Polacy wydają 677 mln zł na luksusowe kosmetyki. Jak będzie rozwijać się rynek w kolejnych latach?

Polacy wydają 677 mln zł na luksusowe kosmetyki. Jak będzie rozwijać się rynek w kolejnych latach?

Zgodnie z szacunkami wartość rynku luksusowych kosmetyków i perfum w Polsce wyniesie w 2019 roku 677 mln zł. To o 4,3% więcej niż w roku poprzednim. Szacowany średnioroczny wzrost rynku luksusowych kosmetyków i perfum w latach 2019-2024 wyniesie ok. 2,7% (Euromonitor International).

Oznacza to, że w ciągu najbliższych pięciu lat wartość rynku luksusowych kosmetyków i perfum wzrośnie o blisko 100 mln zł. Największy udział w tej kategorii dóbr luksusowych mają perfumy, które odpowiadają za 58,4% wartości rynku. Niezmiennie najwyższą dynamiką wzrostu cieszą się z kolei luksusowe kosmetyki do pielęgnacji ciała. Ich wartość w 2019 roku wzrosła o 10,1% do 124 mln zł. Z roku na rok segment ten zyskuje coraz większy udział w rynku; szacuje się, że do końca 2024 roku będzie odpowiadał za 23% wartości całej kategorii.

Polska jest wciąż stosunkowo małym rynkiem, jeśli chodzi o luksusowe produkty kosmetyczne. W analizowanej kategorii dóbr luksusowych w Europie przoduje rynek brytyjski. Jego wartość jest ponad 17 razy większa niż wartość kategorii luksusowych kosmetyków i perfum w Polsce. Daleko w tyle pozostawiają nas także rynkiem francuski, niemiecki, włoski, rosyjski czy szwajcarski.

Opinie rynkowych ekspertów:

Joanna Łodygowska, szef działu komunikacji Dr Irena Eris:

Ostatnia dekada na polskim rynku dóbr i marek luksusowych charakteryzuje się bardzo silnymi wzrostami.

Na rynku luksusowych kosmetyków i perfum zdecydowanie widać napływającą grupę coraz młodszych i zamożniejszych konsumentek, które poszukują naukowo sprawdzonych kosmetyków pielęgnacyjnych.

Coraz większe znaczenie mają też kosmetyki kolorowe – jest to wyjątkowo szybko rozwijająca się podkategoria tego segmentu. Zwiększająca się liczba zamożnych Polaków będzie napędzać popyt na dobra tej i pozostałych kategorii. Przykład marki Dr Irena Eris pokazuje również, że przewagę konkurencyjną buduje się na innowacyjności - jesteśmy jedną z niewielu firm w Europie i na świecie posiadającą własną placówkę naukowo-badawczą. W ostatnich latach polskie konsumentki zaczęły inaczej postrzegać polskie marki – coraz częściej uważane są one za selektywne marki w światowym tego słowa znaczeniu. Wciąż marka Dr Irena Eris jest jedyną niefrancuską marką kosmetyczną w stowarzyszeniu marek luksusowych Comité Colbert. To ogromny sukces, że mamy w Polsce markę, która została przyjęta do stowarzyszenia światowych marek, które swoją luksusową historię budują często od kilku stuleci. (...)

Katia Pasiorowska, dyrektor finansowa GaliLu:

Klienci są coraz bardziej świadomi oferty światowej, stawiają na unikalność portfolio oraz indywidualne podejście obsługi. Cena nie jest jedynym czynnikiem decydującym.

Ważna dla klientów jest także dbałość producentów o zrównoważony rozwój oraz wpływ na środowisko. Nadal rozróżniamy konsumentów, dla których nabycie produktów luksusowych jest sposobem do podwyższenia statusu społecznego, jak również takich, dla których produkty z wyższej półki są codziennym wyborem.

W ostatnich latach zauważamy dołączenie do grona naszych klientów zdecydowanie młodszych konsumentów – w przedziale 18-29 lat. To już nie są okazjonalne zakupy, lecz stały wybór produktów z wyższej półki cenowej. Pożądane są pozycje wyznaczane przez trendy na świecie, ale również poszukiwane są unikatowe produkty które pozwalają wyrazić własną indywidualność. Klienci w wieku 31-45 lat są najliczniejszą grupą klientów. Wartość koszyka tej grupy jest wyższa niż w poprzednich latach, zakupy dokonywane są regularnie, zaspokajając codzienne potrzeby lub pasje kolekcjonerskie. Osoby w wieku 45+ są świadomi potrzeb i należą do naszych najbardziej  lojalnych klientów – to grupa najmniej zainteresowana akcjami promocyjnymi. (...)

Katarzyna Milanovic, dyrektor generalna Parfum Christian Dior Polska, Rumunia, Czechy, Słowacja:

Polacy stają się coraz bardziej zamożni, ale też wymagający, przez co chętniej kupują produkty najwyższej jakości. W segmencie luksusowych kosmetyków i perfyum przewidujemy dalszy wzrost. Wraz z rozwojem i dojrzewaniem wciąż małego rynku w Polsce, rosną także oczekiwania.

Dzisiaj wyjątkowy produkt to za mało, to tylko jeden z elementów pełnego doświadczenia. Konsumenci oczekują indywidualnego podejścia, personalizacji, spójności i budowy długotrwałej relacji z marką.

Na rynku dóbr luksusowych w dalszym ciągu doświadczenie w punkcie sprzedaży oraz bezpośrednia relacja pozostają kluczowymi obszarami, jednak wraz ze zmianami demograficznymi i podejściem omni-chanel to działania internetowe zyskują na znaczeniu.

W najbliższym czasie ważne będzie zaadresowanie potrzeb zarówno tradycyjnych konsumentów, którzy są wciąż głównym odbiorcą dóbr luksusowych, jak i Millenialsów oraz Generacji Z, którzy to będą stanowili o sile segmentu w przyszłości. (...)

źródło: "Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Luksus przez pokolenia", KPMG 2019
# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Bandi Cosmetics - Technolog Oferta pracy: Bandi Cosmetics - Koordynator ds. marketingu i e-commerce Oferta pracy: Cosibella - Specjalista ds. nowych marek Oferta pracy: Dax Cosmetics - Key Account Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. Zakupów i Logistyki Oferta pracy: Mokosh Cosmetics - Samodzielny Technolog Oferta pracy: Caudalie - PR Manager Oferta pracy: Fundacja Piękniejsze Życie - Koordynator Oferta pracy: Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Victoria Vynn - Brand Manager Oferta pracy: Phenicoptere - Ekspert ds. marketingu Oferta pracy: Wella Company - Commercial Manager Oferta pracy: Yokaba - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. PR i influencer marketingu Oferta pracy: Oriflame Polska - Commercial Planning Manager Oferta pracy: L'Oreal Poland - Hub Engagament Brand Manager Oferta pracy: Marion - Junior Brand Manager - marki własne Oferta pracy: Chanel - Product Manager Oferta pracy: Isono Cosmetics - Specjalista ds. Marketingu i Sprzedaży Oferta pracy: beBIO - Export Manager Oferta pracy: Drogerie Natura - Asystent/ka ds. Zakupów Oferta pracy: Orbico - Trade Marketing Specialist Oferta pracy: HR Concept - Technolog Oferta pracy: EcoWipes - Specjalista/Specjalistka ds. marketingu i social mediów Oferta pracy: Paese - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Product Manager Oferta pracy: Harper Hygienics - Starszy Specjalista ds. Rozwoju Produktu Oferta pracy: Marketing Manager - kosmetyki naturalne - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej - Senelle Cosmetics Oferta pracy - Główny Technolog - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Media Manager - rekrutacja zewnętrzna (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Specjalista ds. Private Label - Laboratorium Kosmetyczne Floslek Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Eksportu w branży kosmetycznej Oferta pracy: Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Oferta pracy: Brandclinic - Kierownik Działu Zakupów Oferta pracy: Cosibella - Specjalista ds. nowych marek Oferta pracy: Notino - Beauty Consultant Trainer Oferta pracy: Paese - Junior Product Manager Oferta pracy: Brandclinic - Specjalista ds. rozwoju produktów Oferta pracy: Estetica Group - Import Manager Oferta pracy: Młodszy Kontroler Finansowy - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Saraya Poland - Pracownik działu kontroli jakości Oferta pracy: Sarantis Polska - Specjalista (-ka) ds. marketingu (kategoria Kosmetyki) Oferta pracy: Grupa Eurocash – Kontigo - Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Marek Oferta pracy: Euphora Paese - Specjalista ds. obsługi klienta e-commerce Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Sprzedaży (surowce dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej) Oferta pracy: Dermomedica Group - Specjalista ds. obsługi Klienta sklepu internetowego Oferta pracy - Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Eagle Recruitment - Dyrektor Eksportu Oferta pracy: DOZ - Category manager (marki własne) Oferta pracy: Orientana - Specjalista ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Harper Hygienics - Junior Marketing Project Manager Oferta pracy: Nacomi - Specjalista ds. badań i rozwoju produktów kosmetycznych Oferta pracy: Młodszy Technolog - IOC Oferta pracy: Brand Manager - Kolorado Oferta pracy: Technolog - Marion Oferta pracy: E-commerce manager - Marion Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków w Organique Oferta pracy: E-commerce manager w Organique Oferta pracy: Brand Manager - Eagle Recruitment Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Zakupów - Hebe Oferta pracy: Product Manager w Dziale Marek Własnych - Make up - Drogerie Natura Oferta pracy: Technolog Kosmetyczny ds. Badań i Rozwoju - Newu Oferta pracy: Grupa Inco SA - Technolog R&D Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Pelion SA - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. zakupów i logistyki Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager