Anna Bieluń, Ministerstwo Dobrego Mydła o transparentności i kosztach zrównoważonego rozwoju

Anna Bieluń, Ministerstwo Dobrego Mydła o transparentności i kosztach zrównoważonego rozwoju

Anna Bieluń, współwłaścicielka firmy:

Jestem przedstawicielem młodszej części branży kosmetycznej. Wsłuchując się w to, o czym dziś mówiliśmy wiem, że termin „essensiality” przeplata się z transparentnością. I to jest dobra klamra.

Obserwuję to z poziomu niewielkiej marki rodzinnej, w której ciężko właścicielowi ukryć się za korporacją, ponieważ firmuję ten brand swoim nazwiskiem. Klienci patrzą nie tylko na to, co sprzedajemy, ale jakimi ludźmi jesteśmy. Nie zaskakuje mnie więc, że zadają nam pytania nie tylko, jak wytwarzamy nasze produkty, czy jakie mamy poglądy na samą branżę kosmetyczną... Pytają nas także o to, jak wychowujemy dzieci, jakie działania pro-ekologiczne wcielamy w nasze życie osobiste, jakie czytamy książki, jakie mamy poglądy ekonomiczne, ale też polityczne. Zresztą obecna wojna na Ukrainie i wycofywanie się biznesu z Rosji dowiodła, że nie tylko małe firmy stają w obliczu konieczności jasnych deklaracji i podejmowania określonych działań. Na tym polu zatem spotykamy się z konsumentem, który chce wiedzieć, kim jesteśmy, nim podejmie decyzję zakupową na temat naszego produktu.

Dla mnie transparentnością jest właśnie to, że dziś klient mówi: „weryfikuję cię”. Coraz ciężej będzie nam ukryć jakiekolwiek niespójności między deklarowaną ideą a sferą wykonawczą. Staram się być na to coraz bardziej wrażliwa.

To, co szczególnie dzisiaj mną poruszyło, to kilkukrotnie wypowiedziana fraza (być może wkładam kij w mrowisko): klienci oczekują produktów zrównoważonych, ale będą musieli za to zapłacić. Chciałabym zadać więc Państwu otwarte pytanie: czy my jako branża uwzględniamy myśl, że MY też będziemy musieli za to zapłacić? Mam przeświadczenie, że już teraz istnieje spora grupa klientów, którzy są na to gotowi, ale nie wiem czy taką gotowość wykazuje branża. Pytaniem, które zostanie we mnie po dzisiejszej sesji, jest: z czego może zrezygnować biznes, z czego się wycofać, by to nie tylko konsument musiał ponosić koszty związane z ideą zrównoważonego rozwoju?

Wychowuję dwoje nastolatków i wiem, że pokazywanie dzieciom w wieku ok. 2-3 lat różnicy między tym, czego chcą, a co mogą, jest podstawą socjalizacji. Coraz częściej w ekonomii poszukuje się nowych modeli. Pojawił się pewnie wielu dobrze znany termin „ekonomii obwarzanka”. Na czym ten obwarzankowy model Kate Raworth polega? Środek wyznacza nasze potrzeby, a zewnętrzna część ciastka symbolizuje, w dużym skrócie, możliwości naszej planety. I myśląc o potrzebach nas wszystkich oraz o przyszłości miejsca, w którym żyjemy, musimy zrozumieć, że nie możemy mieć wszystkiego, że jest linia, poza którą nie możemy się poruszać.

Jest tu cały management firm kosmetycznych, przedsiębiorcy, przedstawiciele administracji państwowej, unijnej i instytucji publicznych.

Wierzę, że ludzie, którzy odnieśli sukces, będą siłą, która pozytywnie popchnie nas jako społeczeństwo.

Wierzę, że udowodnimy wspólnie, że z niektórych potrzeb można zrezygnować, by w tej ważnej zmianie na rzecz zrównoważonego rozwoju być razem z konsumentem - edukować go, wskazywać kierunek i wspólnie ponosić koszty, które finalnie przyniosą nam wszystkim zmianę na lepsze.

Fragment wypowiedzi z panelu "Transparentność to już nie opcja, to konieczność!" podczas jubileuszu 20-lecia Kosmetycznych, 5.09.2022.
# Cytat tygodnia
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Caudalie - PR Manager Oferta pracy: Fundacja Piękniejsze Życie - Koordynator Oferta pracy: Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Victoria Vynn - Brand Manager Oferta pracy: Phenicoptere - Ekspert ds. marketingu Oferta pracy: Wella Company - Commercial Manager Oferta pracy: Yokaba - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. PR i influencer marketingu Oferta pracy: Oriflame Polska - Commercial Planning Manager Oferta pracy: L'Oreal Poland - Hub Engagament Brand Manager Oferta pracy: Marion - Junior Brand Manager - marki własne Oferta pracy: Chanel - Product Manager Oferta pracy: Isono Cosmetics - Specjalista ds. Marketingu i Sprzedaży Oferta pracy: beBIO - Export Manager Oferta pracy: Drogerie Natura - Asystent/ka ds. Zakupów Oferta pracy: Orbico - Trade Marketing Specialist Oferta pracy: HR Concept - Technolog Oferta pracy: EcoWipes - Specjalista/Specjalistka ds. marketingu i social mediów Oferta pracy: Paese - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Product Manager Oferta pracy: Harper Hygienics - Starszy Specjalista ds. Rozwoju Produktu Oferta pracy: Marketing Manager - kosmetyki naturalne - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej - Senelle Cosmetics Oferta pracy - Główny Technolog - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Media Manager - rekrutacja zewnętrzna (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Specjalista ds. Private Label - Laboratorium Kosmetyczne Floslek Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Eksportu w branży kosmetycznej Oferta pracy: Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Oferta pracy: Brandclinic - Kierownik Działu Zakupów Oferta pracy: Cosibella - Specjalista ds. nowych marek Oferta pracy: Notino - Beauty Consultant Trainer Oferta pracy: Paese - Junior Product Manager Oferta pracy: Brandclinic - Specjalista ds. rozwoju produktów Oferta pracy: Estetica Group - Import Manager Oferta pracy: Młodszy Kontroler Finansowy - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Saraya Poland - Pracownik działu kontroli jakości Oferta pracy: Sarantis Polska - Specjalista (-ka) ds. marketingu (kategoria Kosmetyki) Oferta pracy: Grupa Eurocash – Kontigo - Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Marek Oferta pracy: Euphora Paese - Specjalista ds. obsługi klienta e-commerce Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Sprzedaży (surowce dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej) Oferta pracy: Dermomedica Group - Specjalista ds. obsługi Klienta sklepu internetowego Oferta pracy - Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Eagle Recruitment - Dyrektor Eksportu Oferta pracy: DOZ - Category manager (marki własne) Oferta pracy: Orientana - Specjalista ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Harper Hygienics - Junior Marketing Project Manager Oferta pracy: Nacomi - Specjalista ds. badań i rozwoju produktów kosmetycznych Oferta pracy: Młodszy Technolog - IOC Oferta pracy: Brand Manager - Kolorado Oferta pracy: Technolog - Marion Oferta pracy: E-commerce manager - Marion Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków w Organique Oferta pracy: E-commerce manager w Organique Oferta pracy: Brand Manager - Eagle Recruitment Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Zakupów - Hebe Oferta pracy: Product Manager w Dziale Marek Własnych - Make up - Drogerie Natura Oferta pracy: Technolog Kosmetyczny ds. Badań i Rozwoju - Newu Oferta pracy: Grupa Inco SA - Technolog R&D Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Pelion SA - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. zakupów i logistyki Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager