Polacy dbają o siebie

Polacy dbają o siebie

Wyniki badania przeprowadzonego w 22 krajach wskazują, że kobiety poświęcają średnio niemal pięć godzin w tygodniu na dbanie o swój wygląd (kąpiele, golenie, ubieranie się, układanie fryzury, makijaż), zaś mężczyźni przeznaczają na to nieco ponad trzy godziny.

Chodzi o dobre samopoczucie…
Najpopularniejsza motywacja do dbania o wygląd, o której wspomniało 60 proc. z 27 tys. ankietowanych, to własne dobre samopoczucie. Następne w kolejności były: chęć zrobienia dobrego wrażenia na osobach spotykanych po raz pierwszy (44 proc.) i dania dobrego przykładu dzieciom (40 proc.). Mężczyźni i kobiety podają te same trzy główne powody dbałości o wygląd. Jednak najważniejszy powód – własne dobre samopoczucie – bardziej dotyczy kobiet niż mężczyzn (odpowiednio 67 i 52 proc.), natomiast zrobić dobre pierwsze wrażenie i dać dobry przykład dzieciom chce niemal taki sam odsetek mężczyzn i kobiet. Wśród mężczyzn kolejne najważniejsze przyczyny dbałości o wygląd związane są z relacjami męsko-damskimi. To chęć zrobienia przyjemności małżonce lub partnerce oraz chęć zrobienia dobrego wrażenia na płci przeciwnej lub osobach uważanych za atrakcyjne (odpowiednio 37 i 36 proc.). Z kolei kobiety bardziej motywuje pragnienie wyrażenia swojej indywidualności lub po prostu potrzeba odczuwania kontroli nad własnym wyglądem (po 40 proc.).

Atrakcyjność jest ważna i … dobry przykład dla dzieci
We wszystkich grupach wiekowych główną motywacją do dbania o wygląd jest własne dobre samopoczucie. Nie zaskakuje fakt, iż u osób w wieku poniżej 30 lat chęć zrobienia dobrego wrażenia na osobach spotykanych po raz pierwszy lub na atrakcyjnych osobach płci przeciwnej stanowią odpowiednio drugi i trzeci najważniejszy powód dbałości o wygląd. Dla osób w wieku 30 i więcej lat, drugim najważniejszym powodem staje się chęć dania dobrego przykładu dzieciom. W przypadku osób w wieku 50 i więcej lat, zrobienie przyjemności małżonkom lub partnerom staje się trzecią najważniejszą motywacją.


























Jeżeli chodzi o ilość czasu poświęcanego na dbanie o wygląd prowadzą Włosi, którzy średnio spędzają na tych czynnościach ponad 5,5 godziny tygodniowo. Następni w kolejności są Argentyńczycy i Amerykanie, którzy poświęcają dbaniu o wygląd średnio nieco ponad 5 godzin i 15 minut tygodniowo. Na drugim końcu skali znajdują się Chińczycy, którzy poświęcają na dbanie o wygląd mniej niż trzy godziny tygodniowo, mieszkańcy Korei Południowej, którym zajmuje to nieco powyżej 3 godzin i 15 minut oraz Japończycy, którzy przeznaczają na to nieco ponad 3,5 godziny.
 

Informacje o badaniu
Sondaż przeprowadzony latem 2015 roku metodą CAWI. Próba: 27 tys. respondentów w wieku 15+, w 22 krajach: Argentynie, Australii, Belgii, Brazylii, Kanadzie, Chinach, Czechach, Francji, Niemczech, Hongkongu, Włoszech, Japonii, Meksyku, Holandii, Polsce, Rosji, Korei Południowej, Hiszpanii, Szwecji, Turcji, Wielkiej Brytanii i USA. Zadawane pytanie brzmiało: „Oto niektóre z przyczyn, dla jakich ludzie starają się jak najlepiej wyglądać. Przy każdej z odpowiedzi zaznacz, czy dany powód, aby wyglądać jak najlepiej, jest dla Ciebie istotny:

  • Dla własnego dobrego samopoczucia
  • Ponieważ jest to istotne dla mojej kariery
  • Ponieważ oczekuje się tego ode mnie
  • Dla zyskania podziwu i szacunku innych
  • Aby zrobić przyjemność współmałżonkowi lub partnerowi
  • Aby zrobić dobre wrażenie na osobach, które spotykam po raz pierwszy
  • Aby wyrazić swoją indywidualność
  • Aby dać dzieciom dobry przykład
  • Aby zrobić wrażenie na płci przeciwnej lub osobach, które uważam za atrakcyjne
  • Aby mieć poczucie kontroli nad wyglądem
# Badania rynkowe
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi