Kiedy w sklepie ładnie pachnie i sączy się delikatnie muzyka, poziom satysfakcji klientów rośnie
Kiedy w sklepie ładnie pachnie i sączy się delikatnie muzyka, poziom satysfakcji klientów rośnie

Po wizycie w miejscu, w którym wykorzystany został marketing sensoryczny, badani ocenili swój nastrój jako bardzo dobry. Takiej odpowiedzi odpowiedź udzieliło 34% respondentów – wynika z badania przeprowadzonego przez Millward Brown i IMS. Badanie pokazało również, że zastosowanie któregoś z rozwiązań marketingu sensorycznego wpłynęło pozytywnie na postrzeganie punktu usługowego. Co czwarta badana osoba odniosła dużo lepsze wrażenie z wizyty niż zwykle.
Pozytywny wpływ marketingu sensorycznego na ocenę poziomu optymizmu zaobserwowano we wszystkich grupach wiekowych. Największy był on wśród najstarszych (55+) – 22%. Wpływ ten odnotowano zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn.

Konsument, który skorzystał z usługi w otoczeniu odpowiednio dobranego zapachu oraz muzyki, wyżej oceniał: prawdopodobieństwo odniesienia korzyści oraz chęci ponownego skorzystania z danej usługi. Pozytywny wpływ na racjonalny aspekt procesu decyzyjnego można łączyć zarówno z poprawą samopoczucia w danym punkcie, jak i wzrostem współczynnika optymizmu – tłumaczy Marek Biskup, client management director z firmy Millward Brown.

O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone w jednej z ogólnopolskich sieci usługowych z kategorii rozrywka. Zrealizowano je z inicjatywy IMS metodą CAPI z wykorzystaniem tabletów. Grupa badawcza liczyła 4526 losowo wybranych osób wychodzących z punktu usługowego, które dokonały w nim zakupu. Grupę podzielono na część eksperymentalną (z wykorzystaniem aromamarketingu oraz audiomarketingu) oraz kontrolną (bez wykorzystania narzędzi marketingu sensorycznego).
Celem badania było zdiagnozowanie efektywności aromamarketingu i audiomarketingu, a w szczególności ich wpływu na nastrój klientów oraz ogólną ocenę wrażeń z wizyty w punkcie usługowym.

# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager