrotnie wypowiedziana fraza (być może wkładam kij w mrowisko): klienci oczekują produktów zrównoważonych, ale będą musieli za to zapłacić. Chciałabym zadać więc Państwu otwarte pytanie: czy my jako branża uwzględniamy myśl, że MY też będziemy musieli za to zapłacić? Mam przeświadczenie, że już teraz istnieje spora grupa klientów, którzy są na to gotowi, ale nie wiem czy taką gotowość wykazuje branża. Pytaniem, które zostanie we mnie po dzisiejszej sesji, jest: z czego może zrezygnować biznes, z czego się wycofać, by to nie tylko konsument musiał ponosić koszty związane z ideą zrównoważonego rozwoju?

Wychowuję dwoje nastolatków i wiem, że pokazywanie dzieciom w wieku ok. 2-3 lat różnicy między tym, czego chcą, a co mogą, jest podstawą socjalizacji. Coraz częściej w ekonomii poszukuje się nowych modeli. Pojawił się pewnie wielu dobrze znany termin „ekonomii obwarzanka”. Na czym ten obwarzankowy model Kate Raworth polega? Środek wyznacza nasze potrzeby, a zewnętrzna część ciastka symbolizuje, w dużym skrócie, możliwości naszej planety. I myśląc o potrzebach nas wszystkich oraz o przyszłości miejsca, w którym żyjemy, musimy zrozumieć, że nie możemy mieć wszystkiego, że jest linia, poza którą nie możemy się poruszać.

Jest tu cały management firm kosmetycznych, przedsiębiorcy, przedstawiciele administracji państwowej, unijnej i instytucji publicznych.

Wierzę, że ludzie, którzy odnieśli sukces, będą siłą, która pozytywnie popchnie nas jako społeczeństwo.

Wierzę, że udowodnimy wspólnie, że z niektórych potrzeb można zrezygnować, by w tej ważnej zmianie na rzecz zrównoważonego rozwoju być razem z konsumentem - edukować go, wskazywać kierunek i wspólnie ponosić koszty, które finalnie przyniosą nam wszystkim zmianę na lepsze.

Fragment wypowiedzi z panelu "Transparentność to już nie opcja, to konieczność!" podczas jubileuszu 20-lecia Kosmetycznych, 5.09.2022.
# Cytat tygodnia
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi