Słabnie popularność mydeł w kostce. Kupują głównie starsi.
Słabnie popularność mydeł w kostce. Kupują głównie starsi.

Jak wynika z danych Panelu Gospodarstw Domowych GfK, w okresie od lutego 2016 do stycznia 2017, mydła w kostce kupiło przynajmniej raz w roku niemal 58 proc. nabywców.

Panel Gospodarstw Domowych GfK umożliwia ciągłe monitorowanie zakupów produktów z kategorii FMCG i obserwowanie aktualnych trendów rynkowych. Zaobserwowane zmiany w okresie od lutego 2016 do stycznia 2017 wskazują na słabnącą popularność mydeł w kostce. Zakupy kategorii w ujęciu ilościowym odnotowały spadek o 14 proc. Było to związane zarówno ze spadkiem odsetka gospodarstw domowych, które w analizowanym okresie nabyły produkty tej kategorii, jak również ze zmniejszeniem średniej częstotliwości tych zakupów. Negatywnemu trendowi na rynku mydeł w kostce towarzyszył niewielki wzrost (o 3 proc. w ujęciu ilościowym) zakupów mydeł w płynie.

W analizowanym okresie 12 miesięcy przeciętny nabywca kupował mydło w kostce średnio około 5 razy, kupując podczas pojedynczego zakupu średnio dwie kostki mydła i wydając na ten cel w skali 12 miesięcy około 18 zł.

Udział nabywców kategorii w grupie osób powyżej 50 roku życia był wyższy niż wśród ogółu nabywców w Polsce. Osoby w wieku 50+ były odpowiedzialne za zakup blisko 60 proc. wolumenu kategorii.

Najważniejszym kanałem zakupu mydeł w kostce były sklepy dyskontowe, w których dokonano około 34 proc. zakupów kategorii. W stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego kanał ten nieznacznie stracił na ważności.

Powyższe analizy powstały na podstawie danych pochodzących z prowadzonego od ponad 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Jego próbę stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG.

# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager